Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#2379663
evds schreef: Als de honden voor de step lopen, waar zit het trekpunt dan aan de step bevestigd? Ik zit ook over een step te denken en dan de combinatie van nettjes naast lopen over de harde weg naar de zandpaden en daar evt. stukken trekken voor de step.
Ik heb zelf iets geknutseld maar het lijkt hierop:
http://www.siberischehusky.info/voeding ... -je-husky/
Lijn uithouder is wel belangrijk zodat de riem niet in je voorwiel komt.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2380032
Klinkt wel erg leuk.
De 2 jongste vinden naast de fiets ook leuk maar met 2 honden fietsen vind ik geen goed idee en ik hou zelf ook niet echt van fietsen.
Al fiets ik wel af en toe naar m'n werk (bijna 10 km) dat zou natuurlijk ook met een step kunnen.......?
Hardlopen heb ik ook gedaan maar blijft lastig met mijn voeten (zijn beide gebroken geweest............. niet tegelijk gelukkig)
Ik denk dat je met een step toch makkelijker wat verder kan komen en het lijkt me minder blessure gevoelig?

Misschien eerst eens proberen een step te huren of te lenen.
Zou dan ook zo'n cross willen, we wonen vlakbij de duinen dus ja wil dan ook wel off road  :) maar ze zijn niet heel goedkoop...
Door Malamoods
#2380291
petramarcel schreef: Klinkt wel erg leuk.
De 2 jongste vinden naast de fiets ook leuk maar met 2 honden fietsen vind ik geen goed idee en ik hou zelf ook niet echt van fietsen.
Al fiets ik wel af en toe naar m'n werk (bijna 10 km) dat zou natuurlijk ook met een step kunnen.......?
Hardlopen heb ik ook gedaan maar blijft lastig met mijn voeten (zijn beide gebroken geweest............. niet tegelijk gelukkig)
Ik denk dat je met een step toch makkelijker wat verder kan komen en het lijkt me minder blessure gevoelig?

Misschien eerst eens proberen een step te huren of te lenen.
Zou dan ook zo'n cross willen, we wonen vlakbij de duinen dus ja wil dan ook wel off road  :) maar ze zijn niet heel goedkoop...
Mp in de gaten houden. Daar worden ze regelmatig aangeboden. ;-)
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2380329
Malamoods schreef: Mp in de gaten houden. Daar worden ze regelmatig aangeboden. ;-)
Toch wel?
Staat nu niet veel op, bijna alleen maar nieuwe.
Af en toe maar blijven kijken dus  :)
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2398480
Inmiddels in het bezit van een nieuwe kickbike cross (had het oude model besteld en betaald, via de goedkoopste website die ik kon vinden, kreeg keurig een mail dat het geld ontvangen was en ze gingen de step opsturen. Even later een mail; het oude model is niet meer leverbaar maar ik mocht voor het zelfde geld het nieuwste model hebben, die is ruim 100 euro duurder dug ik had geen bezwaar  ;) , super service)
Nu voor de 2e keer een rondje gestept (nog gewoon over het fietspad) en het ging nu al een stuk makkelijker en het is leuk!
Daarna met alle 5 de honden langs het kanaal, lekker off road over het gras en door de modder. Voor onze oude man moest ik rustig aan en weer snel stoppen maar ze vonden het geen van alle eng en Judy (zie avatar) liep blij naast me te rennen.
Dus straks kan ik lekker met de jongste 2 op pad aan de heupgordel en gaan..............
En zeker af en toe lekker rennen langs het kanaal.

Kortom nog een enthousiaste stepper :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2398486
Ja ik vind het ook erg leuk.  :)
moet alleen nog een ronde zien te vinden die ik rustig kan afleggen zonder geterroriseerd te worden door loslopende honden.  :-X
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2398501
*Dorothea* schreef: Ja ik vind het ook erg leuk.  :)
moet alleen nog een ronde zien te vinden die ik rustig kan afleggen zonder geterroriseerd te worden door loslopende honden.  :-X
Ja dat is wel altijd lastig.
Gelukkig wonen wij in landelijk gebied, dus dat is hier niet zo'n probleem.
Weet er wel alles van, toen we nog in Heerhugowaard woonde en met onze (helaas veel te jong overleden) herder gingen fietsen, zelfs als mensen je zien komen doen ze nog geen moeite om hun hond bij zich te houden (sommige gelukkig wel)
Hij kon ook uitvallen naar honden maar vond ze vooral heel eng.
Dan is de lol van een rondje fietsen er wel snel af...........
Door smulpaap
#2398570
petramarcel schreef: Ja dat is wel altijd lastig.
Gelukkig wonen wij in landelijk gebied, dus dat is hier niet zo'n probleem.
Weet er wel alles van, toen we nog in Heerhugowaard woonde en met onze (helaas veel te jong overleden) herder gingen fietsen, zelfs als mensen je zien komen doen ze nog geen moeite om hun hond bij zich te houden (sommige gelukkig wel)
Hij kon ook uitvallen naar honden maar vond ze vooral heel eng.
Dan is de lol van een rondje fietsen er wel snel af...........


Tja , het is zo,n kleine moeite om even je hond bij je te houden
Door henneke
#2398620
*Dorothea* schreef: Ja ik vind het ook erg leuk.  :)
moet alleen nog een ronde zien te vinden die ik rustig kan afleggen zonder geterroriseerd te worden door loslopende honden.  :-X
op de maan schat !
Door Fido
#2399662
Wij hebben de kickbike cross en ik heb vandaag nog gestept met mijn 1.74m en dat ging prima. Behalve dan dat Eddie volop in de remmen ging en steppen dus écht niet leuk vind. Ik ben met Ed dus nu ook klaar met steppen. Gelukkig vind Karel het wel leuk.

Op dezelfde step gaat Erwin 1.98m weg met Fido. En dat gaat ook prima.
Door Peter79
#2399744
jasmijn schreef: ik zit ook al een tijdje over een step te denken en deze leek me wel wat: http://www.steppenwinkel.nl/kickbike/yedoo-mezeq-zwart-blauw-1.html

is dat een beetje een goede?
ik ben 1.75 lang, zou dit dan een goede maat voor me zijn?
en zou ik hier op ruigen terein kunnen?
Deze hebben wij. Bevalt erg goed, maar is niet echt geschikt voor ruig terrein. Treeplank zit daarvoor te laag, waardoor je (te) snel vast loopt over bv een boomstammetje.
Door Fido
#2400430
jasmijn schreef: oke dank je.

zou een kickbike cross dan wel hoog genoeg zijn voor dat werk?
Ik heb nog niet gehoord dat Erwin op zijn snufferd is gegaan met Fido en zij gaan echt wel off road door bos en duinen. Op het strand loopt Erwin een stukje en op het harde zand weer verder steppen.
(nu denk ik dat een man ook niet snel zal zeggen dat ie op zijn snufferd is gegaan  :biggrin2: maar als de step iedere keer "blokkeert" dan weet ik dat de lol er snel vanaf is  ::))

Ik ben er afgelopen winter mee door de sneeuw gegaan. Ging ook prima. Niet door al te hoge verse sneeuw maar op niet sneeuw vrij gemaakt wegen en dat is dan wel plat gereden door auto's maar met nog menige hobbel en bobbel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door