Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3470656
Ze waren heel goed met elkaar. Wassen, in hetzelfde mandje e.d. hebben vrijwel nooit mot met elkaar. Alleen is siepie pittig als Cato auw zegt.

Ik sta wel eens op een poot soms en in het begin krijste Cato dan. Snap ik, doet zeer ook. Siepie reageert dan ook agressief. Tegenwoordig slikt Cato de krijs in als het weer gebeurd. Ik probeer dat natuurlijk altijd te voorkomen maar ze zijn snel en lomp.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3470672
Nee, ik vind dat helemaal niet raar.
Klinkt heel goed Sam. Maar doe idd maar rustig aan. Op deze manier vergeten ze elkaar niet en kan een beetje missen geen kwaad. Integendeel.

Insprayen met iets zou ik nooit doen. Daar neem je geen dier mee beet en brengt ook niets langdurigs op.
Bovendien zou ik de kat altijd zelf de keuze laten of ze kattenkruid wil ruiken of niet. Dus op een oude zakdoek of kussentje sprayen. Niet op de kat zelf.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3470674
Zou het helpen als ik ze beide in een ander huis los zou laten?
Ze zijn nooit bij lief thuis geweest dus dat is een andere omgeving, spannend dus.
Als ik ze daar zou los laten, zou dat wat zijn?
Door hannabelgje
#3470676
sam28 schreef:Zou het helpen als ik ze beide in een ander huis los zou laten?
Ze zijn nooit bij lief thuis geweest dus dat is een andere omgeving, spannend dus.
Als ik ze daar zou los laten, zou dat wat zijn?
Denk dat je daar de stress mee verhoogd. Zou ik niet doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3470679
Goh, dat weet ik niet.

Zoals het nu gaat zou ik dat niet doen. Moest het niet lukken op de 'normale' manier zou je het kunnen proberen.
Maar ik denk niet dat zoiets als bij katten eerder geprobeerd is.

Bij konijnen wordt dat zo gedaan want die zijn gigantisch territoriaal en daardoor heel moeilijk te koppelen. Katten en konijnen lijken heel erg op elkaar qua sociaal gedrag maar er zijn toch ook verschillen. Dus ik weet het niet goed..
Als je het ooit zou doen en het lukt en ze komen overeen op de andere plaats moeten ze dan ook naast elkaar of bij elkaar terug vervoerd worden en zeker samen losgelaten. Maar dat heeft ook risico's want mijn katers zaten altijd samen in een bakje omdat dat steun gaf aan elkaar. Maar onlangs reageerde Luis defensief naar Cuzco in de auto, uit stress. En sindsdien durf ik niet. Net uit schrik voor een gelijkaardige situatie als waar jij nu in zit. Dat is vb iets wat je bij konijnen nooit hebt. Die stoppen net met vechten als ze in hoge stress komen. Zoals in een auto. En dan verstevigt dat of creeert zelfs een band. Ik denk dat dat bij katten zeker niet altijd opgaat. Ik vermoed dat dat niet zo goed werkt..

Ik zou het dus zeker op dit moment niet aanraden. Het gaat eigenlijk heel goed denk ik. Gewoon geduldig verder doen zoals je bezig bent.
Door frodo quin
#3470680
Het zou mij verbazen als dat positief bijdraagt. Op dit moment heeft het onderlinge probleem niets met territorium te maken, want dan zou dat wel kunnen helpen.
Het is kwestie van hun stress zo laag mogelijk te krijgen zodat ze niet van overstrest te zijn elkaar in de haren vliegen. Een verhuis is stressvol, dus ik verwacht net het omgekeerde.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3470681
We kwamen er gisteravond op omdat vrienden hun 3 tal wel eens naar het pension doet. Twee gedogen nummer drie maar op het pension zoeken ze elkaar alle drie op en zijn het maatjes. Langzaam gaat het beter tussen de drie.


Vanochtend heb ik Cato op de arm mee de slaapkamer uit genomen en siepie de slaapkamer in laten lopen.
Cato is gespannen maar prima. Siepie zal het jeuken, ik heb het idee dat zij het al weer kwijt is.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3470682
Met de stappen die in de huidige situatie al zijn gezet in korte tijd zou ik ze niet in vreemde omgeving plaatsen.
Je wil de stresslevels juist laag krijgen en houden en met onbekende omgeving zullen die juist flink omhoog gaan. Je kan het wel als optie achter de hand houden wanneer het in jouw eigen huis volledig zou mislukken (maar met wat je omschrijft verwacht ik niet dat het nodig is).
Gebruikersavatar
Door sam28
#3470692
IMG_1252.jpeg
IMG_1252.jpeg (2.64 MiB) 203 keer bekeken
Aan de ene kant zit siepie (de zwarte vlek) en Cato aan deze kant.
Snoepjes eten samen.

Siepie wilde een bepaald snoepje en Cato ook. Ze konden er allebei bij en Cato durfde m te pakken.
Cato is erg schrikkerig nog, siepie zit nu voor het eerst zo in de keuken en Cato loopt rond. Ze is dan super voorzichtig.

Wanneer is dan een goede tijd om de deur ertussen uit te halen? Ik weet het niet, ik vind het zelf ook super eng!
Ik zie niet echt iets van agressie, ik zie ook dat ze elkaar door het spleetje opzoeken.
Cato doet nu (ik doe live verslag) ook een poging om bij siepie te komen. Krabbelen door de spleet. Siepie ligt rustig in een mandje.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3470694
Zodra Cato niet meer schrikkerig is..
Zij is diegene die uit angst aggressie vertoonde, dus zolang ze schrikkerig is, zowiezo niet.
Laat haar eerst maar tot rust komen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3470695
Aah dank je! Als ze minder bang door het deel van het huis loopt waar siepie net is geweest zal ik een poging wagen

De spleet was net nog wat groter, nog meer koekjes. Ze konden allebei van mijn hand likken/eten.
Dat ging goed! Cato probeerde ook met siepie door het spleetje te spelen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3470699
Siep glipte de slaapkamer uit toen lief naar badkamer ging. En Cato zat voor deur en toen gingen ze achter elkaar rennen door huis, schreeuwen en blazen…. Ze is achter ze aan naar beneden gerend en het is gelukt ze weer te separeren. Vooral siep is heftig.

:'(
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470707
sam28 schreef: ma 22 apr 2024, 09:13 Siep glipte de slaapkamer uit toen lief naar badkamer ging. En Cato zat voor deur en toen gingen ze achter elkaar rennen door huis, schreeuwen en blazen…. Ze is achter ze aan naar beneden gerend en het is gelukt ze weer te separeren. Vooral siep is heftig.

:'(
Jemig terug bij af zo te horen.
Wat raar toch
Snap katten echt niet hoor :-\

En wat ik zei wat sprayen of iets waar katten kruid in zit zou dat niet helpen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door