Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tomcat
#2518648
Dagelijks een theelepeltje  gebroken lijnzaad door de gemalen barf. Geurloos, smaakloos en zeer effectief. Verteert niet, trekt wel vocht aan waardoor de ontlasting mooi smeuïg blijft  :-X
Gebroken lijnzaad kun je in de supermarkt en reformwinkel krijgen, is niet duur.
Door mirdj
#2518732
Kijk daar kan ik zeker wat mee. Ik ga na het weekend (ga een lang weekend naar Disney) eens verder puzzelen.

Waar ik de laxatract haal maakt niet veel uit, ik krijg het volledig van de verzekering vergoed. Aan de andere kant is een grotere fles wel handig, die kleine flesjes ben ik redelijk snel door heen.

Vandaag nog even bij de DA geweest voor controle en alles ziet er goed uit. Er zit nu een nieuwe DA die pro vers voeren is, dus daar ben ik heel blij mee. Met de praktijkhouder kwam ik er altijd wel uit, maar die doet geen spreekuren meer en de andere DA die er zit wil ze alleen maar op brok hebben, daar kan ik geen nuttig gesprek over voeding mee voeren.

Bedankt voor alle tips en adviezen!
Door letstrynl
#2534932
Hoi, ben nieuw hier, mijn eerste reactie/bijdrage.

Heb zelf met m'n maatje Binkie die nierkat was (ingeslapen sep 2012), erg goede ervaringen opgedaan met iso-gel.
Is een rood poeder wat je over het voer gooit, werkt vrij vlot (volgende dag resultaat), houdt vocht vast, en bevochtigt de ingewanden. Dit spul was het enige dat bij Bink wel werkte, lactulose en kat-a-lax etc werkten niet.

Kijk net even op verpakking, ingredienten 90% Ispaghula en (hmmm...) E223,E127,E218,E216 en fosfor.
Mogelijk is het voorstel van tomcat beter  :biggrin2:

Meer vet werkt ook goed, Bink heeft z'n 10 laatste maanden Bandit nierdieet gegeten, en geen obstipatie meer gehad.
Laatst gewijzigd door letstrynl op za 08 dec 2012, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mirdj
#2534954
Welkom!

Bandit en bibi eten ze hier voor geen meter. Haaksbarf gaat er redelijk in, maar sinds ze minder diersoorten voor katten hebben ben ik zelf gaan malen.

Iso-gel heeft hij tijdelijk wel gehad (naast de laxatract) maar omdat meneer een voedselallergie heeft ben ik geen voorstander van de E-nummers die er in zitten. Ik ben nu bezig met gebroken lijnzaad (naast de laxatract) en dat gaat heel goed. Ik zit er zelfs aan te denken om de laxatract stop te zetten en volledig op gebroken lijnzaad over te gaan. Maar dat kan ik pas doen als ik vakantie heb en meneer de hele dag in de gaten kan houden.
Door tomcat
#2535200
Super dat het gebroken lijnzaad zo goed werkt. Dat is hier ook voldoende om de boel zonder andere middelen goed op gang te houden....

Ninin
Door TijgerPuck
#2546190
Ik zou Omega 3 geven. Misschien wel de sterkste...dat is de CatOils.
Maar ik moet eerlijk zeggen bij mij krijgt hij het standaard  :)
Anders kan je ook kijken of je Puur Spijsvertering met veel water naar binnen kan krijgen, al is dat bij katten lastiger.

Ik zou voor de GOEDE Omega 3 gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door