Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Envie
#2494589
Vorig jaar na de zomer kreeg ons Dotje ineens een ontstoken oogje. Heb het toen schoon gemaakt, gedruppeld, en zalf van DA gebruikt. Werd wel minder maar ging niet over. Toen ik een half jaartje geleden (voorjaar) over stapte op half kvv/half barf ging het ineens vanzelf over.
Sinds een weekje is het weer begonnen. Zou het met hoeveelheid zonlicht (aanmaak vitamientjes ) te maken kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2495336
Ik denk eerder dat het een gewone oogontsteking is en ik zou ermee naar de dokter gaan. Laten bekijken, ook op mogelijke beschadigingen en behandelen waar nodig (zalfje ofzo). Als het ene zalfje niet helpt, dan terug naar de dokter en andere halen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2495405
Hoelang heb je de zalf toen gebruikt?
Als de AB in de zalf aanslaat zou je toch na een paar dagen beterschap moeten zien, maar je moet het wel 2 weken volhouden, anders komt het terug.

Ik zou ook denken met de eerste koude, dat het gemakkelijk opspeelt. Ik weet niet of je katten buiten komen?
Mijn poes heeft een lichte chronische nies en dat uit zich vooral op haar ogen.  Zij heeft ook meer last als het wat kouder wordt of ze in de wind gezeten heeft.
Nu ze permanent binnen blijft heeft ze er geen last meer van gehad.
Door Envie
#2499968
Vandaag fff bij DA geweest. Waarschijnlijk een herpesje. We hebben haar gevonden toen ze krap 5 weekjes was, in een natuurgebied zonder een spoor van moederpoes.  Zalven hebben we haast twee weken gedaan. Ook hom. oogdruppels geprobeerd. Hielp niets. Gelukkig heeft ze niet veel last, het is een lichte ontsteking.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door