Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Maris
#519902
Hitam schreef: Voor honden, niet voor katten. En daar zit veel pens in, dus het lijkt me dat de meeste katten dat niet willen eten.
das weer jammer :-\
Door Rosita
#519966
Vandaag heeft Dante 2x waterige diaree gehad (vannacht om 4 uur en vanmorgen om 9 uur) zonder over te geven (terwijl hij dus daarom heb ik hem vanmorgen primperid gegeven en daarna wat gemalen Bibi (gewoon rauw). De reden is vrij simpel, Dante verdraagt geen verhit voedsel. Dat is ook de reden dat hij de eerste 2 jaar van zijn leven dunne ontlasting heeft gehad. Nu heeft hij waarschijnlijk iets opgelopen waar hij diaree van heeft, maar zowel rosbief als gekookte kip geeft bij hem een dunne ontlasting (en als hij het meer dan 1x eet op den duur zelfs diaree) dus dan blijf Dante in een vicieuze cirkel hangen. Ik heb hem nog geen CB geven omdat dit toch wat vetter is dan Bibi, maar hoe eerder hij dat weer binnen weet te houden hoe beter het is voor zijn darmen (hij kan minder goed tegen Bibi dan tegen CB). Vannacht na de diaree heb ik hem nog vocht gegeven en finidiar en vanmorgen om 8 uur ook weer wat vocht. Om 13 uur geef ik hem opnieuw wat vocht en hoop echt dat alles binnen blijft.
Door Rosita
#520541
Ja ja, Dante heeft vanmorgen voor het eerst weer zelf lekker rauwe Bibi gegeten en ook zijn diaree is nu meer slijm en stukken minder :). Die arme schat kan echt niet tegen verhit voedsel. Toen ik tegen de plaatsvervangende DA zei dat Dante weinig anders verdroeg dan zijn verse voeding toen zei hij dat Dante dus een voedselallergie had. Dante is dus volgens mij voor heel veel verschillende eiwitten allergisch wanneer ze verhit zijn (vandaar dat alle zelf gekookte eleminatie dieeten niets hielpen). Ik zelf ben hierdoor nog meer van mening dat een groot deel van alle voedselallergien eigenlijk allergien zijn voor verhit eiwit of grote hoeveelheden graan. Nu kunnen ze de eiwitten zo onherkenbaar maken dat ze niet meer voor problemen zorgen, maar waarom moeilijk doen als het rauw kan ;).
Door Mevroi Kruim
#520899
Fijnd at het weer wat beter gaat met Dante!
En leuk verzonnen van die da: als je kat alleen tegen z'n natuurlijke voeding kan en niet tegen onnatuurlijke verhitte meuk istie allergisch ::) ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door