Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3470970
Wij gaan deze week verhuizen.
Onze wat onzekere teckel is al een paar keer meegeweest naar de nieuwe nog lege woning en vond dat wel prima.
We hebben al wat spullen ingeladen en weggebracht maar dat gaf erg veel stress bij hem (onophoudelijk blaffen en hijgen) toen hij mee mocht was het goed.
Nu komt woensdag het verhuisbedrijf en ik ben bang dat hij ook dan onophoudelijk zal gaan blaffen in de stress.
Hij is erg eenkenning en wat onzeker en houd niet van vreemde mensen in huis.
Ik dacht om hem met zijn bench (die hij gewend is) in de badkamer te doen,maar dan hoort hij natuurlijk nog de verhuizers en gebonk en gestommel.=stress.
Hetzelfde als wanneer we hem in de schuur zouden doen.
Ik dacht daarom om hem in de auto te doen, die staat iets verder van huis op de parkeerplaats. En om dan, wanneer de verhuizers klaar zijn met laden, achter ze aan te rijden naar de nieuwe woning, en wanneer de verhuizers daar klaar zijn met lossen, pas met de hond de auto uit te gaan.
Dat zou betekenen dat hij wel een paar uur in de auto zit, wat hij zonder ons niet gewend is (hooguit voor 5min).
Een oppas is voor hem lastig te vinden door zijn eenkennigheid, deemoedsplassen en onzeker met andere (vooral grote) honden.
Het is nu ook erg kort dag om nog iemand te vinden, dus we zoeken een oplossing waarbij we hem bij ons kunnen houden. Iemand ideeen?
(Een pension kan niet, want dan moet hij gecastreerd en vollog gevaccineerd zijn ::) )
Door hannabelgje
#3470973
Geen familie of kennissen die hij kent waar hij een dagje heen kan?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door zurca
#3470980
Komt het verhuisbedrijf alles doen of moeten jullie zelf ook nog het een en ander doen?
Als het bedrijf verder alles doet dan sta je er zelf gewoon bij te kijken, zo was het bij ons iig, dan zou 1 van jullie erbij kunnen blijven en de ander met de hond weg gaan. Flinke wandeling of met de auto ergens heen en daar wandelen. (Het wordt woensdag warm dus of het een goed idee is om hem in de auto achter te laten weet ik niet...)
Wij hebben Pippa op de verhuisdag bij familie gebracht. Zij is ook een onzeker hondje en snel overprikkeld.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3470982
Helaas geen kennissen of familie waar hij goed mee kan en ook terecht kan, dus we zullen echt met hond moeten verhuizen.
Het is eigenlijk de vraag wat het minst stressvol voor hem is:
-hem in het oude huis in de badkamer laten, terwijl hij andere mensen bezig hoort in zijn huis.
-hem sochtends naar het nieuwe huis brengen en daar even alleen laten, of een van ons blijft bij hem, maar dan hoort hij de vreemde mensen en gestommel in het nieuwe huis. (Wat natuurlijk nog niet zijn thuis is, is dat dan meer/minder ingrijpend voor hem....)
-in principe doen de verhuizers alles, wat demontage en sjouwen etc.
Door hannabelgje
#3470983
Ik nam hem mee naar het nieuwe huis, in een kamertje met zijn eigen spulletjes. Zo heb ik dat met de katten ook gedaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door kiara
#3471045
Ik zou hem toch ook meenemen en misschien in een slaapkamer met ze eigen dingetjes erbij laten. Uiteraard af en toe kijken hoe het gaat. Even flinke wandeling daarvoor maken.
Door zurca
#3471073
Succes vandaag!
Hopelijk valt het allemaal mee en verloopt het soepeltjes ;)
Door Lizzy
#3471097
Ik neem aan dat je de sleutel van je nieuwe huis al hebt? Is het erg ver rijden van je oude naar je nieuwe huis? Anders zou ik vanaf vandaag even iedere dag daar naar toe gaan en hem in een kamertje zetten waar hij die dag kan verblijven. Met zijn eigen spulletjes. Liefst blijft er natuurlijk zoveel mogelijk iemand bij hem.....
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3471171
Dank jullie wel voor de reacties. Afgelopen woensdag zijn we verhuisd.
De dagen daarvoor was hij al mee naar het nieuwe huis tijdens het klussen en dergelijke, en dat vond hij best.
Wat hem erg van streek maakte, was wanneer wij spullen uit het oude huis gingen inladen. Hij begreep niet waarom zijn huis leeggehaald werd, zo leek het.
Hij is erg onzeker en eenkenning, en uit voorzorg hebben we hem met mand, kluif, eten, drinken en speelgoed in de badkamer gedaan.
Hij was eerst erg aan het blaffen en van slag. Toen de verhuizers kwamen was hij juist stil en heel rustig. Paar keer bij hem geweest, en hij zat dan te luisteren naar wat er gebeurde. Eind van de ochtend rondje gelopen met hem en nog even samen in de tuin gezeten terwijl de verhuizers aan het laden waren.
Toen erachteraan gereden, en in het nieuwe huis weer even in de badkamer totdat de verhuizers klaar waren, daar gaf hij geen kik.
Al met al was hij erg rustig en braaf. Wel eet hij iets minder dan normaal en wandelen in de nieuwe buurt is spannend, want andere honden en geuren, nieuwe plekjes vinden....het is zo'n gewoontedier, bijna autistisch zou je het kunnen noemen.
We kunnen hem nog niet alleen laten in het nieuwe huis, dan brult hij alles binenn een minuut bij elkaar. Dus voor nu gaat hij lekker overal mee naartoe. Alleen zijn in de auto vind hij niet erg, dan gaat ie liggen slapen.
We laten hem rustig wennen en doen alles op zijn tempo. Als we hem nu beneden even alleen laten omdat we boven bezig zijn, dan gaat hij al rustig in zijn mand beneden liggen slapen, dus het komt vast goed.
Door Lizzy
#3471172
Het komt inderdaad vast goed! Fijn dat jullie over zijn. En het best goed is gegaan.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471173
Wat fijn dat jullie verhuist zijn is dat achter de rug.
Verder zal het wennen zijn maar komt vast goed
Door zurca
#3471178
De eerste week ofzo kreeg ik Pippa amper mee om een rondje te wandelen. Aan het eind van de oprit gelijk op de rem. Ik heb haar toen zelf laten kiezen welke kant en toen we eenmaal een vast rondje hadden dat elke keer gelopen. Vanaf dat rondje uit gaan bouwen, eens een zijstraat in en weer terug komen op de vertrouwde route...
Nu gaat het wandelen inmiddels prima.
Het alleen zijn ook rustig opgebouwd, gelukkig ging dat gelijk goed. Maar wij zijn 2 maanden bezig geweest in het nieuwe huis en Pippa ging bijna dagelijks mee.

Fijn dat het verhuizen goed verlopen is. Nu ff wennen en dan komt derest ook wel goed :)
Veel woonplezier toegewenst op jullie nieuwe stekkie ;)
Door Anne in Zweden
#3471179
Fijn dat het achter de rug is en dat het goed is gegaan! Heel veel plezier en geluk op jullie nieuwe stekje gewenst!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door