Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mabeline
#803718
Wie kan me vertellen hoe ik een kitten dat niet tot nauwelijks kan ontlasten weer beter kan krijgen

Ik ga zo de DA weer bellen, maar hoop dat jullie ook nog wat tips hebben

Hij heeft geen ontzettend harde ontlasting, maar hij krijgt het er gewoon niet op eigen kracht uit
Door Lizzy
#803719
Het buikje heel zachtjes met een nat watje masseren? Begin altijd bij het buikje en dan masseren richting de poepert.
Door mabeline
#803721
dat heb ik al gedaan, maar dat werkt niet helaas

hij heeft zelf gewoon de kracht niet, hij gaat er steeds voor zitten, maar er gebeurt niets, je ziet ook dat de anus opengaat en er een drolletje voor zit, maar verder komt het niet
Door Loeka
#803729
Is het de eerste ontlasting van de kleine? Het gebeurt wel vaker dat ze moeite hebben met het eerste drolletje. Een beetje helpen(zachtjes!) met het drolletje kan al voldoende zijn.
Door mabeline
#803735
Wel de eerste ontlasting die hij hier heeft, maar hij is hier pas 2 dagen

Hij is gekomen door verwaarlozing, ik heb dus geen idee hoe zijn ontlasting eerst was en of dit dus nu pas op gang komt

Ik heb hem al wat geholpen en 3 kleine stukjes vanmorgen eruit gehaald, maar het lijkt niet erg op  te luchten bij hem
Door Decibels
#803739
mabeline schreef: Wie kan me vertellen hoe ik een kitten dat niet tot nauwelijks kan ontlasten weer beter kan krijgen

Ik ga zo de DA weer bellen, maar hoop dat jullie ook nog wat tips hebben

Hij heeft geen ontzettend harde ontlasting, maar hij krijgt het er gewoon niet op eigen kracht uit
Ik denk dat je hetzelfde kan doen als bij baby's. Thermometer erin en voorzichtig stimuleren, thermometer wat vettig maken door zeep, olie, vaseline of wat dan ook.
Door mabeline
#803740
die tip kreeg ik van da DA ook, had haar net aan de telefoon namelijk toen ik dit zat te lezen

Dankjewel, ga ik zo proberen
Door mabeline
#803771
Hij heeft net zelf een klein drolletje gedraait, zonder te piepen en gleedt er zo uit :)

Had een betje vaseline aan zijn kontje gesmeerd en wat olie door het eten (die olie kan nog niet werken uiteraard)

Denk dat het probleem is opgelost, want hij gaat ook gelijk weer spelen nu
Door mabeline
#803791
op een ander forum kreeg ik de tip, carnibest niet meer te geven en op whiskas jonge katjes over te gaan, dan zou het gelijk opgelost zijn  :-\
Door Loeka
#803798
Wat een flauwekul, alhoewel de kleine gaat ws gelijk aan de rees van die troep :P

Op die leeftijd hadden ze hier ook het eerste vaste voedsel en een eerste drolletje. Dat kost gewoon wat moeite. Ze moeten ook snappen hoe het moet natuurlijk ;)
Door mabeline
#803802
toen ik haalde dinsdag was hij heel mager, dus al het eten wat hij kreeg werd gelijk opgenomen denk ik. Kan best zijn dat dit zijn eerste vaste eten was en dus ook de eerste keer dat er een drolletje kwam

Gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan met hem
Door Ziviaantje
#803964
Je kunt wat zonnebloemolie of een beetje melk geven. Lukt dat niet dan heeft de dierenarts laxatract ( ook een olie, wordt vooral bij oude katten met obstipatie gebruikt ) en als dat niet helpt een klysma. Naar in de meeste gevallen helpt zonnebloemolie of melk al snel. Wel voorzichtig dat het niet de andere kant op schiet en juist diarree veroorzaakt  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door