Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3469247
Wat is het doel van de bench/puppyren?
Wanneer je het alleen gaat gebruiken om te slapen en af en toe eventueel een time out zou ik denken dat een bench voldoende is.
Is het ook om hem in te zetten wanneer je even geen zicht op hem hebt en hij dus gewoon 'aan' is zou ik eerder kijken naar een puppyren.
Door Hanny
#3469250
Ik voel me verdrietig door de reactie van Lizzy. Hup, hup in de bench.
Alsof ik geen verstand heb.
Morgen zal het wel beter zijn, maar reageren is afgelopen.
Hanny
Door Lizzy
#3469253
Hanny schreef: wo 06 mar 2024, 13:14 Ik voel me verdrietig door de reactie van Lizzy. Hup, hup in de bench.
Alsof ik geen verstand heb.
Morgen zal het wel beter zijn, maar reageren is afgelopen.
Hanny
Dan kunnen we elkaar een handje schudden Hanny want ik vond jouw eerder gemaakte opmerking kwetsend en eigenlijk zelfs tenenkrommend. Of mensen wie het niet lukt om hun pup in de bench te doen maar een partijtje moeilijk zitten te doen.... Of mensen die geen zin hebben hun pup in een bench op te sluiten dus maar ingewikkeld zitten te doen.

Lees je eigen reactie nog een keer. Want als dit niet is hoe je het bedoelde: bij mij kwam het wel zo over.
Door hannabelgje
#3469254
dinky89 schreef:Wat is het doel van de bench/puppyren?
Wanneer je het alleen gaat gebruiken om te slapen en af en toe eventueel een time out zou ik denken dat een bench voldoende is.
Is het ook om hem in te zetten wanneer je even geen zicht op hem hebt en hij dus gewoon 'aan' is zou ik eerder kijken naar een puppyren.
Als ik niet op hem kan letten, voor eten, als wij zitten te eten enz.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Tanna
#3469260
Ik had voor Ivy een puppyren met bench. De puppyren was handig omdat ze een bijzonder drukke pup was en onze oude George tot de ontdekking kwam dat ze pups altijd leuk had gevonden maar deze een beetje tegenviel ;D . We moesten ze zo nu en dan echt even uit elkaar houden en het was voor de kleine ook fijn om er even in uit te blazen. Maar die bench, daar heeft ze niet veel gebruik van gemaakt. Ik vind een bench ook echt zes keer niks. Onze George werd er helemaal gek in en Ivy vond het wat minder erg maar was blij toen ze gewoon in de ren en kort daarna los in de kamer mocht slapen. Mijn leus is : Don't fence me in (geestig voor iemand die het grootste gedeelte van haar werkende bestaan in een kleine opnamestudio doorbracht) en dat gold voor mijn hondjes net zo! Vrijheid!!!
Door El_Kato
#3469277
Pups zijn bij ons tot nu toe altijd in een bench gegaan. Wel een hele ruime bench die we in het begin wat kleiner maken. Voor de zindelijkheidstraining ‘s nachts. Gebeurd heus wel dat er in de bench geplast werd - ze konden dan nog wel droog liggen - maar niet dat ze een plekje in de kamer kunnen zoeken. Maar ook voor eventueel sloopgedrag of het voorkomen daarvan. Zodra de zindelijkheid goed gaat en er niet gesloopt word gaat de bench weg en liggen ze gewoon vrij in de kamer. Wij hebben nooit problemen gehad met het aanleren van een bench.

Voor Rana hebben we trouwens toen een kleine bench gehad, die konden we lenen. Dat leek ons handig en zij was toch wel een stukje kleiner. In het begin hadden we daar een oude slaapzak dubbel gevouwen in, lekker warm en zacht. Maar pas na een paar dagen kwamen we erachter dat die hartstikke nat was dat zag je niet maar ze heeft er waarschijnlijk wel een aantal nachten in gelegen en ook geplast :-X
Door smulpaap
#3469278
Als je geen ruimte hebt voor bench en puppyren dan zou ik voor de puppyren gaan
Ik weet niet of je die kleiner kan maken ?
Het is voor mij 20 jaar geleden toen ik nog eens een pup had :biggrin2:
En je weet vooraf natuurlijk nooit of een pup een bench op prijs stelt . In een ren heben ze toch meer bewegingsvrijheid
Het kan zo verschillen per hond , Thara is uit vrije wil bench verslaafd . Ze heeft een kleine bench waarin ze nauwelijks bewegingsvrijheid heeft , maar ze kruipt er vaak in , altijd onder een kleed
Momenteel ligt ze altijd in de kamerkennel van Seb . Dat is zo'n panelen kennel , ook een flinke hoogte . Seb heeft een hekel aan dat ding

Ik heb wel altijd een grote maat bench gehad , die ik in het begin verkleinde . Amber was ook een pup die voor tien telde . En ik meen dat Milo toen 11 was , die had ook weleens zo iets van zout op puppegup .
Tessa was de meest makkelijke pup die ik ooit heb gehad . Geen bench voor nodig gehad
En van de herders weet ik het echt niet meer
Met de herplaatsers was er in het begin altijd iemand aanwezig . En die sloot ik liever niet op
Door frodo quin
#3469483
Mijn eerste hond heeft booit in een bench gezeten. Ging prima. Nauwelijks wat stuk gemaakt en als pup onmiddellijk zindelijk

Met Emma en huurappartement met vast tapijt en kabels die ik niet volledig kon wegwerken wou ik wel een bench gebruiken, maar die kan daar totaal niet tegen. Enkel voor in te eten vindt ze dat een goed plan. Wel met deur open. Zij heeft dus 1 nacht gedeeltelijk in de bench gezeten en man wat heb ik daar spijt van.

Quin zit in een soort kleine ren (geen plaats voor groter) en vindt dat oke. Gelukkig, want naast dat ik niet wou dat ze als kleine pup in de nacht op de trap gaat spelen of boven komt, blijkt mevrouw ook een hardnekkige zetel en bed plasser.

Persoonlijk ben ik niet zo van het opsluiten, maar als ze er oké mee zijn kan dat wel handig zijn. Als je er plaats voor hebt zou ik voor een ren gaan of een deel van een ruimte of een ruimte afzetten met een hekje. Meer bewegingsruimte, maar vooral mentaal toch wat minder ingesloten/opgesloten voelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door