Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#662997
Hailfall schreef:
Ik heb ALLES voor ze over maar als je door deze omstandigheden gewoon blut bent omdat je vriend 2 maanden zonder werk zit.

Ja sorry hoor.

Weten jullie wat.. ik delete mijn hele account we'll op dit forum

Ik vroeg alleen tips voor dt en ik wil niet beoordeeld worden omdat wij toevallig nu zonder geld zitten.



Ik ben niet rijk of heb geen baan zoals de andere hier dus ik kan gewoon helemaal niks. Ik ben Afhankelijk van mijn vriend totdat ik zelf weer werk kan zoeken.

Niet je acount deleten hoor!!

Ik heb ook wel eens in jouw omstandigheden gezeten! Heb ik de mazzel gehad dat ik van mijn moeder wat geld kon lenen!

Ben ervan overtuigd dat je het beste voor je beestje wil!
Door geer
#663003
202spots schreef: AfbeeldingIk denk dat je pinkie te groot is voor 't kleine poepertje, ''t gaat denk ik makkelijker met zo iets als op de foto hierboven
Mja, dat zou inderdaad beter zijn! Misschien een oud haarverfflesje (maar dan moet je wel Geer heten, willen oude haarverfflesjes nog in de badkamer staan  ;D)....of iets wat erop lijkt?!
#663004
is de kat melk gewend?
anders kun je dat geven, of een beetje olie geven door t voer.
je kunt ook eromheen vettig maken met vaseline of met olie.
eventueel een wattenstokje met olie als de pink te groot is.
goed buik blijven wrijven.

enne we hebben allemaal wel s geen geld door omstandigheden ;)
Door Hailfall
#663005
Ik heb inmiddel al wat gevonden ervoor..

Had nog zo'n spuitje liggen dat je voor medicijnen gebruikt en heb (met veel moeite) wat olijfolie erin gespoten

Meneer is nu wel beledigd maar goed.. ik ga in de gaten houden of dit werkt.
#663007
Hailfall schreef: Ik heb inmiddel al wat gevonden ervoor..

Had nog zo'n spuitje liggen dat je voor medicijnen gebruikt en heb (met veel moeite) wat olijfolie erin gespoten

Meneer is nu wel beledigd maar goed.. ik ga in de gaten houden of dit werkt.
ok ben benieuwd, hou ons op de hoogte
Door geer
#663012
Hailfall schreef: Zal ik doen.

Vraagje: ik dacht dat katten geen melk mochten?

Aidan lust het we'll heel graag en mag altijd een klein beetje hebben.
Is ook niet zo goed, want het verslijmt de boel. Maar misschien (kan ik me voorstellen) dat het ook een slijmlaagje om de vastzittende drol legt waardoor hij makkelijker doorglijdt...
#663014
Hailfall schreef: Zal ik doen.

Vraagje: ik dacht dat katten geen melk mochten?

Aidan lust het we'll heel graag en mag altijd een klein beetje hebben.
de meeste katten gaan ervan aan de diarree enz, maar in dit geval zou t betekenen dat het wat zachter word en de kitten dus beter kan poepen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#663028
Je kunt ook wat vloeibare parafineolie met een spuitje vanachter in spuiten.
En doe met een warme nat washandje  het buikje masseren. Soms wil het ook wel helpen om het buikje te masseren terwijl je het kitten in een badje warm water hebt.
Door Rosita
#663044
Dayna heeft dit een paar keer per jaar. Haar drolletje zit dan vlak achter haar poepgat dubbel (is dan ook erg droog) en ze moet dan ook tig keer naar de bak om te persen. Meestal komt het in de loop van de dag dan vanzelf, maar laatst dus niet en toen heeft de DA het verwijderd. Ik dacht eerst dat de DA een klysma ging geven, maar ze tilde alleen Dayna's staart op en masseerde de boel (onder de buik naar de anus toe). Als Dayna eenmaal niet kan poepen helpt laxeer ook niet gezien het inwendig niet vast zit, haar poepgat is op dat moment gewoon te klein. Wat vet spuiten in het poepgat werkt volgens mij ook. Vaak als het pijn doet stoppen katten zelf met persen en door te wrijven stimuleer je het persen juist. Tegenwoordig geef ik haar regelmatig slagroom en boter en dit schijnt preventief te werken.
Door Hailfall
#663309
Update:

Ik heb een fout gemaakt gisteren :/

Kennelijk was meneer al aan de diarree want toen ik ze in hun kooi wilde stopped ( Devil en Aidan slapen samen) merkte ik de leuke surprise op.

Dus ik denk niet dat hij verstopt was maar dat hij zich rot voelde van de diarree :/

Aangezien ik vandaag weer een surprise vond.. Ik denk dat dit door de verandering van het eten komt en ik kan mijzelf we'll tegen mijn kop slaan.

Iig kan dit topic nu op slot.

:-[
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door