Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mowgli
#2613299
Anne in Duitsland schreef: Welke Chinese kruiden geeft je schoonmoeder tegen de artrose? Er staan verschillende "complexen" op de site. Ben wel nieuwsgierig!
Dat moet ik even navragen. Ik kom er op terug...
Door tomcat
#2613434
@whisker: ik was vandaag aan het werk en vanavond nog een vergadering er achteraan, vandaar mijn late reactie. De DA hier is echter meer van de reguliere middelen en DA praktijken zijn hier nogal dun gezaaid....
Zoek ander ook wel even op internet naar producten van puur, dank voor de tip.
Tom blijft er nu een beetje in hangen, is nog niet zoals hij anders is. Hij is wat sloom, eet wel en lijkt niet benauwd. Af en toe een flinke niesbui en verder ligt ie te slapen. Je hoort hem niet en dat is niet normaal. Hij is anders altijd heel spraakzaam, niet gedacht dat ik zijn altijd nogal harde en rauwe stemgeluid nog eens zou missen  ;)
Door tomcat
#2614245
Vanmiddag belde de DA onverwacht, ze wilde toch nog even vragen hoe het nu met Tom was omdat hij er afgelopen vrijdag slecht aan toe was en zijn longen er op de foto ook echt niet goed uitzagen.... Hij is ook nu nog lang niet fit, maar vergeleken afgelopen vrijdag is hij echt veel en veel beter geworden.  Het niezen dat hij nu doet is ws een virusje dat hij er overheen heeft gekregen omdat zijn weerstand een tik heeft gehad door de longontsteking.  Zolang hij geen vieze ogen heeft en niet snotterig is, hoeven we ons daar niet al te druk om te maken.  Over een week moet hij wel weer de oude moet zijn, zo niet dan moeten we kijken hoe het verder moet, vooralsnog blijven we positief en houden de moed er in.
Door tomcat
#2616597
Tom is inmiddels weer helemaal opgeknapt en gedraagt zich weer als vanouds  :) De medicatie is dus goed aangeslagen en inmiddels is zijn kuur afgelopen.  Hij zeurt om zijn eten zoals het hoort, staat een uur voor etenstijd al te wachten en knaagt alles wat je hem voorzet weer vrolijk weg. Hij loopt weer lekker buiten rond alsof er niets gebeurd is, we zijn zó blij dat ie er nog is èn ook nog eens helemaal de oude weer is  :-*
Door Mowgli
#2617498
Fijn dat Tom weer hersteld is van de longontsteking. Netjes ook dat de da even belde om na te vragen.
Ik heb dat ook zo gewaardeerd toen Mowgli's nieuwe da opbelde om te vragen hoe het met hem ging nadat ze zijn hele buik had moeten opensnijden en Mowgli's maag en darmen moest doorspoelen vanwege die loodvergiftiging.
Door tomcat
#2617898
Zo zie je maar, soms is een hoop troep (AB + prednison) toch het enige middel om poeslief te redden.  Zonder behandeling had hij het beslist niet overleefd, ik hou helemaal niet van AB etc.  :-\ Maar ben blij dat het toch beschikbaar was voor onze Tom, hij is pas 3 en moet nog minstens 15 jaar mee. Hoewel de DA al zei dat onze stoere 3-poot  nu toch weer een paar van zijn 9 levens heeft verspeeld, hij heeft er vast nog wel een paar over gelaten ;D..... Misschien bouwt ie met BARF wel nieuwe levens op en is het een blauwe zone kat :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door