Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2585068
Over het algemeen barft hij, de brokken zijn voor de andere kat die weigert elke vorm van vlees, dat op vlees lijkt,  tot zich te nemen. Hij zal vast af en toe wel een brokje meesnaaien van de andere denk ik, voor 1,5 jaar terug stond alles nog op brok. Ik heb hem er nog niet op kunnen betrappen dat hij nog brok eet. Hij at voornamelijk KVV van Kaya mee maar staat tegenwoordig volledig op barf sinds Chakotay er is.

Calendula is op aanraden van de DA Senta, bij de castratie van Chakotay 3 weken terug heb ik gevraagd wat ik het beste kon doen. Hij heeft de kat idd niet gezien.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2585087
Ik zou er toch ook even mee naar de dierenarts gaan, het zijn geen hele fijne plekken, vooral bij dat ene oor!
Door BAC
#2585235
Calendula zorgt ervoor dat de hotspot niet kan drogen, en laat het nu juist zo belangrijk zijn dat die droog is...kurkdroog. Hij moet lucht hebben anders geneest ie niet. Zon plek moet gewoon met drie dagen onder controle kunnen zijn met de juiste middelen, hoelang loopt jou kat er nu mee?
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2585248
Senta schreef: Calendula zorgt ervoor dat de hotspot niet kan drogen, en laat het nu juist zo belangrijk zijn dat die droog is...kurkdroog. Hij moet lucht hebben anders geneest ie niet. Zon plek moet gewoon met drie dagen onder controle kunnen zijn met de juiste middelen, hoelang loopt jou kat er nu mee?

maar volgens mij hadden we al geconstateerd dat het geen hotspot is, want het is niet vochtig en warm ;)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2585696
Da heeft vanmiddag geconstateerd dat het puur een vechtwond is  :o (de ander plekjes dus ook) Grote kans dat Mayby aan het knokken is met de marter/wezel die de voliere heeft leeggehaald. Volgens de DA is het typerend dat de wonden steeds achter de oren zijn. Ja nu toevallig ook op zijn lijf dan maar dat zal toeval zijn. Door het likken van de honden schiet de heling niet op dus die moet ik nog meer in de gaten gaan houden.  ::) Hij loopt hier al ruim een maand mee, maar het lijkt ook alsof het steeds weer opnieuw wordt opengehaald. Dat is waarschijnlijk het gevolg van meerdere knokpartijen. De ontharing op zijn lijf kan de DA alleen verklaren. Ik heb toch een kweek laten doen en uitslag hiervan volgt over een week of 3.

Bedankt voor het meedenken iig  ;) en mocht ik ooit nog een hotspot tegenkomen weet ik nu hoe ik hem herkennen moet  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door