Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3212444
frodo quin schreef:Auw, veel beterschap! Ik meen me te herinneren dat je best geen ongemalen vleesbot voert bij een darmontsteking.
Dankjewel voor de tip! Ik denk het ook. Ik ga mijn vleesmolen weer aan het werk zetten, en vleesbot malen de komende tijd. En vaker kleine porties voeren, om de darmen wat meer rust te geven.
Hij heeft nu ook vooral trek in fijngemalen kvv en spiervlees, en eet vaak hele kleine porties, dus hij lijkt zelf ook aan te geven dat dit het beste voor hem is nu. Ben stiekem best wel blij dat hij niks van het blikvoer wil hebben, alleen maar vlees :)
#3212934
Bedankt voor de tips en de lieve berichtjes! :)

Even een update over de afgelopen paar dagen. Het lijkt erop dat Olaf langzaamaan begint op te knappen. Eergisteren en gisteren was hij heel suf en moe, en hij had duidelijk pijn. Je kon het zien aan zijn blik en houding. Hij wilde niet meer spelen en lag vooral te slapen. Hij had wel wat meer gegeten gelukkig. We waren ontzettend bezorgd.

Sinds gisterenavond merk ik eindelijk een kleine verbetering. Gisteren heeft hij 215 gram vlees gegeten (normaal 250 gram, maar hij is ook niet zo actief nu). Hij is alerter en ligt er weer comfortabel bij. Vanochtend maakte hij me weer vroeg wakker, omdat hij honger had :) Hij is niet meer zo kieskeurig, en eet weer dingen die hij liet staan de afgelopen dagen. Ik geef hem vooral spiervlees nu, en een klein beetje fijngemalen kvv, alles in kleine porties verdeeld over de dag. Zijn ontlasting is nog steeds keurig, geen diarree, geen slijm of bloed. Ik hoop dus dat de schade aan de darmen beperkt is.

Ik durf nog niet opgelucht adem te halen, want we zijn er nog niet. De kortwerkende ontstekingsremmer (Dexadreson) is nu uitgewerkt, en nu moet hij de rest zelf doen. Het is een soort prednison, dus de arts (en ik ook) wil hem liever geen kuur geven.

Duimen jullie nog even mee dat de stijgende lijn voortzet?
#3213323
mariekes_katten schreef:Duim duim duim :duimen: :duimen: :duimen:

Hoe is het nu met het ventje?
Lief dat je het vraagt :-*

Olaf heeft de afgelopen 2 dagen goed gegeten! :) Hij wil weer spelen, en hij is aanzienlijk vrolijker. De vorige nacht was hij het huis weer aan het afbreken, zoals we het van hem gewend zijn ;D Ik merk wel dat hij nog niet helemaal 100% beter is, maar het gaat zeker de goede kant op.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door