Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sheela
#564239
Een DA zei dat er nu pipetjes op de markt waren tegen wormen (ook lintwormen). Handig voor katten die hun tabletjes niet willen binnenhouden.
Wel vrij prijzig : 6 euro voor een pipetje, dacht ik toch.
Morgen nog eens vragen.
Iemand die hier meer over weet? Niet over de prijs ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#564390
Ik heb er nog nooit van gehoord en ik weet ook niet of ik dat zou geven iets wat dus door het bloed heen moet om bij de wormen te komen ipv een middel wat door de spijsverteringskanaal gaat daar waar de wormen zich bevinden.
Door ekoj
#564781
dat van die pipetjes, dat klopt.
sinds kort zijn er pipetjes bij de dierenarts die:
ontwormen/ontvlooien en alle andere evt. parasieten
(schijnen) op te ruimen.
dus 3 vliegen in een klap, en dan vindt ik de prijs persoonlijk nog wel meevallen.

gr,
joke
Gebruikersavatar
Door sylvia
#564835
ekoj schreef: dat van die pipetjes, dat klopt.
sinds kort zijn er pipetjes bij de dierenarts die:
ontwormen/ontvlooien en alle andere evt. parasieten
(schijnen) op te ruimen.
dus 3 vliegen in een klap, en dan vindt ik de prijs persoonlijk nog wel meevallen.

gr,
joke

Persoonlijk lijkt me het helemaal niets om dat aan mijn dieren te geven .
Door conleeuw
#565426
ik vermoed dat het om Stronghold gaat? Dat werkt in derdaad tegen een aantal soorten wormen, vlooien, teken en mijten ;)
Door ekoj
#565427
dat is inderdaag het merk, en in tegenstelling tot de
vorige schrijfster, vind ik het een goede uitvinding,
3 vliegen in een klap, en mijn katten hadden nergens last van!

gr,
joke
Gebruikersavatar
Door sylvia
#565468
ekoj schreef: dat is inderdaag het merk, en in tegenstelling tot de
vorige schrijfster, vind ik het een goede uitvinding,
3 vliegen in een klap, en mijn katten hadden nergens last van!

gr,
joke

Stronghold is geen nieuw iets en stronghold vind ik niet iets wat je zomaar even geeft het is een vrij heftig middel.
Meestal zijn die easy middeltjes nou niet de meest gezonde. Ik kies ervoor om gericht te werken dus pas iets te geven als ze iets hebben dus niet vol met gif gooien als er geen sprake is van een worm besmetting.

Ik kan trouwens nergens vinden bij stronghold dat dit durend werkt dus dat je zeg een maand beschermt bent tegen spoelwormen (hartworm werkt op een andere manier) dus dat betekent dat je met dit middel of ook maar op 1 moment effectief bent of het betekent dat het een maand lang vergif loslaat in het lichaam.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door