Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3189996
Vanochtend weer bij de da geweest. Daar had ze het hoogste woord, dus er zit nog leven in. :biggrin2: Ze heeft weer een onderhuids infuus gehad, plus een antibioticum, plus een eetlustopwekker, plus nog wat dingen voor thuis - o.a. een fosfaatbinder. De da stond er wel versteld van dat ze zo goed was opgeknapt sinds gisteren, want eigenlijk, zo zei hij, zien ze katten met zulke nierwaarden alleen maar achteruitgaan. Of eerlijk gezegd: een kat met zulke nierwaarden zagen ze eigenlijk nooit.

Ze heeft nu ook weer wat van die tubetjes liquid spul op, en dat chocoladesmaakgoedje van de da, en ligt nu te slapen. Als ze zo blijft, hoeven we zaterdag pas terug. Gaat ze eerder achteruit, dan eerder terug naar de da en haar laten inslapen. One day at a time.
#3190014
Anne in Duitsland schreef:Vanochtend weer bij de da geweest. Daar had ze het hoogste woord, dus er zit nog leven in. :biggrin2: Ze heeft weer een onderhuids infuus gehad, plus een antibioticum, plus een eetlustopwekker, plus nog wat dingen voor thuis - o.a. een fosfaatbinder. De da stond er wel versteld van dat ze zo goed was opgeknapt sinds gisteren, want eigenlijk, zo zei hij, zien ze katten met zulke nierwaarden alleen maar achteruitgaan. Of eerlijk gezegd: een kat met zulke nierwaarden zagen ze eigenlijk nooit.

Ze heeft nu ook weer wat van die tubetjes liquid spul op, en dat chocoladesmaakgoedje van de da, en ligt nu te slapen. Als ze zo blijft, hoeven we zaterdag pas terug. Gaat ze eerder achteruit, dan eerder terug naar de da en haar laten inslapen. One day at a time.
Moeke is dus met recht een ouwe taaie! Wat een positieve ontwikkeling zeg. Geniet ervan zolang het kan O0

Verstuurd vanaf mijn SM-G925K met Tapatalk
#3190078
Ja, de lieverd. Iedere keer als ik bij haar ga kijken, komt ze spinnend uit haar mandje. Heb haar net een halve pijnstiller gegeven (doctor's orders), en ze heeft wat fijngeprakt nierdieetspul van de da (aangelengd met water) opgeslobberd. Ze is nog wel nieuwsgierig en loopt ook altijd haar kelderkamer uit om even in de gang beneden te kijken, maar je merkt wel dat ze goed ziek is. Toch krijg ik nog lieve kopjes van d'r. :smitten: Het breekt mijn hart, maar ik denk toch dat we haar binnenkort moeten laten gaan. :'(
#3190109
Vooral genieten van de mooie momenten met haar.
Je zou evt. Kunnen overwegen om haar, als het enigszins kan, thuis te laten inslapen.
Mij geeft dat vaak een rustiger gevoel en het dier heeft mogelijk minder stress.
Bij verschillende katten is het ons niet gelukt, omdat het echt om een crisissituatie ging en wachten niet mogelijk was.
Sterkte.
#3190168
Nou, ik denk dat het de pijn was die haar vanmiddag zo lusteloos maakte, want vanavond stond ze weer luid te mauwen achter de deur toen ik de kelder in kwam om het eten voor de honden klaar te maken. Heeft me begeleid naar de barfkeuken om ervoor te zorgen dat ik het allemaal goed deed, is toen slingerend tussen mijn benen door (u weet wel, kattenbezitters ::) :biggrin2: ) meegelopen naar haar kamer en heeft daar wat gegeten. Niet veel, maar toen ik later nog een keer keek, was er al meer uit het bakje. Het bakje met nierdieetvoer van de da dat ik vanmiddag had neergezet, was nu ook leeg.

Blij dat ze met pijnstillers toch nog een beetje kan genieten!
#3190275
Anne in Duitsland schreef: Heeft me begeleid naar de barfkeuken om ervoor te zorgen dat ik het allemaal goed deed, is toen slingerend tussen mijn benen door (u weet wel, kattenbezitters ::) :biggrin2: ) meegelopen naar haar kamer.
Ach arme moeke, ben je al wat ouder, heb je personeel wat zo slingerd, ipv dat ze nu eens proberen recht te lopen, maar goed moeke past zich zo te lezen goed aan, om al slingerend tussen jullie benen door te lopen zodat het niet al te veel op valt dat de butlers al wat ouder worden en slingerend lopen ::)

Hoe gaat het met moeke vandaag? Eet ze nog een beetje van haar voertjes?
#3190323
Extreme schreef:Ach arme moeke, ben je al wat ouder, heb je personeel wat zo slingerd, ipv dat ze nu eens proberen recht te lopen, maar goed moeke past zich zo te lezen goed aan, om al slingerend tussen jullie benen door te lopen zodat het niet al te veel op valt dat de butlers al wat ouder worden en slingerend lopen ::)

Hoe gaat het met moeke vandaag? Eet ze nog een beetje van haar voertjes?
;D Verhip, het ligt gewoon aan mij inderdaad! :biggrin2:

Vandaag gaat het heel goed met Moekepoekepoedelpoepie. Vanochtend stond ze weer te mauwen om eten toen ik in de kelder kwam, en daarnet heeft ze ook goed gegeten. Zodra ik de deur van haar kamer opendeed, sprong ze uit haar mandje. Ze leek nog geen pijn te hebben, maar ik heb haar toch maar de andere helft van de pijnstiller van gisteren gegeven (doctor's orders), zodat ze ook geen pijn krijgt. Ze heeft een flinke slok energiespulletje van de da op, plus twee tubetjes liquid meuk, plus een half pakje vis voor katten (met alleen vis erin en geen ander spul). Dat had ik weliswaar geprakt, maar er zaten ook nog best wel stukjes in - allemaal gobbeldegobbel naar binnen; blijkbaar doen d'r tandjes ook minder pijn dan. Ze heeft gepoept en geplast, ziet er ook allemaal keurig uit. En ze loopt nog steeds mee de barfkeuken in. Ik ben niet ontevreden!

Straks naar de supermarkt om kipgehakt en meer visjesspul te kopen, zodat ze ook wat hoogwaardiger voedsel krijgt dan liquid snacks en nierdieetvoer van de da.
#3190374
Het klinkt positief. Hopelijk mag ze haar toch nog een tijdje goed voelen. Als de waarden zo hoog zijn zal dat waarschijnlijk geen heel lange tijd meer zijn, maar je zou is kunnen kijken voor visolie, het geeft een goed effect bij nierpatiëntjes.

En dat tussen je benen doorlopen ken ik, volgens mij een massacomplot van bijna alle katten wereldwijd :) Ik denk soms wel dat dit ooit mijn doodsoorzaak kan zijn :)
#3190375
Gelukkig nog een tijdje een blij Moeke. Geniet ervan..
Het is kei moeilijk om 'de' beslissing te nemen. En je weet dat die dag er toch snel zal zijn. Lief mooi Moeke, :smitten: heb nog maar een paar heerlijke dagen.
Enne houdt het personeel goed in de gaten. :coolsmiley:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door