Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lisa
#69493
Lotte ging net naar de bak en daarna had ze, dacht ik, de gekke 5 minuten. In ene zie ik wat bungelen, dus ik denk ff checken. Allemaal stukjes drol die in haar vacht hangen en ik begin ze uit haar vacht te trekken. De drollen zijn niet erg zacht of zo, dus ik snap niet dat ze zijn blijven hangen in haar vacht. Maar er zat bij een paar stukjes wat vers (helderrood) bloed bij. Wat is dit en hoe kan zoiets? Ik weet nog wel van mijn vorige kat dat de ontlasting op CB altijd behoorlijk hard was en dat was mij bij Lotte ook al opgevallen dat je soms dagen hebt dat je het zowat met de handen uit de bak kunt halen. Is dat ook normaal of moet ik dan een tijdje olie toevoegen of zo?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#69529
Als het bloed helderood is komt het bloed van vlak bij de anus vandaan.Van de cb lijkt me stug want daar zitten toch geen scherpe delen in.Ik zou het even aankijken en als er bloed blijft komen even naar de da gaan.
Door Rosita
#69568
Hoi Lisa,

Mijn Nero heeft ook wel eens helderrood bloed bij zijn ontlasting gehad, de drolletje waren dan te hard/droog. Vooral sinds versvlees poept hij erg harde drolletjes. Bij Dayna blijven ze soms hangen in haar kont en moet ik het handmatig verwijderen :P. Moet wel zeggen dat haar poep er ontzettend droog uitziet (zit ook nooit slijm omheen) op uitsluitend carnibest vandaar dat ik nu ook bibi geef. Gezien het helderrood bloed is denk ik echt dat het van het persen komt.

Groetjes Rosita
Door Mayka
#69574
De enige keren dat ik bloed heb gezien bij de ontlasting van mijn katten is dat als ze wormen hadden. (vlgs de da tenminste)
Denk in dit geval idd van hard persen, een vet visje een idee, smeert de boel een beetje ;D
Succes ermee!
Door Lisa
#69595
Ik heb maar even ontwormd na overleg met de dierenarts. Laatste keer was bij de fokker in november. Ik vond dit keer haar ontlasting niet keihard of zo (heb even met plastic eromheen lopen drukken), het is weleens harder geweest. En als het erg droog zou zijn, zou het ook niet in haar vacht blijven plakken lijkt me toch? Ik hou het wel even in de gaten. Het was de eerste keer dat ik het zag, dus ik schrok eventjes. Bedankt voor de reacties!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door