Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#2191842
Mevroi Kruim schreef: Zo, andrijvie met sinaasappel, banaan en druif is goed weg te krijgen.l Ik had er alleen niet ook nog water bij moeten doen.
Ter compensatie een handvol choco-kruidnoten  ::)
moet je adrijvie gebruiken als je niet kunt zwemmen??
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2195971
Vandaag voor de eerste keer boerenkool. Dat is zo al niet mijn favoriete groente dus ik was wel benieuwd.  :D

Voor de zekerheid half andijvie half boerenkool gedaan, samen met verse ananas. Lekker!  :)

Merk wel dat m'n oude blendertje moeite heeft met de harde blaadjes van de boerenkool. Dat wordt minder fijn gehakseld dan bijv. spinazie of andijvie.
Dattie maar snel de geest mag geven.  :-[ :biggrin2:



*note to self*  snijd geen verse ananas als je wondjes aan je handen hebt  :P
Door Netty
#2196018
ik ga morgen hier eens op de markt kijken voor groen, geen idee wat er allemaal ligt, lijkt niks op wat je in NL kunt kopen, maar als ik zo lees wat jullie allemaal door de blender heen mikken.....met fruit, moet dat ook hier geen probleem zijn 8)
spinazie hier is bijvoorbeeld een soort van struikje :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2196115
tristan schreef: Vandaag voor de eerste keer boerenkool. Dat is zo al niet mijn favoriete groente dus ik was wel benieuwd.  :D

Voor de zekerheid half andijvie half boerenkool gedaan, samen met verse ananas. Lekker!  :)

Merk wel dat m'n oude blendertje moeite heeft met de harde blaadjes van de boerenkool. Dat wordt minder fijn gehakseld dan bijv. spinazie of andijvie.
Dattie maar snel de geest mag geven.  :-[ :biggrin2:



*note to self*  snijd geen verse ananas als je wondjes aan je handen hebt  :P
Ik had vandeweek ook verse ananas bij de spinazie, dat was ook lekker. Zelfde probleem hier met die boerenkool, mede daarom vond ik 'm ook niet weg te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2196231
tristan schreef: Vandaag voor de eerste keer boerenkool. Dat is zo al niet mijn favoriete groente dus ik was wel benieuwd.  :D

Voor de zekerheid half andijvie half boerenkool gedaan, samen met verse ananas. Lekker!  :)

Merk wel dat m'n oude blendertje moeite heeft met de harde blaadjes van de boerenkool. Dat wordt minder fijn gehakseld dan bijv. spinazie of andijvie.
Dattie maar snel de geest mag geven.  :-[ :biggrin2:



*note to self*  snijd geen verse ananas als je wondjes aan je handen hebt  :P
Boerenkool heb ik nog steeds niet aangedurfd....maar ik heb hier nog een verse ananas liggen!
Het smaakt niet echt naar kool dan? Want anders vind ik het jammer van mijn lekkere ananas :-\
Door Lizzy
#2196260
Angelique schreef: Een kouwe gemalen Kermit ook :biggrin2:
Zou je denken ? :g:

Naah, ik heb toch liever lekkere warme kermit-soep dan die kouwe kermit-klets die jij drinkt :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2196262
Sanyo schreef: Boerenkool heb ik nog steeds niet aangedurfd....maar ik heb hier nog een verse ananas liggen!
Het smaakt niet echt naar kool dan? Want anders vind ik het jammer van mijn lekkere ananas :-\
Nope, ananas overheerst.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2196407
Sanyo schreef: Boerenkool heb ik nog steeds niet aangedurfd....maar ik heb hier nog een verse ananas liggen!
Het smaakt niet echt naar kool dan? Want anders vind ik het jammer van mijn lekkere ananas :-\
Idd zoals Angelique zegt, de ananas overheerst.  :)

Ik had voor de zekerheid half boerenkool/half andijvie. Zou het niet met alleen boerenkool doen denk ik. Je proeft de boerenkool trouwens niet. Die is gekookt veeeeeel viezer.  ;D
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2196455
Ik heb het een tijdje gedaan totdat mijn fase weer over was (ik heb altijd periodes dat ik iets doe, heel irritant soms) maar misschien toch weer eens beginnen :)

Boerenkool smaakt wel sterker dan spinazie, dus misschien beginnen met minder boerenkool dan dat je spinazie zou doen... is niet mijn favoriet, ik ben eigenlijk vooral van de spinazie, gewone kropsla is ook wel lekker trouwens en rucola kan ook :)


Ik heb ook ergens een receptje gevonden op internet met spinazie, appel, peer en een theelepeltje kokosvet, erg cool, als je dat laatste er bij doet wordt de kleur donkerder :D
En een keer wortelsap er door is ook best te doen trouwens, brocollisap ook maar dan moet je weer oppassen dat dat niet gaat overheersen (had ik allebei zelluf met de sapcentrifuge gemaakt)

Oh en als je een keer een echte wakker wordt smoothie wil moet je door de sapcentrifuge een of 2 mandarijntjes doen met schil en al en dan dat sap door de smoothie.. of een paar druppels mandarijnen olie er door natuurlijk (of andere citrusolie). Maar bij e.o. wel opletten dat het vers is, want dat gaat bij citrus olie heel rap...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2196493
Angelique schreef: Ik had vandeweek ook verse ananas bij de spinazie, dat was ook lekker. Zelfde probleem hier met die boerenkool, mede daarom vond ik 'm ook niet weg te krijgen.
Krijg je dat goed fijn dan ananas?
Die durfde ik eigenlijk niet zo goed erdoorheen te doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2196501
Bernie schreef: Krijg je dat goed fijn dan ananas?
Die durfde ik eigenlijk niet zo goed erdoorheen te doen.
Schil eraf hé :P

Maar er blijft weinig strctuur over als je klungel goed laat doordraaien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door