Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#2348804
Ot en Sien zijn binnenkatten.
Overigens heb ik nog nooit eerder specifiek rond deze tijd van het jaar zoiets meegemaakt, dus dat maakt een allergische reactie onwaarschijnlijker.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2348936
Terra cortril krijg je toch niet zonder voorschrift?  :o
En dat is een cortisonenzalf, die zou ik nooit toedienen voor een gewone oogontsteking, dat lijkt me met een kanon op een mug schieten.  Dan is Terramycine voldoende.
Door Parelridder
#2348988
pearlsofpassion schreef: Terra cortril krijg je toch niet zonder voorschrift?  :o
En dat is een cortisonenzalf, die zou ik nooit toedienen voor een gewone oogontsteking, dat lijkt me met een kanon op een mug schieten.  Dan is Terramycine voldoende.
Eh nee, ik zei toch ook juist áls het voorgeschreven wordt, niet om zo maar zelf mee te gaan lopen dokteren. En ook niet 'zo maar' voor een ontsking, maar mocht het een gevolg zijn van een allergische reactie (de graszaadjes). Ik heb een hond gehad die dat had, vandaar. En dan hielp een regulier middel tegen oogontsteking niet, had je juist die cortisone nodig..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2349011
Parelridder schreef: Eh nee, ik zei toch ook juist áls het voorgeschreven wordt, niet om zo maar zelf mee te gaan lopen dokteren. En ook niet 'zo maar' voor een ontsking, maar mocht het een gevolg zijn van een allergische reactie (de graszaadjes). Ik heb een hond gehad die dat had, vandaar. En dan hielp een regulier middel tegen oogontsteking niet, had je juist die cortisone nodig..
Oh ok, sorry. Dat had ik inderdaad niet begrepen, dat het enkel bij een allergische reactie bedoeld werd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door