Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jacqueline74
#216538
LEVERCAKE:
3 eieren
2/3 kop olijfolie of zonnebloemolie
1/3 of een 1/2 pond lever [kippen,rund of ander dier]
2 koppen meel [ik heb lekkere tarwemeel gebruikt]
1 theelepel knoflook [poeder of vers geperst]

Oven voorverwarmen tot 250 gr
eieren en olie in blender mixen
lever in stukken snijden en in blender meemixen
knoflook toevoegen
en het meel [evtueel meer meel]
mixen tot je een smeuige massa krijgt
een bakplaat invetten en daar de massa op verspreiden.
Bakken in 10 tot 12 [ik heb 20 ]minuten of tot de bovenkant droog is en bruin wordt.
Uit de oven halen en 5 minuten af laten koelen
Dan de plaat op een snijplank omkeren en de cake in reepjes en dan blokjes snijden.
een zakje maken en luchtdicht verpakken of in zakjes in de vriezer!!

Je kunt er ipv de lever ook andere dingen in doen, zoals zalm/tonijn of andere vieze stinktroep voor de honden
Door Jacqueline74
#216539
Hondenkoekjes

Ingrediënten

400 g instant havervlokken
4 bouillonblokjes(kippenbouillon)
100 g margarine
400 ml kokend water
400g volkoren tarwemeel
300 g maismeel
200 ml vetarme melk
2 eieren
2 eetlepels suiker
400 g geraspte Chedaarkaas
Ga als volgt te werk

1. oven voorverwarmen op 175 graden
2.vlokken,bouillon en margarine mengen in een grote kom. Kokend water toevoegen en roeren totdat de bouillonblokjes opgelost zijn en de margarine gesmolten is.
3. Rest van de ingredienten, behalve het meel, erbij mengen totdat een vaste massa ontstaat
4.Van de brij een grote bal maken en net zolang meel toevoegen totdat het een vast geheel is
5. het deeg circa 1 cm uitrollen, met vormpjes de koekejes uitsteken en op een bakplaat met folie leggen en in 10-15 minuten goudbruin laten baken
6. LET OP: pas aan de hond geven als de koekjes GOED!!!!!! afgekoeld zijn.

Voedingswaarde

Voor: 25
Vet: 12.0 g
Calorieën: 13
Door Jacqueline74
#216540
Hondenkoekjes

Boodschappenlijstje:

· 350gr. Tarwebloem
· 160gr. Havermoutvlokken
· 30gr. Gesmolten spekvet
· 60gr. Geraspte kaas
· 100gr. Kleine stukjes spek
· 60gr. Tartaar (voor de belgen onder ons dat is americain, van die gehakte steak, je weet wel wat ik bedoel he ;))
· 275ml. Vleesbouillon


bereiding:

· De tarwebloem,havermout,kaas en tartaar in een grote mengkom doen.
· Ondertussen de spekjes al roerend bakken tot er al wat spekvet komt,dat kan je dan al onder de ingrediënten roeren.
· Als de spekjes goed uitgebakken zijn mogen ook zij toegevoegd worden.
· Als laatste de bouillon toevoegen en er een mooi deegje van kneden.
· Uitrollen zonder barsten in het deeg tot een dikte van ong.25mm.
· Nu kan de pret pas echt beginnen door leuke vormpjes uit te steken,eventueel bestrooien met wat muesli voor een extra krokant koekje.
· Bakken in ongeveer 2 uur op 150 °C op een ingevette bakplaat tot ze mooi bruin en knapperig zijn.


En dan… Schrokken maar!!
Door Jacqueline74
#216541
Hondenkoekjes

Voor de liefhebbers hier het recept:
250 ml gemengde peentjes en erwtjes uit blik, laten uitlekken; 625 ml volkoren meel; 125 gram magere melkpoeder; 5 ml knoflookpoeder (een puddinglepeltje vol ongeveer); 90 ml plantaardige olie; 1 ei, losgeklopt; 125 ml water, dat je een nacht goed koud hebt laten worden in de koelkast;

-   pureer de peentjes en erwtjes;
-   doe in de mengkom het meel, het melkpoeder en de knoflookpoeder;
-   voeg nu de gepureerde erwtjes/peentjes toe, de olie, het losgeklopte ei en het water en vermeng dit alles goed.
-   Verdeel het deeg in 2 ballen;
-    Kneed de ballen nog 2 minuten door als je met de hand hebt gemengd, heb je het met mixer of keukenmachine gedaan, dan kan het even nog kort; - rol het deeg uit op een met bloem bestoven aanrecht tot ca een centimeter dikte;
-   snij met een koekjessnijder (vooral enkele kleine) kleine koekjes uit het deeg.;
-   Leg de koekjes op een met bakpapier bedekte bakplaat (het papier licht invetten);
-   verwarm de over op 180 graden Celsius en bak hierin de koekjes 15 minuten aan één kant;
-   draai de koekjes om en bak ze nu nog 25 minuten.
-   Laten afkoelen en in een plastic zak of blik opbergen.

Die doperwten/peentjes kan je door van alles vervangen: sardientjes, kruiden, vlees, bedenk het maar.
Door Jacqueline74
#216542
Honden taart …

NODIG:

* 300 gr kippengehakt (mensenconsumptie,ZONDER BOT)
* 400 gr tarwebloem
* 400 ml kippenbouillon
* 3 "dubbele" kippenlevertjes
(ronde)bakplaat van 30cm doorsnee

Werkwijze: De kippenlevertjes snijd je aan kleine stukjes en roer je door de kippengehakt. Vervolgens doe je steeds een beetje bloem en bouillon erbij en mix je het met de deegmixer goed door elkaar heen. Dit is een vrij stevige massa en kleverig.
Als alles erin zit en goed gemixt is, bekleed je een bakplaat met bakpapier (of goed invetten met boter) en mag het geheel ongeveer 1 1/2 uur in de oven op 180 graden celcius. En klaar is de super beloning (wel laten afkoelen natuurlijk).

Je kan naar eigen keuze ook nog wat anders toevoegen zoals b.v.:
teentje knoflook
geraspte kaas
geraspte winterwortel
een ei
50 gr Brio boter

p. ik zou er beslist 'n ei,wortel,bleekselderie,knoflook,peterselie ,en ook 'n beetje gekookte rijst en scheutje olijfolie doorheen doen.
En inplaats van 'n pizzapan/bakblik,kan je 'n springvorm gebruiken,dan word de taart hoger,en kan je 'm rondom en bovenop bestrijken met aardappel puree,zodat het "slagroom" lijkt,en dan de kaarsjes er in zetten.

Als er wat over is,in kleine porties verpakken en invriezen
Door Jacqueline74
#216543
Honden taart …
NODIG:
* 300 gr kippengehakt (mensenconsumptie)
* 400 gr tarwebloem
* 400 ml kippenbouillon
* 3 "dubbele" kippenlevertjes
(ronde)bakplaat van 30cm doorsnee

Werkwijze: De kippenlevertjes snijd je aan kleine stukjes en roer je door de kippengehakt. Vervolgens doe je steeds een beetje bloem en bouillon erbij en mix je het met de deegmixer goed door elkaar heen. Dit is een vrij stevige massa en kleverig.
Als alles erin zit en goed gemixt is, bekleed je een bakplaat met bakpapier (of goed invetten met boter) en mag het geheel ongeveer 1 1/2 uur in de oven op 180 graden celcius. En klaar is de super beloning (wel laten afkoelen natuurlijk).

Je kan naar eigen keuze ook nog wat anders toevoegen zoals b.v.:
teentje knoflook
geraspte kaas
geraspte winterwortel
een ei
50 gr Brio boter
Door Jacqueline74
#216545
Levercake....
NODIG:

* 3 eieren
* 2/3 kopje olijfolie of zonnebloemolie
* 1/3 of een 1/2 pond lever (dit mag ook hart of vlees zijn...rodi schijven zijn ook ideaal)
* 2 kopjes meel
* 1 theelepel knoflook (poeder of vers kan beide)
Oven voorverwarmen tot 250 gr
Eieren en olie in blender mixen
Lever (of iets anders) in stukken snijden en in de blender mee mixen
Knoflook toevoegen en het meel (evt. meer meel)
Mixen tot je een smeuïge massa krijgt
Bakplaat invetten en daar de massa op verspreiden.
Bakken in 10 tot 12 minuten ( als nodig mag het langer ) tot de bovenkant droog is en bruin wordt.
Uit de oven halen en 5 minuten laten afkoelen.
Dan plaat op een snijplank omkeren en de cake in blokjes snijden
Dan in zakjes doen en invriezen of luchtdicht verpakken of direct op laten eten
Door Jacqueline74
#216547
HONDENKOEKJES
NODIG:
*620 gram volkorenmeel
*30 gram vet
*¼ liter vleesnat
Kneed het meel met het vet en doe er zoveel vleesnat bij dat het een deegachtige massa wordt. Rol het deeg uit tot een dikte van een halve centimeter en snij daar vierkantjes(of andere figuren) uit.
Bak de hondenkoekjes op 150°C tot ze bruin en knapperig zijn.
In een metalen trommeltje blijven ze een hele week vers.

Zo maakt je koekjes waaraan geen suiker ed. is toegevoegd.
Door Rajzcek
#570864
:D Vervang het vocht (bouilon-water-melk-ed)eens door karnemelk in de koekjes of taart.Ik heb een oud boekje van de in Engeland geboren en getogen zeer bekende natuurlijk voerende fokster Mrs.Juliette de Bairacli Levy wat HEEL leerzaam is.Zij bakte een soort volkoren broodjes voor haar beroemde Afghaanse Windhonden met als vocht karnemelk.Dit vooral omdat veel honden koemelk niet goed verdragen.En als zij wel koemelk gaf,dan alleen de rauwe versie ervan.Alhoewel zij melk geen voedsel vindt voor volwassen dieren,maakt zij voor karnemelk een uitzondering.Ik lees op dit forum helemaal niets over honing!Dit is ook een natuurlijk en gezond voedingsmiddel in de natuurlijke voeding van de hond.Bovenstaande schrijfster gaf aan al haar honden honing!!Goede honing is een bron van vitamine en mineralen.Wilde vlees eters zijn ook verzot op honing,en zijn er altijd naar op zoek.Dit alles uit boven genoemd boekje.Ik ben er dan ook ZEER zuinig op. ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#574024
Rajzcek schreef: .Ik lees op dit forum helemaal niets over honing!Dit is ook een natuurlijk en gezond voedingsmiddel in de natuurlijke voeding van de hond.
Tik anders eens honing in, in de zoekfunctie, dan kom je behoorlijk wat honing tegen, mede omdat heel veel mensen hier in het bezit zijn van het boek van JdBL.
Gebruikersavatar
Door koekje
#836708
ik heb voor sien eens een taart 'gebakken'.

deze is denk ik ook voor honden geschikt, en het is volgens mij ook rauw te bereiden (wel minder boter dan gebruiken, zodat het niet een te natte derrie wordt).

KLIK
Door Lobbes2009
#1871238
Zijn er ook recepten zonder granen (meel, rijst) Lobbes heeft hier een allergie voor.
Ik zou het ook leuk vinden eens een taart te kunnen bakken voor hem.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1885088
Lobbes2009 schreef: Zijn er ook recepten zonder granen (meel, rijst) Lobbes heeft hier een allergie voor.
Ik zou het ook leuk vinden eens een taart te kunnen bakken voor hem.
Ik heb thuis volgens mij wel wat recepten.
Zal eens voor je zoeken.

Mocht ik het vergeten dan moet je me even PB-en :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door