Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Rik01
#3214425
Nu lijkt mij een lichte verhoging niet direct aanleiding tot acuut blindheid (loslaten van het netvlies). Dat is meestal bij wat hogere bloeddruk of bij langdurige verhoging. (Bowy was ook bijna blind en zag alleen nog maar schaduwen maar kon zich uitstekend redden) Maar de lichte verhoging is natuurlijk wel reden voor bezorgdheid. (overigens een te lage bloeddruk van 108 dacht ik ook) en die wil je natuurlijk wel wat naar beneden hebben. Maar ook, nét als bij mensen, kunnen er katten zijn die gewoon altijd een wat hogere bloeddruk hebben. Vandaar dat het wel eens handig kan zijn om al heel vroeg, als ze jong zijn, een compleet onderzoek, met bloeddruk en bloedonderzoek, te laten doen zodat je, als ze later ouder zijn, weet wat normaal bij hun is.
Laatst gewijzigd door Rik01 op di 26 apr 2016, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#3214426
Ps
De kat op mijn profielfoto is de kat met de verhoogde bloeddruk.
Na het onderzoek ontving ik het verslag met daarin onder andere een opmerking over haar gebit: "heel netjes gebit" ;D
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3214433
Da's altijd fijn (en een compliment) om te horen dat ze een netjes gebit hebben. Want het gebit kan soms tot vervelende problemen leiden.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door