Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2375123
Wie heeft er ervaring met homeopathie bij astmatische katten?
Doki heeft dus astma en heeft er behoorlijk last van, voor ik aan de puffer ga beginnen zou ik willen kijken of ik op andere wijze zijn leven wat kan vergemakkelijken...

Puur Broncho bijvoorbeeld?
Of Groene os luchtweg-kat?
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2375143
Ik heb nu gekozen voor puur laryngo, omdat dat op de bovenste luchtwegen werkt en astma bij katten vaak juist daar zit. Bij Simba werkt het heel goed, hij was pieperig maar sinds ik het geef eigenlijk helemaal niet meer.... en anders een bezoekje aan een goede holistische therapeut of arts voor ondersteuning kan ook nooit kwaad natuurlijk ;)
Door Martine-Tom
#2375149
:biggrin2: Joh, niet gedacht dat je dat zou zeggen  :biggrin2:

Moet weer ff sparen nu, de 2 heikneuters hebben nu al bijna 1000 euro gekost (tegen dat Freud 2e keer geent is en gecastreerd) dus ut ken ff niet lije  ;)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2375203
Hahaha, sorry  :-[ ik word voorspelbaar, ik weet het  :biggrin2:

maar goed, lol, dan gooi ik er nog een gratis voorspelbare in: oorwerk  :P overal goed voor, hihihi
Door Mowgli
#2375205
bij http://www.huisdierendokter.nl/ hebben ze ook tabletten voor dieren met astma / bronchitis.

Mijn schoonmoeder zweert bij de tabletten tegen arttrose / artitis van huisdierendokter.nl. Zij hebben een 17- jarige hond, Rocky, die van de ene op de andere dag niet meer kon lopen. Bij de da bleek het artrose te zijn. De medicijnen die de da heeft voorgeschreven waren zwaar en hielpen niet en ze waren bang dat ze Rocky uit zijn lijden moesten verlossen. Daardoor is mijn schoonmoeder op het internet wanhopig gaan zoeken naar alternatieven  en kwam bij huisdierendokter.nl (naturheilkunde-bei-tieren.de) uit. Zij heeft de tabletten besteld, kreeg er een enorm boek bij en is meerdere malen door Esther gebeld om na te vragen hoe het met Rocky gaat. Al na 2 dagen kon Rocky weer normaal lopen en hij gaat af en toe zelfs weer mee als zijn baasje ongedierte in Berlijn gaat bestrijden (hij zoekt de ratten nesten en spoort de rattenkadavers op).
Door wijkje
#2375329
Ik ben net vandaag gestart met Sinus Comp. van Groene Os bij 1 van mijn katers..Dus ik hoop je over tijdje wat meer te kunnen vertellen..
Door Jota
#2377171
Bij Moto gebruikten we homeopathie van onze dierenarts, waarvan ik eerlijk gezegd niet meer weet wat het was. Moto is in 2006 overleden, dus al eventjes geleden.
Wel hebben wij met haar goede ervaringen gehad met bioresonantietherapie, dat werd gedaan door onze dierenarts Pijnappel in Nijmegen (ook homeopatisch dierenarts).
Ze vond het zelf ook prettig om op de badkamer te zijn wanneer wij douchten, waarschijnlijk dat de stoom ook hielp.
In elk geval veel succes, het is zo zielig als ze zo benauwd zijn  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door