Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3171848
Mijn da heeft een soort zakje waar je katten in kunt stoppen zodat ze niks meer kunnen doen. Dan een pootje eruit en ze kunnen bloed pakken. Bloed pakken uit het infuus heeft totaal geen zin. Dat is zo verdund dat je hele andere waarden krijgt. Dan kun je je geld beter in je zak houden.
#3171890
hannabelgje schreef: Mijn da heeft een soort zakje waar je katten in kunt stoppen zodat ze niks meer kunnen doen. Dan een pootje eruit en ze kunnen bloed pakken. Bloed pakken uit het infuus heeft totaal geen zin. Dat is zo verdund dat je hele andere waarden krijgt. Dan kun je je geld beter in je zak houden.
Dit word niet uit het infuus zelf gehaald maar uit de naald/aansluiting van het infuus. Ze hebben heel veel geprobeerd om bloed af te nemen maar het lukte gewoon echt niet. Idem voor het infuus inbrengen maar ze was toen ook aardig uitgedroogd dus dat zat ook niet mee.
#3171924
Het is natuurlijk ontzettend lastig als ze heel kieskeurig is, want dieet is wel de sleutel om haar nog en goed leven te geven. Met medicatie kan je ook veel doen hoor, maar dat duurt minder lang en dat moet je er uiteraard ook nog in krijgen dan...
Brokken zijn eigenlijk een no-no voor nierkatten omdat ze zoveel mogelijk vocht moeten binnen krijgen, maar als het niet ander kan moet je het daar maar mee doen. In dat geval zou ik wel proberen haar zoveel mogelijk te laten drinken.  Meer dan ze uit zichzelf al doet.  Heb je een drinkfontein? Dat lijkt me een must.  Je kan ook een bouillon trekken zonder zout en zien of ze dat lekker vind.

Heb je ooit geprobeerd of ze een evt een stukje biefstuk lust?  Gewoon rauw?  Soms kunnen katten je alsnog verbazen met gewone stukjes rund of kip...

Verder ben ik blij dat je het niet meteen opgegeven hebt.  Je spreekt van een heleboel medicatie en ik vraag me af of dat de zaak niet nog veel erger gemaakt heeft, of wat er precies gegeven is geweest.  Daarom kan spoelen ook wel een groot effect hebben, als het kort na die extra belasting uitgevoerd wordt.  Als haar eerste misselijkheid ook al van nierfalen kwam, is het daarmee wel niet opgelost natuurlijk. 
Ik moet zeggen dat ik de waarden wel extreem hoog vind.  Zo lang kunnen ze nog niet zo hoog staan, want dat had je al veel langer gemerkt dat ze erg ziek was.  Die medicatie zal dus waarschijnlijk nog extra belastend geweest zijn en de waarden nog meer de hoogte ingejaagd hebben.  Ik hoop dat dat na het infuus dan beter is.
Als ze daarna nog steeds nierfalen heeft, moet je eens gaan proberen of ze echt helemaal niets anders wil, en dan gewoon alles uitproberen waar je maar aan denkt, het kan maar eens lukken.
En een manier vinden om haar niermedicatie erin te krijgen.  Je hebt fosforbinders en dergelijke maar je hebt ook homeopatische ondersteuning waar goede resultaten mee geboekt worden.  Ik geloof niet dat het kwaad kan die te combineren.

Ik ken iemand die haar kat een hele tijd zelf onderhuids vocht heeft toegedient thuis (na een tijd, kent de kat dat wel) en daarmee zijn leven sterk verlengd, maar of je het zo ver moet drijven, weet ik ook niet. Je moet dat zeker zelf weten, ik wilde gewoon laten weten dat dat eventueel ook nog kan.  Maar wat je dus zeker moet doen is zoveel mogelijk vocht in haar te krijgen.
#3171940
TTtje schreef: Dit word niet uit het infuus zelf gehaald maar uit de naald/aansluiting van het infuus. Ze hebben heel veel geprobeerd om bloed af te nemen maar het lukte gewoon echt niet. Idem voor het infuus inbrengen maar ze was toen ook aardig uitgedroogd dus dat zat ook niet mee.
Ja maar aan de kant van het infuus mag nooit bloed voor onderzoek afgenomen worden. Omdat dat afwijkt door het infuus.
#3171943
Pusey had ook cni en zwart al in de laatste fase toen wij hier achter kwamen. Ik hem hem thuis om de 2 dagen een onderhuids infuus gegeven met nog een homeopathisch middel wat ik met een naald in de infuusslang spoot. In de eerste instantie kreeg hij ook nierendieet natvoer van de da, maar na een maand weigerde hij dit nog te eten omdat het geen hoogwaardige proteïnen zijn die je voert. Ik heb hem toen probleemloos cold turkey overgezet op een barf nierendieet (nadat ik via email contact met Tannetje had), voor een korte tijd had  hij zelfs een opleving.  Uiteindelijk hebben we Pugsley nog een maand of 6 bij ons gehad. Helaas moesten we uiteindelijk toch de beslissing nemen om hem te laten gaan, omdat hij zelf niet meer wilde. Hij protesteerde als ik hem een infuus wilde geven en hij wilde niet meer eten, terwijl hij zijn barfhappen altijd met veel smaak at.
Deze infusen met de extra homeopatische medicijnen waren trouwens zeer kostbaar, hoewel ik alles bij de Internet apotheek bestelde. Dat is ook wat je in je achterhoofd moet houden. En je moet er goed de tijd voor nemen.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
#3171950
pearlsofpassion schreef: Het is natuurlijk ontzettend lastig als ze heel kieskeurig is, want dieet is wel de sleutel om haar nog en goed leven te geven. Met medicatie kan je ook veel doen hoor, maar dat duurt minder lang en dat moet je er uiteraard ook nog in krijgen dan...
Brokken zijn eigenlijk een no-no voor nierkatten omdat ze zoveel mogelijk vocht moeten binnen krijgen, maar als het niet ander kan moet je het daar maar mee doen. In dat geval zou ik wel proberen haar zoveel mogelijk te laten drinken.  Meer dan ze uit zichzelf al doet.  Heb je een drinkfontein? Dat lijkt me een must.  Je kan ook een bouillon trekken zonder zout en zien of ze dat lekker vind.

Heb je ooit geprobeerd of ze een evt een stukje biefstuk lust?  Gewoon rauw?  Soms kunnen katten je alsnog verbazen met gewone stukjes rund of kip...

Verder ben ik blij dat je het niet meteen opgegeven hebt.  Je spreekt van een heleboel medicatie en ik vraag me af of dat de zaak niet nog veel erger gemaakt heeft, of wat er precies gegeven is geweest.  Daarom kan spoelen ook wel een groot effect hebben, als het kort na die extra belasting uitgevoerd wordt.  Als haar eerste misselijkheid ook al van nierfalen kwam, is het daarmee wel niet opgelost natuurlijk. 
Ik moet zeggen dat ik de waarden wel extreem hoog vind.  Zo lang kunnen ze nog niet zo hoog staan, want dat had je al veel langer gemerkt dat ze erg ziek was.  Die medicatie zal dus waarschijnlijk nog extra belastend geweest zijn en de waarden nog meer de hoogte ingejaagd hebben.  Ik hoop dat dat na het infuus dan beter is.
Als ze daarna nog steeds nierfalen heeft, moet je eens gaan proberen of ze echt helemaal niets anders wil, en dan gewoon alles uitproberen waar je maar aan denkt, het kan maar eens lukken.
En een manier vinden om haar niermedicatie erin te krijgen.  Je hebt fosforbinders en dergelijke maar je hebt ook homeopatische ondersteuning waar goede resultaten mee geboekt worden.  Ik geloof niet dat het kwaad kan die te combineren.

Ik ken iemand die haar kat een hele tijd zelf onderhuids vocht heeft toegedient thuis (na een tijd, kent de kat dat wel) en daarmee zijn leven sterk verlengd, maar of je het zo ver moet drijven, weet ik ook niet. Je moet dat zeker zelf weten, ik wilde gewoon laten weten dat dat eventueel ook nog kan.  Maar wat je dus zeker moet doen is zoveel mogelijk vocht in haar te krijgen.
Ik weet dat ze het beste straks nat voer/vers kan gaan eten maar ik ben denk ik blij als er überhaupt wat vanzelf ingaat.  Drinkfontijn hebben we al een aantal jaar en daar drinkt ze erg goed uit. 
Qua medicatie heeft ze voor de bloed afname alleen het lustopwekkend middel gehad en een injectie (en voor thuis spul) tegen misselijkheid gehad. Dat is voor ong 2,5 dag geweest.
Ik zou eventueel die biefstuk nog kunnen proberen maar ik vrees dat ze dat ook links laat liggen maar het is het proberen waard!

Als de medicatie voor haar nieren in pil vorm of vloeistof is krijg ik dat er wel in.
Laatst gewijzigd door TTtje op vr 20 nov 2015, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#3172052
TTtje schreef: Ik weet dat ze het beste straks nat voer/vers kan gaan eten maar ik ben denk ik blij als er überhaupt wat vanzelf ingaat.  Drinkfontijn hebben we al een aantal jaar en daar drinkt ze erg goed uit. 
Qua medicatie heeft ze voor de bloed afname alleen het lustopwekkend middel gehad en een injectie (en voor thuis spul) tegen misselijkheid gehad. Dat is voor ong 2,5 dag geweest.
Ik zou eventueel die biefstuk nog kunnen proberen maar ik vrees dat ze dat ook links laat liggen maar het is het proberen waard!

Als de medicatie voor haar nieren in pil vorm of vloeistof is krijg ik dat er wel in.
Dat is het probleem, ik geloof dat veel niermedicatie in poedervorm is, om gemakkelijk over het eten te kunnen doen.  Maar vast zijn er ook andere oplossingen. Dat moet je maar met je DA eens bespreken.
Als je haar dwangvoert, is dat toch voer met veel vocht bij?  Dat is dan ook al mooi meegenomen.
Ik duim ook dat ze vanzelf weer gaat eten.
#3172103
Of het voer aanlengen met water en dan via een spuitje.  Ik krijg als het goed is zo dwangvoeding mee en ik ga wel proberen om natvoer of vers erin te krijgen (ik had nog een tartaarje in de vriezer)
Ik zal het zo gaan horen maar wel super bedankt voor het meedenken!
#3172143
Ze is weer thuis! Net heeft ze meteen al gedronken en is zichzelf lekker aan het wassen hier op schoot. Ik heb 3 proef zakjes met brokjes meegekregen, van hills en een ander merk recovery voer en een blik dwangvoeding. Qua medicijnen heb ik nog dat spul tegen misselijkheid, banakor(pillen) voor haar nieren en eventueel vocht om zelf onderhuids te injecteren (ik weet alleen niet of ik dat zelf durf )
En nu maar hopen dat ze iets gaat eten! De da zei dat het bij sommige katten wel tot 2 weken kan duren voordat ze weer zelf gaan eten dus we wachten af.
#3172191
Ja inderdaad,
Ik heb haar net 1 spuitje recovery van hills verdunt met water gegeven. Ik heb ook de tartaar aangeboden maar zoals verwacht keel ze me aan alsof ik der wel vergiftigen.
Morgen weer een dag, en anders heeft Tara mazzel (alleen die tartaar )die loopt continue op dat voer te azen. Die ging trouwens helemaal uit der dak, met haar tibetaans gepraat, toen ze weer thuis kwam.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door