Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#3201873
Fenixjuh schreef:Fijn dat Moeke zich, al dan niet met eetlustopwekker, beter voelt :) Jij veel sterkte!!
Dank je! Moeke was vanavond de hort op, vertelde Herr Antje. Thuis eet ze bijna niets, dus ik hoop dat ze haar uitstapjes benut om het voer van de buurkatten weg te snaaien. ::)
Ik hoop zondag weer naar huis te kunnen, dan kan ik met eigen ogen zien hoe het met haar gaat. Mis m'n knuffeltjes wel, alle 7. :-[
Door Anne in Zweden
#3202111
frodo quin schreef:Hm, hopelijk eet ze dan inderdaad elders. Krijgt ze nu iets van medicatie?

Nee, niets. Ze weigerde op een gegeven moment alles te eten waar iets van medicijn in zat, en de da zei dat het niet erg was als ze dan niets kreeg. Belangrijker is dat ze iets eet. Als ik het weekend naar huis kan, haal ik maandag wat eetlustopwekkers bij de da.
Door Anne in Zweden
#3202832
frodo quin schreef:Misschien is het wel tijd om nog eens te spoelen.
Ik ga vanmiddag even met haar naar de da inderdaad. Ben gisteravond pas teruggekeerd in NL, en ze is behoorlijk afgevallen. Er moet in ieder geval een eetlustopwekker in, en dan laat ik haar meteen even weer spoelen en verder nakijken.
Door Anne in Zweden
#3202888
frodo quin schreef:Ik duim dat het snel weer beter gaat.


Dank je. We zijn net terug van de da; die heeft haar nog een infuus gegeven en een eetlustopwekker en iets tegen misselijkheid (ze had overgegeven in haar reismandje, maar dat was voor het eerst dat ze kotst, dus misschien was dat de opwinding). Ze was erg afgevallen, weegt nu nog maar 3,1 kilo, 850 gram minder dan 3 weken geleden. :( Ik ben nu bezig een kuiken en wat konijn te ontdooien, hopelijk heeft ze straks weer eetlust. De da vindt dat we nu wel aan het eind van het traject zijn gekomen met d'r, dat we toch moeten overwegen haar binnenkort te laten gaan. :'( Ik ben het daar wel mee eens, maar vind dat toch moeilijk omdat ze ondanks alles wel gewoon iedere avond gezellig komt kijken als ik met het hondenvoer bezig ben. En ze wil ook iedere avond mee naar boven. Misschien laat ik haar nog wel een paar nachtjes op de logeerkamer slapen.
Nu eerst maar kijken of de eetlustopwekker aanslaat. Ze had gisteravond wel dooivocht van runderhart vrij snel opgeslobberd, en daarnet zag ik dat ze ook de gemalen rundermilt had gegeten die ik gisteravond had neergezet.
We plukken de dag maar weer eens. :-\
Door Anne in Zweden
#3202958
frodo quin schreef:850 gram is idd veel. Hopelijk knapt ze terug weer goed op. Was het ook drie weken geleden dat ze gespoeld is?
Ja, dat was de laatste keer toen. De eetlustopwekker doet zijn werk in ieder geval. Brokjes, kuiken, gemalen konijn, het vloog er allemaal in vanavond! :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3203012
frodo quin schreef:Super nieuws :)

Is het doenbaar om haar vaker te laten spoelen?
Ja hoor, zeker. Het ging de laatste keer alleen zo goed met 'r dat de da het niet meer nodig vond wekelijks te spoelen. Ik moest het zelf even in de gaten houden en komen wanneer me dat een goed idee leek. Als ik vorige week thuis was geweest, was ik ook veel eerder teruggegaan naar de da. Maar als ze met wekelijks spoelen nog een tijdje mee kan, dan doen we dat gewoon.

Ik vind het zo moeilijk om haar nu al te laten gaan, omdat ze nog wel actief is. Wanneer ik in de kelder bezig ben, komt ze er gezellig purrend bij. Gisteren liep ze me overal achterna. Ze gaat nog steeds de hort op. Dat soort dingen. Als ze nou gewoon zielig en ziek in d'r mandje bleef liggen, dan was het iets anders, maar ze komt er nog steeds uit om me te begroeten wanneer ze me de keldertrap af hoort lopen.
Daarom lijkt het me nog te vroeg om haar te laten inslapen. Of zie ik nu iets over het hoofd? Redeneer ik verkeerd? Hoe kijken jullie daartegenaan?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3203020
Het klinkt zeker alsof ze nog even mee kan, vooral ook omdat ze je gewoon komt begroeten. Ik zou het voorlopig even met eetlustopwekkers proberen en dat spoelen, is dat misschien iets dat je zelf kunt leren? Of Moeke meer bouillon of bonebroth voeren? Succes in elk geval :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door