Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mabeline
#803965
Bedankt voor de tips!

Vanmiddag heeft de kleine al een mooie drol gedraait en hij lijkt zich ook super te voelen nu, denk dat het probleem is opgelost :)
Door tessa
#803994
Ik speen mijn pups altijd af op carnibest en dan hebben ze hetzelfde probleem als jouw kitten, ik doe dan altijd wat olijfolie deeo het eten en dan gaat het een stuk beter.
Na een week of twee is het over en hoeft er geen olie meer doorheen.
Door Loeka
#816584
Nou hier dus nu een soortgelijk probleem. Vooropgesteld, de kittens voelen zich prima, hebben geen harde buik oid.
Een eet nl sinds begin vorige week al Bibi, kleine beetjes want er wordt ook nog bij moeder gedronken. Maar ik heb nog steeds geen ontlasting gezien. Ik zie ze ook niet persen ofzo, wel draaien in de bak zonder te piepen...

Ze zijn nu 5 en halve week. Moet ik nu ook olie gaan geven?
Door mabeline
#816585
Ja zou ik wel gaan doen denk ik

Ik heb ook een beetje vaseline aan zijn kont gesmeerd, destijds, en dat was ook een hele snelle oplossing  ;)
Door Loeka
#816599
mabeline schreef: Ja zou ik wel gaan doen denk ik

Ik heb ook een beetje vaseline aan zijn kont gesmeerd, destijds, en dat was ook een hele snelle oplossing  ;)
Aangezien ze nog helemaal geen aanstalten gemaakt hebben om te poepen èn moeders(en vader, oma en overgrootvader 8)) dat er meteen weer aflikken lijkt mij dat geen oplossing. Blijft de olie over denk ik.  :-\
Door Mieuw
#816637
Is het niet zo, dat mams hoe dan ook z'n kontje nog steeds schoonlikt, en je dus geen drolletjes vind omdat mams het 'opruimt'. Bij mij heeft dat toen ook een poosje parralel gelopen, en pas na een ruime week liet mams de boel de boel, en moesten de kittes het wel op de bak doen...
Ik zou uitkijken met de kittens dat het niet de andere kant op slaat en ze aan de diaree gaan, want dan zijn ze in no-time uitgedroogd... (als je ze dan toch wilt helpen zou ik liever vaseline op de kont smeren, dan het kitten olie geven)


Wat een schattige foto in je onderschrift trouwens. Is dat het jochie of het meiske?
Laatst gewijzigd door Mieuw op di 28 aug 2007, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#816682
Ok, misschien wordt het nog steeds opgeruimd door Mams en de familie trouwens  :) Ik dacht alleen altijd dat zodra ze vaste voeding gaan eten, mams het niet meer opruimd... Vorige nest was dat wel zo, maar de overgansperiode naar vast voedsel was moeders toen ook net al krols, dus vandaar waarschijnlijk  :P

De foto is de kleine meid. Snoepie hè?

Kijk eens op de site daar staan nog snoeperiger foto's ook van de grote kleine kater  ;)
Door Mieuw
#816689
Loeka schreef: Ok, misschien wordt het nog steeds opgeruimd door Mams en de familie trouwens  :) Ik dacht alleen altijd dat zodra ze vaste voeding gaan eten, mams het niet meer opruimd... Vorige nest was dat wel zo, maar de overgansperiode naar vast voedsel was moeders toen ook net al krols, dus vandaar waarschijnlijk  :P

De foto is de kleine meid. Snoepie hè?

Kijk eens op de site daar staan nog snoeperiger foto's ook van de grote kleine kater  ;)
Nou, ik moet zeggen, toen ik mijn katten nog brokken gaf was het ook van de een op de andere dag over zodra de kittens vast(er) voedsel gingen eten.
Maar het is me dit jaar (= 1e jaar barf) opgevallen dat bij alle 3 de nesten mams, na het eerste hapje vast voedsel, nog ong. een weekje langer de schoonmaakwerkzaamheden op zich nam. Misschien dat het daaraan ligt..?  ???


Och goss, en de kittens zijn wel echt schattig hoor. Goh, en het poesje is een somali en nog beschikbaar ook. Hoe is het mogelijk?! *zucht* Ik zou ze allemaal wel willen hebben. :-*
Door Loeka
#816692
Mieuw schreef: Nou, ik moet zeggen, toen ik mijn katten nog brokken gaf was het ook van de een op de andere dag over zodra de kittens vast(er) voedsel gingen eten.
Maar het is me dit jaar (= 1e jaar barf) opgevallen dat bij alle 3 de nesten mams, na het eerste hapje vast voedsel, nog ong. een weekje langer de schoonmaakwerkzaamheden op zich nam. Misschien dat het daaraan ligt..?  ???
Ik denk het wel dan, ik zie haar nog regelmatig poetsen. Ontlasting heb ik nog helemaal niet gezien, ja heel in het begin toen moeders niet goed wist wat ze er mee moest :g:
Och goss, en de kittens zijn wel echt schattig hoor. Goh, en het poesje is een somali en nog beschikbaar ook. Hoe is het mogelijk?! *zucht* Ik zou ze allemaal wel willen hebben. :-*
Euh dat is mijn schuld hoor, er hebben echt vreselijk aardige mensen voor haar gebeld maar niemand wil een nestje doen. En dat is wel wat ik wil. Dit zijn de enige 2 kittens uit deze combi en vaders erfelijk materiaal zal niet verder verspreidt worden. Kun je nagaan wat een druk dat legt op met name op de kleine meid omdat ze Somali is. Goed dat ze er geen weet van heeft  8) ;D
Door Mieuw
#816749
Euhh... Dan hou je haar toch zelf? Of klinkt dat heel raar?
Goh, tja, nou, ik moet maar niet aan Somali's beginnen denk ik hoor... Al zou ik het wel geweldig leuk vinden, ik vind het zó'n mooi ras!  :)

Word het katertje wel/ook als dekkater verkocht, of is hij minder 'interessant' (vanuit het ras bezien) omdat hij een abbesijntje is?
Door Loeka
#816978
Mieuw schreef: Euhh... Dan hou je haar toch zelf? Of klinkt dat heel raar?
Ik heb er al 7...
Word het katertje wel/ook als dekkater verkocht, of is hij minder 'interessant' (vanuit het ras bezien) omdat hij een abbesijntje is?
Hij blijft interessant vind ik, maar het poesje is wel heel erg mooi gelukt(al zeg ik het zelf  :-[). En het is een Somali en geen Variant. Dat langere haar is toch waar je het voor doet.
Door Loeka
#817021
Vanochtend zat de kleine meid te piepen en te draaien op de bak, maar er kwam maar niks. Moeders er gelijk bij, maar niks hoor. Toch voor de zekerheid de da gebeld. De assistente zei dat als ze echt verstopt zit ze nu een harde buik zou moeten hebben, moeten gaan overgeven en niet meer eten. Dat is allemaal niet het geval, ze heeft vanochtend nog goed gegeten!
Dat zou betekenen dat moeders(en de rest van de familie) toch de ontlasting opruimt...  :) ::) Wat worden ze verwent die ukken!

In ieder geval ga ik toch een pietsie olie door het eten doen voor de zekerheid, zodat ze zelf ook wat makkelijker kunnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door