Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3470788
pike schreef: di 23 apr 2024, 20:36 Je moet niks toch???
Eind 90-er jaren kocht ik een Miele. Cat and dog of zoiets. 2000 Watt. Super ding! Zoog als een tierelier. Wel zwaar. En wat lawaaierig. Maar hij deed het echt super. Zoog de plinten onder de radiatoren vandaan. Maar dat kwam omdat die vloerentent verzuimd had ze vast te schroeven ::) :biggrin2: Op een gegeven moment is hij gebruikt om stof van geschuurd stucwerk op te zuigen. Toen hield hij er mee op. De motor keduuk, die kon niet tegen al dat fijne stof. Nieuwe motor erin laten zetten. Maar helemaal de oude werd hij nooit. Na de verhuizing zo'n 8 jaar geleden wou ik raag een nieuwe, maar die cat en dog was niet meer verkrijgbaar en ik vond niets vergelijkbaars. Volgens de mijnheer van Miele waren de moderne stofzuigers met 600-zoveel Watt net zo goed als die oude met 2000 Watt maar wel een stuk energiezuiniger. Ingestonken en gekocht. Ik vind die stofzuiger waardeloos, in elk geval voor hondenhaar op het tapijt. Hij is naar boven verhuisd, wordt daar nog gebruikt maar komt niet meer naar beneden. De oude bleef beneden in gebruik. Maar de laatste tijd stonk dat ding enorm. Niet te harden die lucht, en manlief verzuimde dan ook nog eens de deur open te zetten als hij wat ging stofzuigen ("ik merk er niks van" :o >:( ), je verging gewoon van de stank. En dat was echt geen hondenluchtje. Een paar dagen geleden zette ik dat ding aan, kreeg ik een wolk stof in mijn gezicht geblazen. Dat deed de deur dicht. Weg met dag kreng, hij heeft zijn geld na 25 jaar wel opgebracht. Ik wou beslist geen Miele meer, omdat ik die nieuwe dingen gewoon niet goed vindt, en in wou ook niets vergelijkbaars van een ander merk, ervan uitgaande dat die niet beter zouden zijn. Ik heb de oude stofzuigertopics erbij gehaald en ben zo terecht gekomen bij de Numatic Henry Petcare. Wou geen steelstofzuiger van Dyson, ik vind dat soort stofzuigers niet prettig om mee te werken, met zo'n hoge voet kan je nergens onderkomen, en bovendien is Dyson ook nog eens erg duur. De Henry Petcare heeft geen Hepa filter. Er zijn Numatic modellen die dat wel hebben.
Niks hoeft maar ik heb nu een Miele zonder stofzuigerzak. Mijn huis is altijd al stoffig geweest maar nu het is wel heel erg en dat komt volgens mij door de stofzuiger. Dus die moet eruit. En ik liep al met een schuin oog naar de HEPA zonder stofzuiger zak van Miele te kijken want verder bevalt ie wel. Maar misschien moet ik toch ook naar Henry kijken.
Door - pien -
#3470793
Ronald schreef: di 23 apr 2024, 17:41 Het komt gewoon weer terug hè! Straks ook weer tijd voor de rubber bezem!
;D ;D ;D
Door zurca
#3470817
Kim_S schreef: di 23 apr 2024, 19:18 hij verliest alleen wat zuigkracht als de zak ramvol zit
Dat is de eenvoudige vorm voor de "stofzuigzak vol indicatie" :biggrin2:
Vind het wel handig, dan weet ik dat het tijd is om de zak weer eens te vernieuwen :P
Ik geloof dat wij onze Henry ook al een jaar of 8 hebben.
In het begin moest ik ff wennen aan het opdraaien van het snoer maar nu zou ik niet anders meer willen. Dat zelf oprollende snoer is toch vaak iets wat niet lekker werkt en dan sta je of te klungelen om je stofzuiger over te halen om toch dat snoer op te vreten of je stofzuiger staat met een half opgerold snoer ergens te staan...
Gebruikersavatar
Door pike
#3470818
zurca schreef: wo 24 apr 2024, 21:23 Dat is de eenvoudige vorm voor de "stofzuigzak vol indicatie" :biggrin2:
Vind het wel handig, dan weet ik dat het tijd is om de zak weer eens te vernieuwen :P
Ik geloof dat wij onze Henry ook al een jaar of 8 hebben.
In het begin moest ik ff wennen aan het opdraaien van het snoer maar nu zou ik niet anders meer willen. Dat zelf oprollende snoer is toch vaak iets wat niet lekker werkt en dan sta je of te klungelen om je stofzuiger over te halen om toch dat snoer op te vreten of je stofzuiger staat met een half opgerold snoer ergens te staan...
Bij mij was het andersom. Na 25 jaar schoot het snoer nog steeds als een tierelier bij de Mieke naar binnen. Maar het eruit hijsen vond ik een vreselijke rotklus. Dus liet ik het snoer altijd los erbij liggen. Manlief echter liet het er altijd consequent weer inschieten als hij dat zag want hij vond dat slordig. Ondanks mijn gemopper. Als ik ging stofzuigen terwijl hij thuis was zei ik: Je hebt het snoer erin gedaan haal het er ook maar weer uit :biggrin2: Nu kost het me wat meer werk om het snoer erin te draaien maar het kost geen kracht, en het uitrollen gaat ook heel gemakkelijk. Eindelijk niet meer hijs hijs hijs. Wat een genot!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3470819
Hier doet het Miele-snoer na 15 jaar nog steeds gewoon wat ervan verwacht wordt... :P
Die staat boven en wordt wel minder gebruikt sinds we een zaklozesteelstofzuiger hebben.

Ik ben wel fan van een steelstofzuiger. Heerlijk hoe je gewoon rond een tafel kan lopen zonder terug te moeten, geen lomp ding achter je aan dat overal achter blijft haken ( Jesus wat kon ik daar woest om worden ::) ), hij beweegt ook stukken lichter. En opbergen of pakken is zo vlot gedaan. Trap stofzuigen, eitje!
Echt ik stofzuig minstens 3x zoveel als vroeger. Gewoon snel even halen als er weer wat modder of kruimels liggen, kost nog geen minuut.
Heerlijk vind ik dat.
Voor onder lage meubels of hoekjes zet ik er even een ander hulpstuk op, dat is niet zoveel moeite en de miniturboborstel is ideaal voor stoelen, tapijten of krabpalen kattenhaarvrij te krijgen.
Door hannabelgje
#3470821
pearlsofpassion schreef:Hier doet het Miele-snoer na 15 jaar nog steeds gewoon wat ervan verwacht wordt... Afbeelding
Die staat boven en wordt wel minder gebruikt sinds we een zaklozesteelstofzuiger hebben.

Ik ben wel fan van een steelstofzuiger. Heerlijk hoe je gewoon rond een tafel kan lopen zonder terug te moeten, geen lomp ding achter je aan dat overal achter blijft haken ( Jesus wat kon ik daar woest om worden ::) ), hij beweegt ook stukken lichter. En opbergen of pakken is zo vlot gedaan. Trap stofzuigen, eitje!
Echt ik stofzuig minstens 3x zoveel als vroeger. Gewoon snel even halen als er weer wat modder of kruimels liggen, kost nog geen minuut.
Heerlijk vind ik dat.
Voor onder lage meubels of hoekjes zet ik er even een ander hulpstuk op, dat is niet zoveel moeite en de miniturboborstel is ideaal voor stoelen, tapijten of krabpalen kattenhaarvrij te krijgen.
Precies dat ja, geen snoer meer wat in de weg ligt en steeds de haren op de grond verplaatst, geen stofzuiger die overal achter blijft hangen. Heerlijk die steelstofzuiger.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door hannabelgje
#3470825
eelke schreef:Er is ook een Henry-steelstofzuiger (maar duurrrrrr).
Dies goedkoper dan de dyson die we nu hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door kiara
#3470829
Lizzy schreef: wo 24 apr 2024, 07:30 Niks hoeft maar ik heb nu een Miele zonder stofzuigerzak. Mijn huis is altijd al stoffig geweest maar nu het is wel heel erg en dat komt volgens mij door de stofzuiger. Dus die moet eruit. En ik liep al met een schuin oog naar de HEPA zonder stofzuiger zak van Miele te kijken want verder bevalt ie wel. Maar misschien moet ik toch ook naar Henry kijken.
Ik heb de Miele Cat en Dog zonder zak.
Nou weet ik niet of dat de Hepa is . Dan moet ik kijken.
Maar zeer zeer tevreden over deze en met namen dat ik geen dure zakken hoef te kopen.
Ik zet hem altijd op stand 2 is meer als genoeg met mijn vloer.
En meestal dweil ik daarna en bijna niks in het water kwa haren zand ed .

De Henry geen ervaring mee maar vind dus ruk dat je zakken moet kopen
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470830
Enne was er ooit niet een stofzuiger topic? Net als dacht ik een wasmachine topic ? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3470834
kiara schreef: do 25 apr 2024, 09:43 Ik heb de Miele Cat en Dog zonder zak.
Nou weet ik niet of dat de Hepa is . Dan moet ik kijken.
Maar zeer zeer tevreden over deze en met namen dat ik geen dure zakken hoef te kopen.
Ik zet hem altijd op stand 2 is meer als genoeg met mijn vloer.
En meestal dweil ik daarna en bijna niks in het water kwa haren zand ed .

De Henry geen ervaring mee maar vind dus ruk dat je zakken moet kopen
Ik heb vorig jaar april een Hetty gekocht en kreeg er twee zakken bij. De tweede zit er pas net in. Dus ik denk dat ik op hooguit 3 zakken per 2 jaar uit ga komen. Dat vind ik dan weer tien keer fijner dan elke keer je zakloze stofzuiger te moeten legen.
Door hannabelgje
#3470835
Ik vind zakken ergens ook fijner. Het legen is zo'n enorme stofboel bij een zakloze. Dat heb je niet met zakken.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3470836
ik heb ook liever zakken. Al die stof- en harentroep los in de kliko vind ik geen lekker idee. En als het maar een beetje waait kan je hem niet eens legen want dan krijg je alle stof in je gezicht. En de zakken van de Henry zijn groot! Ze kosten bovendien maar een fractie van wat de Miele zakken kosten zag ik. Die waren pas duur. Ik heb er twee zakken bijgekregen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door