Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3046632
miik schreef: Het Leuke is dat Lida met tussenpoze van 3 jaar gewoon nog een keer exact hetzelfde antwoord geeft  :biggrin2:
Hahaha :biggrin2: dat wilde ik ook net gaan doen, toen ik juist mezelf tegen kwam :biggrin2: :biggrin2:
Mijn HH reutje heeft eergisteren trouwens bij -28 buiten geslapen. In een hok met stro. Ben een paar keer wezen kijken bij hem en hij had het niet koud, wat een vacht! Heerlijk zulke honden.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3046640
Dank zij ons hondenluik kunnen ze zelf kiezen wat ze willen. Chakotay ligt vrijwel de hele avond buiten op de schommelbank. Hij heeft een geïsoleerd nachthok buiten maar ligt daar zelden in. Wel komt hij regelmatig even 'buurten' Ligt 5 minuten bij je op de bank om vervolgens weer naar buiten te gaan. Het is hem veel te warm in huis. Of hij gaat in de deuropening liggen met zijn hoofd door het luik. Lekker koel ofzo.  :biggrin2:
Kaya daarin tegen slaapt de hele avond op de bank. En het liefste in een fleecedekentje gewikkeld  ::) Terwijl ook die echt wel een behoorlijke huskyondervacht heeft.  ;) Maar ja, das natuurlijk ook een dame hè?
Door suzanne 1
#3046760
Onze Senna slaapt eigenlijk altijd buiten (husky).  Hij mag elke avond kiezen of hij binnen of buiten wil......en het wordt eigenlijk altijd buiten.  Hij heeft een gedeeltelijk geïsoleerd nachthok maar slaapt meestal echt buiten ipv zijn hok. Rossi (husky ) slaapt binnen omdat ze anders ontsnapt (tijdelijke woning dus we gaan het niet beter omheinen dan dat het nu is) maar die wil ook het liefste buiten slapen.  Jamey (pyreneese herder) slaapt binnen en wil het liefste bij ons op de slaapkamer slapen.  Wat alleen bij hoge uitzondering mag (als hij ziek is of als het onweert en met vuurwerk).
Door Borke
#3046830
Vraagje voor de mensen met honden die buiten slapen en in een woonwijk wonen: zijn jullie honden wel stil als ze buiten slapen?
Wij hebben hier alleen ervaring met waakse honden en die zouden beslist meer blaffen als ze buiten zouden slapen, waar ze mensen, katten etc. horen en zien rondlopen.
Dat zou dus flink overlast geven en dan wonen wij nog aan de rand van de stad en heel rustig...

Hoe is dat bij jullie?
Of zijn het alleen de mensen die meer afgelegen en vrijstaand wonen, die de honden buiten laten slapen?
Door Anne in Zweden
#3046858
Esther Q schreef: Hahaha :biggrin2: dat wilde ik ook net gaan doen, toen ik juist mezelf tegen kwam :biggrin2: :biggrin2:
Mijn HH reutje heeft eergisteren trouwens bij -28 buiten geslapen. In een hok met stro. Ben een paar keer wezen kijken bij hem en hij had het niet koud, wat een vacht! Heerlijk zulke honden.
Ha, ik vroeg me daarnet bij het wandelen nog af hoe het met Shokootje zou gaan in de kou! Het is uiteindelijk geen poolhond. :biggrin2: Maar aan de foto op FB te zien zit ie goed in z'n vacht inderdaad. En verder is het natuurlijk een stoere bikkel! :D :smitten:
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3046899
Borke schreef: Vraagje voor de mensen met honden die buiten slapen en in een woonwijk wonen: zijn jullie honden wel stil als ze buiten slapen?
Wij hebben hier alleen ervaring met waakse honden en die zouden beslist meer blaffen als ze buiten zouden slapen, waar ze mensen, katten etc. horen en zien rondlopen.
Dat zou dus flink overlast geven en dan wonen wij nog aan de rand van de stad en heel rustig...

Hoe is dat bij jullie?
Of zijn het alleen de mensen die meer afgelegen en vrijstaand wonen, die de honden buiten laten slapen?
Wij wonen in een woonwijk en de honden hebben dus vrij toegang tot de tuin dmv een hondenluik. En ja, we zijn eenmaal door een buurman verderop in de straat wakker gemaakt om 3.00 in de nacht omdat onze honden 'zo tekeer gingen' Wat bleek? Hij was zelf via de steeg thuis gekomen waarop de honden aansloegen. Doordat hij steeds terug ging om te kijken, bleven de honden ook aanslaan. Toen buurman gewoon naar huis ging gingen de honden ook weer gewoon slapen  ;)
Ze slaan wel eens aan, maar dat is alleen als er iemand aan de schutting komt. En ook dan is het maar heel kort.
De meeste buren vinden het een 'veilig gevoel' We hebben verder nog nooit klachten gehad gelukkig.  :)
Door Esther Q
#3046907
Anne in Duitsland schreef: Ha, ik vroeg me daarnet bij het wandelen nog af hoe het met Shokootje zou gaan in de kou! Het is uiteindelijk geen poolhond. :biggrin2: Maar aan de foto op FB te zien zit ie goed in z'n vacht inderdaad. En verder is het natuurlijk een stoere bikkel! :D :smitten:
Ik heb hem twee nachten noodgedwongen binnen gehad. Daar was hij niet blij mee. Veel te warm. Taiga vindt het juist heerlijk, die slaapt altijd binnen. Maar haar vacht is ook duidelijk minder dik.
Door charmed
#3046932
Vond het altijd verschrikkelijk vroeger toen onze honden in de schuur moesten slapen. Ze hadden er wel een warm binnenhok met een mand met stro. Dat is lekker warm, ze kropen dan ook altijd tegen elkaar op. Toen ze ouder werden, konden ze niet meer buiten slapen. Ze hadden het daar altijd koud. Gelukkig gingen we verhuizen en mochten ze mee naar binnen :) Ze waren in no-time gewend!
Door suzanne 1
#3047078
Borke schreef: Vraagje voor de mensen met honden die buiten slapen en in een woonwijk wonen: zijn jullie honden wel stil als ze buiten slapen?
Wij hebben hier alleen ervaring met waakse honden en die zouden beslist meer blaffen als ze buiten zouden slapen, waar ze mensen, katten etc. horen en zien rondlopen.
Dat zou dus flink overlast geven en dan wonen wij nog aan de rand van de stad en heel rustig...

Hoe is dat bij jullie?
Of zijn het alleen de mensen die meer afgelegen en vrijstaand wonen, die de honden buiten laten slapen?
Husky's zijn niet waaks en slaan niet aan (de onze tenminste niet). Het enigste is dat als Senna niet goed in zijn vel zit hij kan gaan joelen maar dan halen we hem naar binnen.  Meestal joelt hij alleen als hij binnen is omdat hij naar buiten wil ::) .....gebeurt trouwens zelden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door