Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3469205
Ik twijfel heel erg. Zoë heeft altijd een hekel aan haar bench gehad dus ik dacht we gaan nu voor een puppyren maar ik weet eigenlijk niet wat handig is.
Wat hebben jullie gebruikt en waarom en hoe beviel dat?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3469207
Ik had een bench en daar aan vast een puppyren. Kreeg ik nu een pup: deed ik het weer zo. Ik heb Sjoerd vrijwel nooit opgesloten in de bench. Hij vond dat ook niet fijn. Maar de puppy ren accepteerde hij zonder problemen. Hij ging dan uit zichzelf ook in de bench liggen, alleen lieten wij die gewoon open. Ik vond het ideaal. Je hebt toch niet het gevoel dat je je pup opsluit en toch kun je hem ff opsluiten, wat soms gewoon verdomd handig is.
Door zurca
#3469211
Voor Pippa hadden wij ook een bench met (konijnen)ren er aan vast.
Wij hebben wel geoefend met benchdeur dicht. Waren wij thuis kon ze in bench en ren (wanneer dit nodig was en om te oefenen, ze zat daar uiteraard niet altijd in ;) ) gingen we weg dan ging de deur van de bench dicht.
Inmiddels staat er al jaren geen bench meer maar kortgeleden hadden we een situatie waarbij ze in de bench moest. Ging prima, geen probleem...dus blij dat we dat destijds toch aangeleerd hebben.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3469213
Daar ik een bench te klein vind voor newfoundlanders hebben we altijd een kenneltje in de kamer staan. ( behalve bij Kaio toen)
Dat ging goed bij de pups ...tot nu toe dan.
Nu hebben we eentje met barrière frustratie. Snachts gaat nog wel goed maar overdag.... :-X
Maar goed dat is niet standaard he dat de meeste pups dat hebben ;) maar er zijn er wel.
Ik ben zelf wel voor wat bewegingsruimte.
Door Hanny
#3469218
Hier is het heel simpel. Een bench. In de auto een bench, 's nachts in een bench, niet allemaal, en zo nodig ook een tijdje in de bench. Nooit geen gezeur, of gejammer.
Als de pup klaar is met slapen, gewoon in huis en opletten.
Zonodig even in de bench. Hoe simpel kan het zijn. Het is maar net, hoe moeilijk je doet.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3469219
Dat is gewoon niet waar dat iedere hond dat zonder gezeur (of erger) neemt.

Er zijn echt wel hondjes die een bench verschrikkelijk vinden en dat ligt niet persee dat de eigenaar het niet goed doet.
Ik zie ze echt ook voorbij komen op de hondenschool, ze zijn over het algemeen in de minderheid, maar ze zijn er.

Ik ken er ook en heb nu dus ook ons eerste exemplaar die er meer moeite mee heeft.
Terwijl in de auto vond ie de bench wel ok, totdat ie te klein werd uiteraard.

En het is natuurlijk niet vantevoren voorspelbaar he. Sommigen vinden het juist hartstikke fijn.

En tot nu toe zijn we ook verwend geweest met exemplaren die het allemaal prima vonden ;) Maar ooit een eertse keer voor alles :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3469220
Alle honden gingen hier als pup altijd in een bench, zonder problemen.

En toen kwam Atz :biggrin2:
Hij ging pas stoppen met gillen en eindelijk slapen als hij weer uit de bench was, dus hem er in doen voor zijn (en onze) rust ging totaal niet op. Atz kon gelukkig toen achter een hekje in zijn eigen kamertje naast de woonkamer in plaats van in een bench, maar toen Bruun kwam hebben we meteen een puppyren in de kamer neergezet. Er ligt zeil onder, er staat een mandje in, en zijn etensbak en waterbak.

Ik vind het ideaal zo, Atz heeft zijn eigen plek waar hij eet en drinkt en tot rust kan komen zonder Bruun, en Bruun heeft dat dus allemaal in zijn puppyren waar Atz niet mag komen. Geen gezeik met eten pikken, en ik zie goed of een van de twee meer drinkt etc. Je kunt er 1 even op een botje laten kauwen terwijl je met de ander iets traint en zo.
Maar je moet er wel de ruimte voor hebben natuurlijk.
Een bench kan prima, alleen tijdens het aanleren daarvan kun je je pup nog niet opsluiten er in. Dus dan is een klein extra rennetje wel ideaal voor de eerste tijd.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3469224
Ik ga dit keer ook een kennel gebruiken. Misschien dat ik daar een bench mee combineer, maar denk het niet.
Voor beide honden wil ik graag een rustplaats hebben en een kennel lijkt mij fantastisch.
Hopelijk vindt Lily dat ook....

Bij Emy heb ik geen van beide gebruikt en bij Diza heb ik destijds de bench geprobeert.
Zelfs als ik haar er slapend in legde, sleepte ze zich eruit om er strak voor verder te slapen. Geen succes dus.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3469225
“Vrije geesten”, die Wetters ;)

Ik heb trouwens voor Bruun wel een vrij hoge ren gekocht, 1 meter hoog is ie. Dit omdat hij als pupje van 6 weken al met gemak over de standaard puppypanelen heen klom bij de fokker ::) ;D

Maar voor een Corgi denk ik dat het niet zo hoog hoeft te zijn :biggrin2:
Door Lizzy
#3469227
Hanny schreef: di 05 mar 2024, 17:05 Hier is het heel simpel. Een bench. In de auto een bench, 's nachts in een bench, niet allemaal, en zo nodig ook een tijdje in de bench. Nooit geen gezeur, of gejammer.
Als de pup klaar is met slapen, gewoon in huis en opletten.
Zonodig even in de bench. Hoe simpel kan het zijn. Het is maar net, hoe moeilijk je doet.

Hanny
Niet alles in het leven is simpel. Sommige honden passen niet in het profiel van simpel. Sommige mensen ook niet. Bovendien ontwikkelen we ons ook als mens en komen we soms tot de ontdekking dat een pup/hond opsluiten in een bench eigenlijk heel raar en k*t met peren is. Heel veel honden leggen zich daar bij neer. Niet omdat ze het fijn vinden maar omdat ze niet anders kunnen. We maken ze bek-dood (het equivalent van monddood). En soms willen mensen daar gewoon niet meer aan meedoen, aan dat "niet moeilijk doen, hup, pup in de bench".
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3469230
hannabelgje schreef: di 05 mar 2024, 16:28 Ik heb niet echt de ruimte hier voor een bench en een ren vrees ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Die bench kan toch in de ren staan, zonder extra ruimte? Of zie ik dat verkeerd? Als hij open blijft kan het toch een kleinere bench zijn?
Ale, 1 van beide kan ook, begrijp ik uit de berichten.
Dan moet je wss gewoon kiezen waar je het fijnste gevoel bij hebt. Een ren voelt wss minder opgesloten.

Hebben ze bij de fokker een ren? Of überhaupt iets van hek? Overdag bedoel ik. Dat zal al schelen of hij iets van barrière al gewend is of nog totaal niets.
Misschien eens bespreken als je bij de fokker bent?
Gebruikersavatar
Door pike
#3469235
Ties heeft een bench. Voor een ren daarbij heb ik geen plaats. De bench is om te slapen. Als hij slaapt heeft hij geen extra bewegingsruimte nodig. Bovendien is die bench op de groei gekocht dus een klein pupje heeft altijd een zee aan ruimte in zo'n bench. Als hij wakker is mag hij er uit en kan hij in huis en/of tuin bewegen. En houd ik hem in de gaten, of bezig. Hoe het zo uitkomt. Hij gaat met plezier in de bench. Als ik thuis ben doe ik overdag het deurtje vaak niet eens vastzetten. Hij onderneemt nooit een poging om eruit te komen. Hij zou het zo open kunnen duwen. Hij gaat af en toe ook uit eigener beweging in de bench liggen om te slapen. Dat zou hij niet doen als hij de bench niet prettig vindt. HIj heeft namelijk ook een mand in de kamer staan. En her en der ligt een vetbedje. Als hij straks verstandig genoeg is om zonder toezicht alleen in huis te kunnen vertoeven gaat de bench naar zolder en mag hij dag en nacht in zijn mand slapen. Of waar hij maar wil.
Ook in de auto heeft hij een (auto)bench.
Door Robian
#3469246
Hanny schreef:Hoe simpel kan het zijn. Het is maar net, hoe moeilijk je doet.
Ik dacht dat ik wel iets wist van hondengedrag en honden opvoeden.
Ik dacht ook altijd van "als het niet lukt, dan doe je het niet goed" :D

En toen kwam mr. T in ons leven :o

Mijn hemel... wat een kop zit daar op.
Denk maar niet dat er iets gebeurd zonder dat hij daar schriftelijk, in 4-voud, zijn akkoord voor geeft.

Denk dat ik heel erg verwend ben geweest met de shelties en hoe zij te trainen zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door