Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3249817
Whahaha lig hier echt in een deuk ;D
Je hebt het wel te stellen met de katten. Lotje die slecht eet en vervolgens met konijn aan komt zetten en jimmy die zelf wel bepaald wanneer gij naar binnen wil ::)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3249823
Het ging zo:

Manlief komt zeggen dat Lotje een konijn heeft gevangen met de vraag of ze dat mag eten. Of het niet te groot/hard is.
Ik zeg hem dat hij haar mag laten eten tot ze genoeg heeft. Wat over is vriezen we in.

Lotje ligt met haar nijn op het pad. Door een stroomdraadje kan Nelson daar niet komen. Manlief ziet dat Lotje klaar is en wegloopt, gaat naar buiten met een plastic zak.
Doet de buitendeur open en ziet Lotje met restant konijn over het draadje hupsen, naar Nelson lopen, kopje geven, konijn achterlaten en verder lopen. En toen was het hap-slik-weg :biggrin2:
Ach. Lotje goed gegeten en Neslon een lekker voorgerecht.

Wat zijn het toch een stelletje bandieten samen ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3249846
:biggrin2:

Zalig verhaal!
Ik zie dat kopje al voor me. ;D
hannabelgje schreef:Pfff gelukkig voor Nelson heeft ze geen kip gevangen. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dat was ik ook al aan denken. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3249883
hannabelgje schreef:Pfff gelukkig voor Nelson heeft ze geen kip gevangen. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Nelson is alleen onder toezicht buiten. Als de katten een vogel pakken gaat Nelson naar binnen tot alles op of opgeruimd is. Ik geloof ook dat manlief zich een tikkie vergist heeft in hoe behendig een kat over een stroomdraad kan springen met een half opgegeten konijn in de bek ;D
Gebruikersavatar
Door Hope
#3250092
Vandaag heeft mevrouw Lottepoes kvv van haaksbarf gehad. Konijn, en het ging erin als zoete koek.
Ik dacht, als ze konijn vangt en opeet dan zal ze dat toch wel lekker vinden?


Haaksbarf is niet speciaal voor katten, toch? Ze zeggen dat ze hele prooidieren malen.
Kan het kwwad om daar soms mee bij te voeren?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3250095
Ik dacht dat haaksbarf wel geschikt was voor katten. Of hebben ze speciale kattenversies?
Dat is het enige merk dat ik eens een paar kg van gehad heb voor de katten...

Je hebt geluk dat ze het konijnkvv dan toch wilde eten. Hele prooi is nl echt niet hetzelfde als kvv volgens katten en zelf gevangen al helemaal niet.
Het was toch een wild konijn dat Lotje gevangen had? Of een loslopend tam? Ik hoop toch dat niet iemand nu zijn huisdier mist... :-X
Gebruikersavatar
Door pluk
#3250099
pearlsofpassion schreef:Ik dacht dat haaksbarf wel geschikt was voor katten. Of hebben ze speciale kattenversies?
Dat is het enige merk dat ik eens een paar kg van gehad heb voor de katten...

Je hebt geluk dat ze het konijnkvv dan toch wilde eten. Hele prooi is nl echt niet hetzelfde als kvv volgens katten en zelf gevangen al helemaal niet.
Het was toch een wild konijn dat Lotje gevangen had? Of een loslopend tam? Ik hoop toch dat niet iemand nu zijn huisdier mist... :-X
Haaksbarf heeft een speciale kattenvariant. De kattenversies bevat meer spiervlees en geen groente.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3250197
pearlsofpassion schreef:Ik dacht dat haaksbarf wel geschikt was voor katten. Of hebben ze speciale kattenversies?
Dat is het enige merk dat ik eens een paar kg van gehad heb voor de katten...

Je hebt geluk dat ze het konijnkvv dan toch wilde eten. Hele prooi is nl echt niet hetzelfde als kvv volgens katten en zelf gevangen al helemaal niet.
Het was toch een wild konijn dat Lotje gevangen had? Of een loslopend tam? Ik hoop toch dat niet iemand nu zijn huisdier mist... :-X
Nee, wild. Tamme konijnen worden gevangen door mij en naar de opvang gebracht :biggrin2:
Ah, dat hebben we maar 1 x meegemaakt gelukkig. Verder nooit wat tams gezien.

Vanmorgen wilde ze weer niet eten. Ook de konijnenkvv niet. Zucht.
Gebruikersavatar
Door Dasha
#3250283
Ik snap je helemaal, dit is heel frustrerend en niet leuk! Ook al moest ik wel enorm lachen om het verhaal met het konijn :)

Hier soortgelijke toestanden met Olaf :-\ Net naar de dierenarts geweest, zijn darmen zijn weer aan het opspelen (zonder diarree, alleen pijn en waarschijnlijk misselijk) dus we gaan weer een eliminatiedieet doen. Hij associeert eten met pijn en eet steeds minder. Elke keer als je iets nieuws geeft, dan eet hij het graag, maar alle andere dingen laat hij na een paar hapjes staan.

Heel veel succes, hopelijk gaat ze snel weer goed eten!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3250292
Tja, als ze elke dag een konijn zou vangen was het probleem opgelost :-\

De da kan niets vinden. Geen wormen, bloed is goed, gebit is goed, darmen klonken goed. Alles wat ze zelf vangt eet ze goed. En als de da een hand brok op de tafel gooit eet ze die ook ::)
Geef haar een stukje kaas (ja, weet het, maar ze is echt erg hoor, met schooien!) en ze eet je vingers erbij op. Maar kvv? Nee hoor. Barf? Spiervlees en orgaan vliegen erin. Bot weigert ze.

Manlief was het zat en heeft een blikje voor haar meegenomen uit de supermarkt. En je raad het al...
Door Parelridder
#3250298
En (fijn) gemalen bot, eet ze dat wel? dat je bijv. gemalen bot van Dogmeat of Kiezebrink geeft? Ik heb van Kiezebrink wel mixen gebruikt bij wijze van goed bevleesd vleesbot, want als 'compleet' was het echt veel te veel bot. En die hebben ook mixen van bijv. duif (wild) dat ging er bij de katten goed in.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3250312
Parelridder schreef:En (fijn) gemalen bot, eet ze dat wel? dat je bijv. gemalen bot van Dogmeat of Kiezebrink geeft? Ik heb van Kiezebrink wel mixen gebruikt bij wijze van goed bevleesd vleesbot, want als 'compleet' was het echt veel te veel bot. En die hebben ook mixen van bijv. duif (wild) dat ging er bij de katten goed in.
De kvv is heel fijn gemalen, het lijkt op gehakt.
Ik heb eerst een tijd spiervlees met orgaan en een botmix gegeven. Dus echt puur gemalen bot. Dat eet ze niet. Zelfgemalen, kaal, vleesbot eet ze ook niet. Zelfgemalen goed bevleesd vleesbot ook niet.

Wat dat betreft gaat deze kvv het best, als ze eenmaal eet dan eet ze haar bakje leeg en gaat ze niet het lekkere eruit vissen en de rest laten liggen. Dat doet ze dus wel bij barf. Dan eet ze het spiervlees en het orgaan en dan vind ze dat ze de honger genoeg gestild heeft om de rest te laten liggen.
Idem als ik bijvoorbeeld een eitje erbij gaf. Dan at ze het ei op en liet ze de rest liggen. Overigens krijgt ze nu alleen nog kuikens, dat lijkt me toch iets meer aan te zetten dan ei.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door