Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#666410
202spots schreef: Wanneer er s'morgens word geopereerd dan mag de dier later op de dag naar huis,wanneer het goed wakker is!!
Wanneer smiddags word geopereerd dan moeten ze tot de volgende morgen blijven...maar mag NOOIT mee naar huis genomen voordat de verdoving is uitgewerkt!!!!!
Niet elke da heeft zijn praktijk aan huis en heeft in dat geval liefst geen dieren in de ziekenboeg liggen. Ze liggen daar dan vaak zonder enige controle. De da komt dan vaak 's avonds laat nog even kijken en de ass. komt 's ochtends wat vroeger.

Maar goed, mijn da opereert alleen 's ochtends, zodat hij alle dieren 's avonds weer naar huis kan laten gaan.

Vind deze manier van doen bij de poes ook niet in de haak!
De da had erbij moeten zeggen, dat het dier warm gehouden moest worden en bij twijfel bellen.
#666415
202spots schreef: Wanneer er s'morgens word geopereerd dan mag de dier later op de dag naar huis,wanneer het goed wakker is!!
Wanneer smiddags word geopereerd dan moeten ze tot de volgende morgen blijven...maar mag NOOIT mee naar huis genomen voordat de verdoving is uitgewerkt!!!!!
Eens, maar in mijn geval (en wellicht bij de vriendin van Robin ook) is Breezer wakker en wandelend de praktijk uitgegaan. Suffig nog wel, maar wel wakker. Ik had al een uur op de grond in de praktijk gezeten bij haar, wachtend tot ze wakker was geworden. In de auto naar huis is ze weer in slaap gevallen, ik heb haar (met de buurman, mevrouw weegt 55 kg) naar binnen getild en daar is ze de rest van de middag en avond onder zeil geweest. Ik kan me voorstellen dat de da ons heeft laten gaan.
#666424
Tja... ik weet ook het hele verhaal niet maar ik dacht daar idd ook aan... een slapend dier mag niet mee gegeven worden, toen ik bailey meekreeg na zijn castratie was hij klaarwakker en thuis ook. hij heeft na een half uurtje waggelen nog een lange tijd geslapen maar alles was oké...
maar volgens mij zei ze dat vanaf dat ze thuis was dat Moxy had liggen slapen dus ik denk wel dat ze wakker meegegeven is
#666607
sylvia schreef: So he das even een goeie wakker worder  :o ik schrok me helemaal het apezuur van de topic titel, ik dacht dat het over Roxy ging  :o

Ik hoop dat het katje van je vriendin weer helemaal wakker is.
Whahha!!! nee hoor!! als er iets met ons meissie moet gebeuren laat ik het echt wel van te voren weten hoor ;) het is tenslotte een poesje uit huize Syl dus kan ik je niet in het duister laten tasten ;) (en jij hebt veel meer ervaring dan ik dus kan je advies ook nog van pas komen als het nodig is :-* :-* :-*)
#666752
heeft niets met deze poes te maken, maar was vanmorgen bijd e DA vor het jaarlijks PRA onderzoek, en daar zag ik dat een man zat te wacten opz ijn hondje wat geopereerd moets worden. Oud hondje, oud baasje. Wat er amnkeerde, weet ik niet, maar hondje kwam uit de operatie kamer, werd bij het oude baasje in de handen gedrukt, onder het bloed, grote wond en hechtingen in de buik en nog helemaal in de 7 e hemel :'(
Vraag je je ook af......... ??? ??? ???
Heel veel sterkte met de poes
#666753
trimsalon schreef: heeft niets met deze poes te maken, maar was vanmorgen bijd e DA vor het jaarlijks PRA onderzoek, en daar zag ik dat een man zat te wacten opz ijn hondje wat geopereerd moets worden. Oud hondje, oud baasje. Wat er amnkeerde, weet ik niet, maar hondje kwam uit de operatie kamer, werd bij het oude baasje in de handen gedrukt, onder het bloed, grote wond en hechtingen in de buik en nog helemaal in de 7 e hemel :'(
Vraag je je ook af......... ??? ??? ???
Heel veel sterkte met de poes
zie dat er nogal wat spelfouten inzitten >:(sorry
#666772
Toen ik wilde katten opvang deed kreeg ik ze altijd zo goed als helemaal onder zeil. Ik ben van mening dat als je weet waar je mee bezig bent en weet hoe te handelen dit, zeker bij wildere katten, van groot belang is.
Een wilde kat die echt wakker word bij de DA is een ramp.

Mijn huidige kat is een zeer makke kat, maar ook die heb ik half slapend meegevraagd. Ik, persoonlijk, vind het fijner........maar ik denk inderdaad dat je dat niet zomaar bij iedereen kan doen.

Gelukkig is alles met het katje weer in orde.
#666800
trimsalon schreef: heeft niets met deze poes te maken, maar was vanmorgen bijd e DA vor het jaarlijks PRA onderzoek, en daar zag ik dat een man zat te wacten opz ijn hondje wat geopereerd moets worden. Oud hondje, oud baasje. Wat er amnkeerde, weet ik niet, maar hondje kwam uit de operatie kamer, werd bij het oude baasje in de handen gedrukt, onder het bloed, grote wond en hechtingen in de buik en nog helemaal in de 7 e hemel :'(
Vraag je je ook af......... ??? ??? ???
Heel veel sterkte met de poes
Jeetje!!! wat slordig zeg!! :o moet je toch niet aan denken dat ze hem niet even schoonmaken bijbrengen maar hem gewoon half bewusteloos onder het bloed in je armen douwen!! ik zou ze een klap in de rondte schelden!!!
#667237
Ik heb Dominique nog gesproken vandaag en alles was weer helemaal in orde.
Ze had Moxy mee in bed genomen en lekker warm tegen zich aan. In de ochtend heeft ze gegeten en gedronken en is op de bak geweest. en in de middag was ze alweer aant spelen met haar vriendinnetje Nomi, haar andere poesje. Bedankt nogmaals voor alle adviezen!! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door