Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#3197565
chandho schreef:Misshien heeft ze ergens pijn, katten zijn meesters in verbergen van pijn. Je kan haar primeval gelatinaat(hond, maar dan de dosering aanpassen) geven, dit is een heel goed middel tegen artrose, artritis, etc...Beter dan glucosamine, genezend en preventief. Ook plasje es laten testen voor evt struviet, of blaasontsteking, komt heel vaak voor en is pijnlijk voor de poes.
Veel succes.
Ik heb heeeel erg veel ervaring met artrose (bij honden) en als nu 1 middel bij 3 honden niet werkte dan was het gelatinaat. Maar dank voor je tip. :-*

Morgenmiddag ga ik hopelijk meer horen.
Door hannabelgje
#3197569
Lil schreef:
Ik heb heeeel erg veel ervaring met artrose (bij honden) en als nu 1 middel bij 3 honden niet werkte dan was het gelatinaat. Maar dank voor je tip. :-*

Morgenmiddag ga ik hopelijk meer horen.
Heeft hier ook nooit iets gedaan inderdaad.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Lil
#3197817
Nou heel erg raar, maar madam reageert helemaal niet op drukken rug en strekken poten etc etc.
En toen keek de da in de mond en had ze een enorme zwelling van het tandvlees. Niet rood of stuk, maar echt enorm dik; er prikken meerdere tandjes in die zwelling.
Voor dit moment even kijken hoe ze op de prednisoninjectie reageert.

Tanden had ik dus niet verwacht bij een kat die gisteren nog het gedroogde vlees van de honden stal en opat.
Door Lil
#3198029
hannabelgje schreef:Katten zijn wonderlijke wezens. Hopen dat ze vlug opknapt!

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Ja dank je ik hoop het ook. Zou forl in heel vroeg stadium kunnen zijn, maar omdat het niet rood is of bloed is het een beetje vreemd.
Gebruikersavatar
Door chandho
#3198157
Lil schreef:Ik heb heeeel erg veel ervaring met artrose (bij honden) en als nu 1 middel bij 3 honden niet werkte dan was het gelatinaat. Maar dank voor je tip. :-*

Morgenmiddag ga ik hopelijk meer horen.
Oh, wat vreemd, bij mijn hond werkte dit heel goed, hij moest zelfs geen ontstekingsremmer meer.
Wat gebruik jij dan, ik heb hier nog een oudere hond...
nou succes.
Door Lil
#3198183
chandho schreef:Oh, wat vreemd, bij mijn hond werkte dit heel goed, hij moest zelfs geen ontstekingsremmer meer.
Wat gebruik jij dan, ik heb hier nog een oudere hond...
nou succes.
Hoge dosering glucosamine/chondriotine/msm (atrimove en later arthro-5 is beide humaan) in combi met groenlipmossel en visolie. Laatste 4 jaar helaas ook da pijnstillers. Maar goed hond is 14 jaar en 7 maanden geworden en was nog geen 9 jaar oud toen hij zware artrose had. Andere hond had lsi die kreeg geen glucosamine wel groenlipmossel en visolie.
Door Parelridder
#3198571
Goed dat je gegaan bent!! En hoe het verlopen is, is natuurlijk precies zoals het moet: jij stelt vast dat er 'iets' is, want er is een gedragsverandering. Aan de da om te ontdekken wat daarvan de oorzaak lijkt middels een algemeen onderzoek.
Fijn dat de zwelling al weer af neemt!! Houd het na de behandeling wel een poosje in de smiezen, want prednison neemt wel de ontsteking weg, maar verhelpt niet de oorzaak. Indien de oorzaak al weg is, is het probleem opgelost (wat goed kan: een zwelling die vervolgens blijft bestaan doordat tanden er in prikken) maar als de oorspronkelijke oorzaak nog wel speelt zal de zwelling terug komen.
Door Lil
#3198585
Parelridder schreef:Goed dat je gegaan bent!! En hoe het verlopen is, is natuurlijk precies zoals het moet: jij stelt vast dat er 'iets' is, want er is een gedragsverandering. Aan de da om te ontdekken wat daarvan de oorzaak lijkt middels een algemeen onderzoek.
Fijn dat de zwelling al weer af neemt!! Houd het na de behandeling wel een poosje in de smiezen, want prednison neemt wel de ontsteking weg, maar verhelpt niet de oorzaak. Indien de oorzaak al weg is, is het probleem opgelost (wat goed kan: een zwelling die vervolgens blijft bestaan doordat tanden er in prikken) maar als de oorspronkelijke oorzaak nog wel speelt zal de zwelling terug komen.
Dank voor de tip, dat zal ik zeker doen!
De dierenarts had het ook over kijken of het terugkomt of niet en eventueel operaties (maar wat zal dan eerst moeten worden uitgezocht).
Door Lil
#3201180
Over twee weken foto's maken en hopelijk rigoreuze Gebitssanering. Hoop op ontstekingen of forl. Dat is op te lossen. Zou ook nog iets anders kunnen zijn dat het kaakbot oplost of wat de da een beetje vreest kanker. Maar goed we zijn even positief dat mevrouw een sanering krijgt en zich daarna weer topfit gaat voelen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door