Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2696582
Thx! :) Nigel heeft gelukkig geen problemen met vleesbot. Ik kan dat gewoon gemalen aan hem aanbieden en zeker gevogelte eet hij erg graag. Ik hoop dinsdag alles binnen te hebben voor zijn menu, vingers gekruist dan maar dat het hem gaat smaken...  :nerves:
#2702061
Even voor het weekend heb ik dan alles binnen gekregen en klaar gemaakt voor Nigel. Ik heb meteen een hele berg gemaakt dus het was wel een gok of hij het zou eten maar ik kon niets kleiner inkopen dan per 500 gram en als je dan een beetje variatie wil dan zit je al gauw aan 4 kg vlees. De eerste keer keek hij me aan alsof ik hem wilde vergiftigen, maar omdat zijn vriend Albion er helemaal gek van werd begon hij toch maar te eten. Inmiddels eet hij het met smaak op en is hij al 300gram aangekomen over dit weekend! :D Keutels blijven ook gewoon normaal dus ik ben blij dat hij er niet van aan de race is gegaan. Drinken gaat ook prima. Het enige waar ik op moet letten is dat ik hem even apart zet met eten want anders eet Albion zijn portie op :biggrin2: De porties zijn ingevroren en na het ontdooien voeg ik de superfijn gesneden molsla en de supplementen toe. Dat wilde ik niet invriezen om kwaliteitsverlies te riskeren. Zo ziet het eruit:

Het vlees, de vis en de hüttenkäse (dat zijn die witte vlokjes)
Afbeelding

De bataat, havermout en de groenten
Afbeelding

Gemengd
Afbeelding
#2702514
Wow, ziet er goed uit!
Fijn dat hij het ook eet :) Zelfs de supplementen? In de Duitse Facebookgroep voor barfkatten lees ik zoooo vaak dat veel katten hun zelfgemalen prakkie niet willen eten als er supplementen in zitten...
#2704914
Mijn complimenten vind het altijd knap die zelfgemaakte barf menu's.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat je kat altijd hebt gegeten?
Waarom nu dit dieet vanwege zijn lever. Is geen aanval absoluut hoor meer info om te kijken of om van te leren :-))))
Laatst gewijzigd door denise1968 op vr 28 jun 2013, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door