Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2420747
fortekor is een ACE remmer welke de bloeddruk verlaagt. Hierdoor zou Kayro zich weer beter moeten gaan voelen, waardoor de misselijkheid zou moeten verdwijnen en hij weer zou gaan moeten eten.
Doordat de nierten niet meer optimaal werken, vergiftigt hij zichzelf langzaam, want de afvalstoffen worden niet meer goed afgevoerd. De kat krijgt o.a. last van brandend maagzuur en hoge bloeddruk waardoor hij erg misselijk is.
Een tip is ook nog om de drinkbak en het voerbakje zo hoog mogelijk te zetten, zodat zijn kopje niet zo ver naar beneden gaat en dus het maagzuur niet zo omhoog komt. Misschien dat hij zo gaat eten en of meer drinkt. Verder op zo veel mogelijk plekken bakjes met drinken neerzetten, bij Pugsley hebben we zelfs de douchebak met water gevuld, omdat hij op het laatst alleen nog daar wilde drinken.
#2420752
Ik zou anders gewoon de stoute schoenen aantrekken en bij de dierenarts navragen, tenslotte was het ooit eens jouw kat. Nee heb je, ja kun je krijgen.

De da zelf heeft geloof ik geen vloeibaar voer, maar omdat dat vieze dieetvoer ook uit granen bestaat, is het makkelijk in water "op te lossen". Wij hebben heel erg kort geprobeerd Pugsley dit met een spuitje te voeren. Maar hij gaf zelf zo duidelijk aan dat hij niet meer wilde, zodat wij besloten hebben hem uit zijn leiden te laten verlossen...
#2420754
Theoretisch zou de Fortekor ervoor moeten zorgen dat hij zich beter gaat voelen. Maar om die Fortekor bij hem naar binnen te krijgen, moet hij wel eten, of je moet het in water oplossen en het met dwang in een spuitje in zijn bekkie spuiten.
Voor Pugsley hadden we ook Fortekor gekregen, maar dat was al te laat; hij at niet meer en onder dwang ging helemaal niets bij hem :(
#2420765
tycolaika schreef: weet je wat het gekke is , hij gaat wel nog ijn blokjes om maken , en is gewoon nog steeds kayro die aanwezig is
Pugsley is ook nog erg lang naar buiten gegaan, speelde, at, jaagde muizen, etc. Het enige wat ons opviel, was dat hij zo mager werd, maar niet minder at zodat wij naar de da gingen. Toen werd cni in een vergevorderd stadium geconstateerd.
#2420778
Volgens mij worden bij katten geen groenten toegevoegd hoor.
Omdat ze nood hebben aan hoogwaardige eiwitten en katten groenten maar moeilijk verteren. 
Bij honden wordt wel meer groenten gegeven.
Maar ik weet het niet precies.
Anders moet je eens contact opnemen met Olga (Mevroi Kruim)? Zij weet het altijd mooi uit te leggen, dat nierdieet.

En er zijn ook genoeg nier-blikvoeren hoor.  Op zooplus kan je er een paar kopen, andere zijn enkel via de DA te verkrijgen.  Clinic schijnt al eens goed onthaalt te worden.  En Trovet ook.
Als je eentje neemt die heel fijn gemalen is, kan je het perfect oplossen en dmv een spuitje zonder tip voeren.  Je snijdt dan de tip van zo'n spuitje af, vult het met een lepeltje en dan achterin de bek spuiten.
Maar beter is natuurlijk als hij het gewoon zelf eet.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 07 aug 2012, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#2420783
pearlsofpassion schreef: Volgens mij worden bij katten geen groenten toegevoegd hoor.
Omdat ze nood hebben aan hoogwaardige eiwitten en katten groenten maar moeilijk verteren. 
Bij honden wordt wel meer groenten gegeven.
Maar ik weet het niet precies.
Anders moet je eens contact opnemen met Olga (Mevroi Kruim)? Zij weet het altijd mooi uit te leggen, dat nierdieet.
die heb ik al een pb gestuurd van morgen. hij heeft al tabletjes gekregen , maar weet niet wat v oor tabletten , ik ga gewoon eens bellen.
#2420816
oke ik ben stout geweest
ik heb gebeld en info gekregen

31-7 zijn ze daar geweest
hij krijgt iedere dag benakor tabletten
ik mag als ik wil vloeibare voeding gaan halen met een spuit , en em die gaan toe dienen, nja me tante  ::) ma dat weten hun niet hihi
zn nier waarder waren

creatanine 177
hoop dat ik dat laatste goed heb verstaan , ik he nog gevraagd of het klopte dat een nier niet meer werkte , daar kon zij nu niets over vinden.
#2420825
tycolaika schreef: oke ik ben stout geweest
ik heb gebeld en info gekregen

31-7 zijn ze daar geweest
hij krijgt iedere dag benakor tabletten
ik mag als ik wil vloeibare voeding gaan halen met een spuit , en em die gaan toe dienen, nja me tante  ::) ma dat weten hun niet hihi
zn nier waarder waren

creatanine 177
hoop dat ik dat laatste goed heb verstaan , ik he nog gevraagd of het klopte dat een nier niet meer werkte , daar kon zij nu niets over vinden.
en ik heb nu net mijn tante gebeld om te vragen of die wat gegeten heeft , hij heeft een beetje gegeten , maar niet mijn vlees , en niet de dieet brokken. een heel klein beetje van zijn eigen brokken
#2420831
Oh, dat valt nog relatief goed mee. Heb al wel hogere waarden gezien.
Al is er natuurlijk altijd maar een verhoogd resultaat wanneer maar 25% van de nierfunctie meer overblijft  :-\
Als hij echter snel aan het eten gaat en daarna op en nierdieet gehouden kan worden, is er kans dat hij nog een tijdje mee kan. Maar dan moet hij wel snel gaan eten.

Ik duim mee!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door