Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2180133
herder_lover schreef: ik wil ook graag een droogmachine aanschaffen maar weet iemand ook een goede op 110 Volt (ik woon niet in Europa namelijk). Hier is elektra duur en zeker als het op 220 gaat... :'(
Waarschijnlijk kun je op curacao ook wel aan de lucht drogen onder een hor, vooral met die zomerse temperaturen daar (iig kleine visjes)
#2180136
herder_lover schreef: hmm ik zal wel kijken of ik het via de VS kan bestellen maar daar zijn ze weer duurder :(
weet iemand wat de afmetingen zijn van die bohman bv? Misschien kan ik het laten opsturen
Ongeveer 29 x 30 x 30 inclusief doos ;) Wel licht in gewicht, minder dan een kilo schat ik zo :)
#2193275
herder_lover schreef: nou dan overleeft het niet lang denk ik door honden, ratten, muizen, kakkerlakken of noem maar op :-[
Hejjj, das lang geleden dat ik jou hier las! :)
Hier (in Estland) ook tal van 'on'gedierte. Ik heb een droogrek gemaakt met gaas rond een houten paneel voor onze eierschalen. Misschien kun je een afgesloten droogrek maken en die aan een boomtak hangen?
#2193532
herder_lover schreef: dieren hier komen overal in. Kakkerlakken, ratten, muizen, torren, mieren in alle vormen en kleuren... vogels... noem maar op. Moet echt een droogmachine aanschaffen. Dan uit NL halen denk ik, is het makkelijkst hoewel dat op 220 is en we hier 110 stroom hebben....
Bestaat er geen "plug" om de stroom om te vormen?
#2303962
Ik heb vandaag ook een Bomann besteld. Hoop hem morgen binnen te krijgen.
Heb al veel droog-topics op het forum doorgelezen, super!
Er is alleen nog niet een lijstje met alle verschillende soorten spul om te drogen en daarbij de droogtijden hé? Of heb ik verkeerd gekeken?
Zou wel handig zijn zo'n overzichtje. Kan je in een oogopslag zien wat je allemaal kan proberen met de droger en hoeveel tijd je daar dan voor nodig hebt.
#2305166
Naära schreef: Ik heb vandaag ook een Bomann besteld. Hoop hem morgen binnen te krijgen.
Heb al veel droog-topics op het forum doorgelezen, super!
Er is alleen nog niet een lijstje met alle verschillende soorten spul om te drogen en daarbij de droogtijden hé? Of heb ik verkeerd gekeken?
Zou wel handig zijn zo'n overzichtje. Kan je in een oogopslag zien wat je allemaal kan proberen met de droger en hoeveel tijd je daar dan voor nodig hebt.
een vaste tijden lijstje is een beetje moeilijk , iedereen snijdt het vlees op een andere dikte ....
eigenlijk kun je alles drogen zolang er maar geen vet aan zit want dat wordt niet droog en minder lang houdbaar
verder als je denkt dat het goed is de ringen van elkaar afhalen zodat het af kan koelen , daarna zie je pas na het breken van het vlees hoe droog het is.
#2323856
Iemand ervaring met het drogen van sprot of spiering? Zit er verschil in? En hoe lang moeten die drogen?

Ik haalde tot nu toe altijd zakken gedroogde visjes voor Phoenix. Die visjes zijn ongeveer 8 a 9 cm groot. Welke visjes zijn dat (geen idee hoeveel kleiner ze worden met het drogen maar vermoed dus sprot of spiering)? Nu ik een droger heb wil ik ze graag zelf gaan maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door