Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3470576
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen en ben eigenlijk best heel overstuur.

De kooi in de tuin is af en Cato is heel erg blij. Siepie overigens ook!
Lekker rommelen daar.

Maar vanavond was er een poes in de gang. Cato en die kat hadden een dikke staart en bliezen naar elkaar. Toen ik ging kijken ging de kat weg maar kwam Siepie ook buiten poolshoogte nemen en snuffelde aan Cato. Cato ging VOL in de aanval. Siepie liet dat niet gebeuren en er was een hoop gekrijs en een echt gevecht. NIET OKE.
Ik greep Siepie en Cato hing in mijn hand. (ik was in paniek en ik ben van de handeling).
Uit elkaar gehaald en de boel een kwartier laten rusten.
Ze gelokt met snoepjes en Cato leek redelijk oke en Siepie overigens ook.

Siepie ging ineens in de hyperfocus en dook bovenop Cato met hetzelfde effect als daarvoor. Een dik gevecht. Nu was Cato echt op de vlucht en ik kon Siepie grijpen voor het erger werd.
Siepie heb ik in mijn slaapkamer gegooid met de deur dicht. Dat is de enige ruimte met deur.

Nu hoor ik Siepie gefrustreerd mauwen vanuit mijn slaapkamer en is Cato heel beduusd in een hangmatje gaan liggen. Ik zag dat Cato bloedde en heb haar nagekeken maar ze blies ook naar mij. Ik heb haar wel overal kunnen aaien en vond het wondje niet terug.
Ik heb haar daarop weer op haar veilige hangmatje gezet en er wat catnip in gespoten. Ze ligt daar nu en lijkt alert maar rustig. Ik vond wel een heel aantal flink dikke druppels bloed op mijn kast. Dat heb ik schoongemaakt.

Morgen moet ik natuurlijk weer een lange dag werken. Siepie blijft maar mooi in mijn slaapkamer, ik heb haar een angstremmer gegeven, geen idee of dat slim was maar ze is 1 bonk stress. (net als ik!)

Ik ben zo vreselijk bang dat het niet meer goed komt of dat de kooi het slechtste idee ever was en het niet kan omdat het zoveel spanning oproept als er een vreemde kat langs loopt.
Ik weet het echt even niet meer. :'(
Gebruikersavatar
Door sam28
#3470577
Ik lig in bed, siepie is op de slaapkamer. Siepie lag bij me en snorde wat.

Cato staat bij de deur en siepie spurt naar de deur en blaast de longen uit haar lijf met een dikke staart.

Het ligt niet meer aan Cato, puur aan siepie.

Ik hoop dat ik wat kan slapen. :'(
Door Lizzy
#3470580
Oh nee! Wat een ellende :o :-\ . Ik heb helaas echt nul verstand van katten.... Ik hoop zo dat het goed komt met ze :-*

Sterkte Sam!
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470581
Ik heb ook nul verstand van katten ( heb er 2 maar begrijpen doe ik ze beetje)
Maar weet wel dat katten met ruzie een enorme herrie kunnen maken.

Ik hoop dat het nu wat rustiger is voor jou en je katten
Door hannabelgje
#3470582
Getver daar word je niet vrolijk van. Hier gaat het ook niet altijd soepeltjes maar zo heftig ook niet. Misschien kan een feliway stekker verschil maken om de boel tot rust te laten komen.
Nu de katten in de tuin kunnen hebben we ook regelmatig last van vreemde katten, maar ipv elkaar in de haren te vliegen jagen ze juist samen de andere katten weg.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3470584
Ik had ook verwacht dat ze samen ten strijde zouden trekken alleen heeft siepie denk ik de andere kat niet gezien. Die was al het hoekje om toen ze poolshoogte kwam nemen.
Vanochtend was siepie wel alert en snel bij de deur met wat stress. Niet meer geblazen omdat Cato aan de andere kant zat.
Maar Cato lijkt bang voor siepie nu. Ze is echt schrikkerig en bang om siepie tegen te komen. (Kan niet want de slaapkamer deur zit op slot)

Ik ben op mijn werk nu, heb vanochtend al een potje staan janken hier op mijn werk en alles zit me heel erg hoog. De tranen staan me in de ogen nu ik dit type.
Mijn lief is lief maar ook van het hup hup stel je niet aan, komt goed (helpt niet!). Ik weet het gewoon even echt niet meer.
Door hannabelgje
#3470585
Je bent enorm geschrokken, dat is heel normaal. En dat heeft even tijd nodig. Hier ligt Noodles slecht in de groep en die wordt regelmatig gepest. Daar kan ik ook heel boos en wanhopig van worden want dat verdient ze niet.
Dit heeft gewoon even tijd nodig om tot rust te komen denk ik. Het kan tot een week duren voordat de adrenaline weg is en de katten tot rust zijn gekomen. Dikke knuffel voor jou.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3470587
Ik zou ze in ieder geval ook wisselen van ruimte zodat ze in ieder geval elkaars geur tegen blijven komen. Verder kijken naar (hernieuwde) introductie om ze weer aan elkaar te laten wennen met positieve ervaringen.

Ik duim heel hard dat de rust snel weer terugkeert!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3470589
Ik ga heel eerlijk zijn.
Ik weet uit het verleden verhalen waarbij dit niet goed kwam. :-\
Je kan ze het beste gescheiden houden tot ze rustiger worden naar elkaar. En dan heel voorzichtig, ideaal met hor tussen of glas oid. Kijken hoe ze reageren.
Maar het zou kunnen dat dat herintroduceren wordt. En dat is bij vrouwtjes niet eenvoudig. :(

Ook nooit iemand in je hoofd de 'schuld' geven. Dat werkt herstel tegen. Ook niet voor 1 iemand opkomen oid. Dat werkt echt niet.
Beide reacties zijn volkomen te begrijpen en het is dus niemand schuld. Ze zijn beide gewoon gigantisch geschrokken. En vanuit Siep haar standpunt heeft Cato haar uit het niets gigantisch aangevallen en dus verdedigt ze zichzelf. Weet zij veel dat Cato het nu niet meer zou doen. Ze wist de oorzaak de vorige keer ook niet, dus waarom zou ze haar nu wel vertrouwen?

Ik hoop echt super hard dat ze zelf terug tot inzicht komen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3470595
Heb ik het fout gedaan door ze uit elkaar te trekken in the heat of the moment? (Mijn handen vinden van wel overigens 🫢 hoewel het meevalt, had erger gekund)

Ik wil niemand schuld geven alleen analyseren zodat, mocht het goedkomen, het niet weer gebeurd.

Ik ben er vreselijk stuk van en kan de hele dag wel janken. Ben blij dat ik op werk ben, thuis had ik me helemaal opgevreten denk ik.
En hoewel ik de slaapkamer op slot heb ben ik toch angstig om te zien wat ik aantref thuis. :'( :'(
Gebruikersavatar
Door sam28
#3470598
Cato krabbelt aan de deur.
Er is weinig spanning. Wel heel opgefokt gedrag van siepie. Maar ze zit zich nu rustig te wassen naast me op de grond in de slaapkamer.
Cato heeft nog geen dikke staart of rug gehad op het horen/ruiken van siepie.
Siepie in begin even maar nu niet meer, ze wast zich en snort en zit knuffels te halen bij mij.
als ik gegeten heb rond 21u ga ik de kat wissel doen, siepie beneden en Cato in de slaapkamer.
Bijlagen
IMG_1237.jpeg
IMG_1237.jpeg (5.94 MiB) 235 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door