Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#824350
boskat schreef: Hier in de buurt is er geen carnibest te krijgen, maar ik neem aan dat smuldier en rodi (en dan niet de complete versie voor honden met granen en groentes) ook kan.
Er is wel CB te krijgen in je buurt,kijk maar eens op de site van Carnibest
In Surhuisterveen zit er eentje en in Harlingen .
In Burgum is geloof ik ook Carnibest te krijgen. Ook in Groningen las ik hier op het forum geloof ik, leuke stad dus kan ik dat meteen koppelen aan een dagje winkelen;) En ik ben student, dus kan nog even genieten van gratis OV  8) Dus dat is het probleem ook niet, had alleen wel verwacht dat het hier in Leeuwarden wel te verkrijgen was... In ieder geval bedankt voor de info!

Fijn om te lezen dat er zoveel goede berichten zijn over blaasgruiskatten en versvoer. Nu heeft kat nummer 2, Zorro, ook blaasgruis... Hem hoorde je ook echt mauwen van de pijn... arme beestjes  :( Hij zit nu nog aan dieetvoer van de DA, maar ik zal mijn moeder van het weekend eens gaan inlichten over zijn aankomende nieuwe dieet  ;) (hij zit thuis, kan geen 4 katten kwijt hier in L'arden helaas...)

Gister voor Sjeng wat kippenvleugeltjes gehaald, hij moet nog even doorkrijgen hoe hij het vlees van de botten krijgt maar hij vind het in ieder geval erg lekker. Zometeen heeft hij weer een kans om het te proberen.
marga1953 schreef: Nou inderdaad bleek hij een blaaspunt te hebben, op de foto`s was duidelijk te zien dat het een soort opvangbakje was van bacterieen, dat werd dus gruis, en als dat uit dat bakje kwam raakte hij verstopt.

Dit puntje is verwijderd, en sindsdien geen last meer. Waarschijnlijk is het bij hem de oorzaak van het probleem.
Ik had er ook nog nooit van gehoord, van zo'n blaaspunt. Naar dat zoiets met een operatie verwijderd moet worden, maar gelukkig heeft hij er nu geen last meer van.
#825099
In Burgum is geloof ik ook Carnibest te krijgen. Ook in Groningen las ik hier op het forum geloof ik, leuke stad dus kan ik dat meteen koppelen aan een dagje winkelen;) En ik ben student, dus kan nog even genieten van gratis OV  Dus dat is het probleem ook niet, had alleen wel verwacht dat het hier in Leeuwarden wel te verkrijgen was... In ieder geval bedankt voor de info!

In Burgum ook ja,weet niet hoever dat van Leeuwarden af is.
In de stad Groningen is geen verkoopunt meer,zie er niet een staan op de site van Carnibest,in ieder geval
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door