Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#638451
ik was de kattenbak aan het verschonen en zoals wel vaker gaat madam met haar kont voor mijn schepje zitten, aangezien ik toch bezig was heb ik de drolletjes met de schep opgevangen en vlak voordat ik ze weg zou gooien zag ik er bloedslijm bij zitten... gewoon rood slijm, niet bruin of oud bloed, na het poepen zat het ook aan haar kontje.

zal ik haar okugest geven of gewoon maar laten?
ik merk verder niks aan haar gedrag en ze lijkt er geen last van te hebben, maar ik heb dit dus nog nooit eerder gezien bij haar...
of zou de worminfectie nog niet helemaal weg zijn?
ik heb nog een half pilletje drontal....
Door Lizzy
#638502
Vers bloed is rood. Als er een bloeding hoger in het spijsverteringskanaal zit, dan wordt dat vrijwel altijd donker. Dus dit houd in dat er een 'bloedingkje' zit aan het eind van het spijsverteringskanaal. Kan zelfs komen doordat je kat erg hard heeft moeten persen om de ontlasting te lozen. Is de ontlasting erg hard?

Of er sprake is van een worminfectie; daar kun je gemakkelijk achter komen door een mestonderzoek uit te laten voeren. Of daar het bloed vandaan komt? Geen idee. Ik zou eerlijk gezegd niet denken dat dat er wat mee te maken heeft.
Door *Robin*
#638691
Lizzy schreef: Vers bloed is rood. Als er een bloeding hoger in het spijsverteringskanaal zit, dan wordt dat vrijwel altijd donker. Dus dit houd in dat er een 'bloedingkje' zit aan het eind van het spijsverteringskanaal. Kan zelfs komen doordat je kat erg hard heeft moeten persen om de ontlasting te lozen. Is de ontlasting erg hard?

Of er sprake is van een worminfectie; daar kun je gemakkelijk achter komen door een mestonderzoek uit te laten voeren. Of daar het bloed vandaan komt? Geen idee. Ik zou eerlijk gezegd niet denken dat dat er wat mee te maken heeft.
nee het was niet erg hard, wel goed compact zoals altijd
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door