Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3469564
Vanochtend met de tang naar 1 van de vele buurtschappen gewandeld

Er wonen 90 mensen , en er staan vele oude boerderijen
We liepen een oude man tegemoed . Stond langs de weg te kijken

En ja , als je dan een vreemdeling ziet dan wil je alles weten :biggrin2:
Het begon natuurlijk met moi , drents voor hallo , of hoi
Dus ik groette ook . Waarop de man direct vroeg ? Ben je verdwaald ? Ie komt hier niet weg , nee ik kom hier niet vandaan . Oh maar moet je dan helemaal lopend naar .... Nee , ik woon hier in de regio
Nou , daar moest ie meer van weten :biggrin2:
Kom , dan gaan we naar binnen , en de hond mag ook mee hoor
Nou , dat stond tut wel aan . Altijd gezellig
Nou , wat wil je hebben mevrouw ? Nou , doe maar een bakkie koffie
Nou , dat duurde effe :biggrin2: Maar eenmaal aan de koffie begon het verhoor :biggrin2:
Hij vond het wel leuk dat mijn opa ook boer was geweest
Maar die grote stad Amsterdam hé, daar wilde ie alles van horen . En Alkmaar en Haarlem daar haf ie ook weleens van gehoort
Maar ik heb er geen belang bij hoor . Nooit weest
Oh en ook nooit op vakantie geweest ? Nee , ik ben dik tevreden hier
Ik heb nog twee koeien , dus melk . En verder brood met stroop , en een borreltje . En ik krijg een warme prak van de buren .. En zo ging het nog 2 uur door :biggrin2: De tang lag inmiddels bij de oude baas op schoot te slapen
Nou , toen maar eens opgestapt
En uiteraard de vraag wanneer kom ie weer hier :biggrin2: Ben niet eenzaam hoor , want we ben hier erg op mekaar , we kijken naar mekaar om hoor . Maar die verhalen over die andere provincie die zijn leuk hoor En de hond mag ook weer mee komme :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3469570
Wat een leuk verhaal zeg, je maakt genoeg mee daar en volgens mij zitten jullie echt goed op jullie plek. Waar zitten jullie ook alweer?
En zo leuk hoe de tang op ze schoot ging liggen.
Door smulpaap
#3469574
doranto schreef: vr 15 mar 2024, 20:13 Nou, zo te horen vind jij je draai daar wel :biggrin2:
Ja hoor . Ongeveer 6 maanden geleden kregen we een appartement in NH aangeboden
Daar hadden we ons ook in laten schrijven
En toen was het , wil jij terug? Nee . En jij dan ? Nee
Door smulpaap
#3469575
Siberienne schreef: vr 15 mar 2024, 20:26 Wat een mooi verhaal - en dan tut lekker bij hem op schoot :)
Ja , leuk hè?
Straks als het wat warmer is mag ze weer op bezoek. Bij de " opa's en oma's " ouderen met een lichte vorm van dementie . Nu zwaaien ze als ze ons zien
Het is daar de rest van het jaar niet mogelijk ivm allergie , COPD , slechte weerstand etcetera
Buiten op het terras kan het
De kleine killer :biggrin2: Ze moesten eens weten
Door smulpaap
#3469576
Charlie Angel schreef: vr 15 mar 2024, 21:28 Wat een leuk verhaal zeg, je maakt genoeg mee daar en volgens mij zitten jullie echt goed op jullie plek. Waar zitten jullie ook alweer?
En zo leuk hoe de tang op ze schoot ging liggen. Afbeelding
Ja hoor we zijn helemaal gesetteld . Alsof we er al jaren wonen . En we zitten in de Kop van Drenthe . Eigenlijk heel centraal . We zitten zo in Groningen en Friesland ook
En ja , tutje is een echte mensenvriend . Die papt met iedereen aan :biggrin2:
We hebben een stoere buurvrouw van 95 , die wandelt nog met rollator in het bos. Liefst zou ze tutje meenemen . Maar ivm haar jachtdrift kan dat echt niet
Door Anne in Zweden
#3469579
Aawww, wat een mooi verhaal! Ja, Drenthe is heerlijk wonen (ik ben geboren in Rolde en getogen in Vries en Tynaarlo). Prima stekje, als een mens in Nederland moet of wil blijven wonen! :D
Door smulpaap
#3469723
Anne in Zweden schreef: za 16 mar 2024, 01:26 Aawww, wat een mooi verhaal! Ja, Drenthe is heerlijk wonen (ik ben geboren in Rolde en getogen in Vries en Tynaarlo). Prima stekje, als een mens in Nederland moet of wil blijven wonen! :D
Oh , Rolde . Zo'n mooi dorp
Gebruikersavatar
Door kiara
#3470204
Heerlijk hè Drenthe
Ik ook nu 9 jaar geleden vertrokken uit Hoofddorp
Geen dag spijt gehad.
En heb ook totaal geen behoefte om ook maar te kijken hoe het daar was.
Ik woon ook in klein dorpje :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door