Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3470233
smulpaap schreef: di 09 apr 2024, 13:13 Yep . Aan onbegrip absoluut geen gebrek
Met meerdere honden : Je hebt er toch nog drie
Je mag een dag verdriet hebben maar dan moet het weer over zijn
En je hebt toch altijd herplaatsers , haal je toch weer een nieuwe
En ach, hij is oud geworden . Ja hij is oud geworden . Nou , dan is het toch goed? Ja ,maar dat maakt het gemis misschien nog wel groter
Of de ergste die ik mocht ontvangen : "Zo , eindelijk verstandig geweest en er de spuit in laten zetten : Die eikel haalde dus twee honden door elkaar . Het was nl belachelijk dat een hond in een kar werd vervoert . ( revalidatie hond ) dergelijke honden moesten maar een spuit krijgen .
En zo , is die viezerik ook eindelijk dood ? En ja betreffend hoogbejaard bessie zag er niet fraai meer uit , maar dat washet ziektebeeld
Dat is op ze zachts gezegd wel heel erg onbeschoft >:(
Hier ook. Ach je heb er nog 2
En ach zo van het padje af voor een hond ( ja ook nog is door eigen dochter)
Dat doet een mens goed :'(
Ik ga steeds meer om dieren geven ipv mensen en zeker mensen die het niet begrijpen. Lekker weg blijven dan >:(

Het is een heel stuk van je leven wat weggerukt wordt :'(
En ja heb er nog 2 maar dat zijn niet Missy Bandit, Kiara, en Cera :(

Voel me zo niet begrepen
#3470235
Ik vind de reacties over huisdieren sowieso raar. Nu we een pup hebben hoor ik ook, oh nou kijk je zeker niet meer om naar je oude hond want ja nu heb je een schattige puppy. Mijn reactie: als je een tweede kind krijgt houd je dan minder of niet meer van je eerste kind?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3470242
Heel veel sterkte! Het klinkt alsof het een zeer moeilijke maar wel juiste beslissing was om haar te laten gaan. 11 is dacht ik ook een hele leeftijd voor een Sint Bernard? Dat maakt het verdriet niet minder natuurlijk, maar misschien helpt het wel om er vrede mee te hebben.

Mensen kunnen inderdaad heel mottig reageren als het over huisdieren gaat (en nog zoveel meer). Ik zeg tegen sommige mensen opzettelijk weinig over mijn dieren en al zeker niet als er eentje overleden is. Wanneer mijn wereld instort hoef ik geen opmerkingen erbij als "het is maar een hond/kat/rat", of "dan neem je toch een nieuwe, leuk toch" of "jij zou geen huisdieren mogen hebben als je zoveel verdriet hebt als ze dood gaan, want hier heb ik geen zin meer in hoor". Naar mijn ervaring zijn er weinig mensen die echt proberen zich in de schoenen van een ander te verplaatsen. Gebrek aan intelligentie en een hart vermoed ik.
#3470293
Ik heb geleerd dat mensen ongelofelijke hufters kunnen zijn als het gaat om huisdieren. Of het nu een paard, een hond, een kat, een goudvis, een slak, een kever of wat dan ook is. Jij houdt van je dier(en) en het gemis na overlijden doet pijn. Verdomd veel pijn.

Heel veel sterkte. En een knuffel.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470295
Ronald schreef: wo 10 apr 2024, 15:11 Ik heb geleerd dat mensen ongelofelijke hufters kunnen zijn als het gaat om huisdieren. Of het nu een paard, een hond, een kat, een goudvis, een slak, een kever of wat dan ook is. Jij houdt van je dier(en) en het gemis na overlijden doet pijn. Verdomd veel pijn.

Heel veel sterkte. En een knuffel.
Dat is nou precies hoe ik er ook over denk
Maakt niks uit wat voor dier je houd ervan en wat jij zegt : doet zoveel pijn :'(
#3470296
kiara schreef: di 09 apr 2024, 19:21 Ja sommige mensen kunnen het niet begrijpen
Maar ik begrijp die mensen niet.
Ik heb ook beetje ‘medelijden’ met mensen die nooit hun hart hebben geopend voor een dier. Heb je toch heel wat gemist in het leven.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470299
Siberienne schreef: wo 10 apr 2024, 17:10 Ik heb ook beetje ‘medelijden’ met mensen die nooit hun hart hebben geopend voor een dier. Heb je toch heel wat gemist in het leven.
En meestal zijn dat ook mensen die niet goed met mensen om kunnen gaan.
Ik ben ook van mening ( mits het mogelijk is) dat een kind moet opgroeien met een dier, daar leren ze nl verantwoordelijkheids gevoel van te krijgen
#3470300
kiara schreef: En meestal zijn dat ook mensen die niet goed met mensen om kunnen gaan.
Ik ben ook van mening ( mits het mogelijk is) dat een kind moet opgroeien met een dier, daar leren ze nl verantwoordelijkheids gevoel van te krijgen
Dat vind ik ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door