Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2538347
poes niest helaas nog altijd  :( Ik zie geen enkele verbetering. Soms niest en snuift ze meer dan een uur achter elkaar en dan hoor je uren helemaal niets. Ga zodra het gaat weer met haar naar DA...dat zal toch ergens van moeten zijn.
Ze eet gewoon, drinkt niet overdreven veel, ontlasting is goed en geen koorts. Wel af en toe een tranend linker oog
Laatst gewijzigd door TMG1961 op di 11 dec 2012, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2538572
Ik weet eigenlijk niet of katten ook reversed sneezing kunnen hebben? Daar klinkt zoals je het beschrijft het nu ook wel een beetje  naar.
Door sella
#2538581
Oke, dan zou ik, als het mijn poes was even voorzichtig haar neusgaatjes afsluiten voor een seconde of 5. Vaak is dat al genoeg om de aanval om te keren.
Bij mijn weten is er ook geen behandeling voor.
Door TMG1961
#2538607
het is geen reversed sneezing..weet hoe zich dat aanhoort. Ze niest , niet echt heel hard meer..het echt heel harde is er vanaf en daarna snuift ze..lijkt beetje op neus ophalen.
Door TijgerPuck
#2544420
Er is hier al veel gereageerd dus weet niet of dit al gezegd is, maar bij het dierenasiel hier komt altijd een dierenarts. Uiteraard heerst daar ook weleens niesziekte.
Zij behandeld ze en het helpt erg goed. De katten krijgen allemaal L-Lysine van Phytonics en de Puur Sinus.
De L-Lysine remt of onderdrukt de herpesvirus (de veroorzaker) en de Sinus verlicht de luchtwegen in de kop.

Het heeft een verbluffend resultaat kan ik je vertellen.

Misschien is het al over hoor ik weet het niet, maar anders heb je misschien wat aan mijn ervaring hier bij ons.
Door TMG1961
#2545108
Poes niest nog wel maar is wel stuk minder. Ze heeft wel nog last van de ontsteking van een reeds getrokken hoektand. Ze niest hoofdzakelijk na het eten, de ene dag is het 20 minuten en de andere dag 1 uur en dat dus 2 keer per dag.

Ze heeft voor de ontsteking 2 AB kuren gehad maar is nog altijd niet over. Verder eet ze goed, geen koorts, geen diarree, drinkt voor haar doen normaal en maakt af en toe nog een wandelingetje.

Volgens mij heeft die ontsteking te maken met het niezen, maar kan het ook mis hebben,
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2545143
Maar aan de andere kant, als die ontsteking er nu nog steeds zit is dat ook niet zo prettig... chronische tandvleesontsteking bij katten is ook niet grappig...
Door TMG1961
#2545196
EllenL schreef: Maar aan de andere kant, als die ontsteking er nu nog steeds zit is dat ook niet zo prettig... chronische tandvleesontsteking bij katten is ook niet grappig...
Weet ik, maar wat kan ik er aan doen? Ze heeft al 2 AB kuren gehad die beide niet de juiste werking gehad hebben. Van de eerste kuur raakte ze na 7 dagen gigantisch aan de dunne. DA heeft toen gezegd te stoppen en kuur niet af te maken.

Het is wel een stuk beter geworden, ze niest nu eigenlijk 2 periodes per dag (na eten) gedurende een bepaalde tijd. De rest van de dag is het stil.

Zoals gezegd merk ik aan eten niets aan haar, ze eet bordje 2 maal per dag leeg.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2545259
Als ze nog wel haar kiezen enzo heeft kan de ontsteking natuurlijk ook daarop overslaan. Dus wat je kan doen is de boel scherp in de gaten houden, maar dat doe je volgens mij wel ;) En verder zoveel mogelijk de weerstand opbouwen met bijv. L-Lysine :)
Door TMG1961
#2545338
Ik hou het zeker in de gaten. De zwelling in bovenkaak is al stukje minder. Het niezen zelf is al behoorlijk minder en ook niet meer zo zwaar. Zal eens kijken voor L-Lysine
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2545344
Wat je ook zou kunnen doen is kijken of er een dierenarts of therapeut in de buurt zit die van phytonics immo boost verkoopt, zijn druppels volgens mij en is sterk spul, dus zou met maximaal de halve voorgeschreven dosering beginnen...
Door *Flip*
#2545438
het lijkt mij sterk dat dezelfde bacterie er 3mnd zit zonder ernstigere ziekte veroorzaakte te hebben. De ontsteking kan er nog wel zitten hoor, maar na 3mnd is de bacterie wel weg.

Ik vind 2x per dag een uur niezen wel erg veel, vergeet niet dat niezen behoorlijke krachten in de neus/keel brengt, dat weer schade maakt. Door steeds kleine wondjes te hebben is een ideale ingangspoort voor allerhande bacteriën/virussen. De structuren in de neus zijn erg dun, hebben samen een groot oppervlakte en zijn zeer goed doorbloed. Zo veel mechanische krachten kan er ook voor zorgen dat daar littekenweefsel gaat ontstaan, wat de beademing met de tijd zal bemoeilijken.

Wat het beste is om er aan te doen weet ik ook niet, maar ik zal sowieso naar iets gaan zoeken dat het niezen stopt. Als jouw eigen DA het niet meer weet dan mss een Holistische? Als het te verweg is kan een telefonisch/email consult altijd ook nog.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door