Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#422605
Je zou nog gekookt eiwit kunnen toevoegen = uitstekende eiwitbron, zonder fosfor
en door extra vet/ghee toe te voegen verlaag je ook het globale aandeel aan fosfor

Ev. zou je dan toch nog eens de fosforwaarde kunnen laten meten in het bloed, als die dan toch nog te hoog blijkt moet je misschien toch iets met een fosforbinder zoals ipakitine doen.
#424339
Met Queenie gaat het nog steeds goed. Alleen nu krijgt ze kuren :( Mevrouw blieft geen cb meer. Wij vermoeden dat dat gekomen is omdat ze zo misselijk is geweest en toen cb kreeg. Ze eet nu dus nierdieet(blik) met een plens water erdoor. Haar dagelijkse fortekor eet ze braaf op. Alleen nu lijkt het dat ze beroerd wordt van die dingen. We dachten eerst dat ze een terugval had, haar vacht was weer plukkerig, ze trok zich een beetje terug en wilde niets eten. Maar achteraf was dat telkens na het geven van de fortekor. 's Avonds knapt ze dan weer op en eet weer flink en is vrolijk :D Zou het helpen om de tablet in twee keer te geven?
#424346
Hoelang geef je al fortekor? En hoe zwaar is je kat?

Ik ben begonnen met 1 maand lang een half tablet per dag, daarna 1 tablet per dag en mijn kat heeft nergens last van.
Dit op advies van mijn da. Ik geef het ook 's avonds voor het slapen gaan.

Anders even met je da bellen?
#425322
Snuf werd de eerste dagen doodziek van die Fortekor. Kotsen! Ik heb haar een paar dagen een kwart tabletje gegeven (ipv een halve) en daarna opgebouwd en toen ging het goed. Ze krijgt nu 0,5 tablet (ze is klein) en doet het er echt goed op, vind ik.
#425793
Queenie heeft inmiddels een half tabletje Fortekor per dag. Dat gaat een stuk beter. Het is nu een week na het spoelen en het gaat nog steeds goed met haar. Helaas wil ze geen vers meer, maar alleen nierdieet. Terwijl je heel vaak hoort dat katten het nierdieet niet lusten :-\ 8)
#430600
Hitam schreef: Als ze Carnibest gewend is zou ik haar op de Carnibest houden en er wat (schape/kippe/runder)vet aan toevoegen. Dan moet je wel iets minder CB geven. Zo laat je het eiwit gehalte dalen.
Queenie eet weer CB! :D Hoeveel ongeveer van de CB moet je nu vervangen door vet? 10%? Of meer?
#430634
Loeka schreef: Queenie eet weer CB! :D Hoeveel ongeveer van de CB moet je nu vervangen door vet? 10%? Of meer?
Weet helaas het antwoord niet, maar ik ben wel heel blij te lezen, dat het beter gaat en ze weer CB eet! :-*
#430778
5-10% is prima. Ze moet ook wel voldoende eiwitten binnenkrijgen.
En je hoeft niet hetzelfde volume of gewicht aan vet te geven. Vet bevat veel calorien, dus de helft van de hoeveelheid vet is ruim voldoende.
#680418
Hallo,
ik heb nog nog niet eens ergens voorgesteld en loop wel vragen te stellen. Excuses daarvoor, ik kom nu alleen voor de info en niet voor de gezelligheid.
(komt nog wel hoop ik)

Onze maine coon kater Jovi heeft woensdag de diagnose nierfalen gekregen en ik lees me helemaal gek om te zien wat we nu moeten.
Hij krijgt fortekor (1/2 tablet) en renal voer. Hij vind de brokjes heeeelemaal niks, de zakjes wel, maar ik ben door alle info die ik oa. hier vind nu wel overtuigd van carnibest. Gelukkig verkrijgbaar hier in de stad (Groningen) Ook ga ik op zoek naar ghee, want hij heeft veel gewicht verloren.
Solidago ga ik ook maar zoeken en dat is precies waarom ik reageer. iemand in deze topic heeft het over 5 druppels...is dat vloeibaar dan? Of los je het op en geef je dan druppels? Waar los je het dan in op?

Onze andere katten gaan nu ook van de carokat af, ik ben behoorlijk boos dat er zo weinig echt bekend is over droogvoer.
We hebben met de beste bedoelingen dat arme beest gewoon ziek gemaakt! Raaazend wordt ik van zoiets!

Onze andere coon heeft huidproblemen die altijd afgedaa zijn als vlooienallergie. Ook zo vreemd vlooienallergie zou een gezonde kat niet moeten hebben. Er liggen dus andere problemen aan ten grondslag.
Duimen dat carnibest haar ook gaat helpen.

Als iemand me nog tips kan geven, graaaaag!
Bedankt,
Inge
#680668
Hallo,
aaah, ga ik zeker kijken, bedankt.
Nee, Jovi is niet gespoeld, hij eet en drinkt nog redelijk goed. Helaas heeft hij van het roesje woensdag wel een enorme dreun gehad, maar eindelijk komt zijn eten weer op gang.
Hij is alleen heel veel spierweefsel kwijt. Omdat het afvallen geleidelijk gaat heb je het niet zo in de gaten, en zeker omdat hij een prachtige volle vacht heeft, dan zie je niks..
Vandaag ghee gehaald ...vind hij niks..
Vesr vlees gehaald bij de groene slager...helemaal niks...alleen die rare zakjes renal eet hij graag.
De solidago durf ik nog niet aan omdat het vochtafdrijvend werkt en hij drinkt zo weinig...ben ik logisch?
Ach...hij begroot me zo...hij is niet echt doodziek, maar je ziet dat hij wel aan het knokken is.
Ik knok mee.
Inge
#684315
Hallo,
update...Jovi en de andere katten zijn dol op CB! Ze vinden het echt heerlijk! Jovi eet helemaal geen brokjes meer, (catloversgold) zijn moeder Kayenta wel en de jonge htk's Han en Leia wel.
Jovi is aangekomen en ziet er al beter uit...we hebben goede hoop voor hem.
Zie verder de topic bij katten medisch, nierfalen en kvv.
:-)
groet!
Inge
#686433
ingeastrid schreef: Hallo,
update...Jovi en de andere katten zijn dol op CB! Ze vinden het echt heerlijk! Jovi eet helemaal geen brokjes meer, (catloversgold) zijn moeder Kayenta wel en de jonge htk's Han en Leia wel.
Jovi is aangekomen en ziet er al beter uit...we hebben goede hoop voor hem.
Zie verder de topic bij katten medisch, nierfalen en kvv.
:-)
groet!
Inge
Goed nieuws zeg  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door