Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3469130
Wat vliegt de tijd . Morgen is meneertje alweer een jaar bij ons

Na enige weken online en telefonisch contact met S . Sebs vorige baasje , ontstond er al snel een klik . Maar S . Had ook tijd nodig , om afscheid te nemen van haar trots , Seb .
Begin Maart was ze er aan toe . En was het voor ons de grote dag . We zouden je eindelijk in levende lijve zien . Maar we gingen met een dubbel gevoel op reis , beseffende dat deze dag voor S..een moeilijke dag zou zijn . Haar besluit was een besluit uit liefde voor jou lieve Seb . Ze kon niet langer voor je zorgen . En ze wist dat ze niet lang meer zou leven .

Thara was natuurlijk ook mee , om na te gaan of de klik er was . En die was er .

We hadden een wandeling gemaakt . En daarna nog iets gedronken met elkaar
Toen kwam het moment van afscheid , S haar broze zwakke hand in de mijne . Ze vroeg me , willen jullie nog wel foto's en filmpjes sturen ? Natuurlijk willen we dat .... na een week kreeg ik een Appje . Ik vind jullie Fijne lieve mensen , ik kan rustig sterven. Die kwam binnen :'( Kort daarop kregen we weer een berichtje , van S . Haar vader . Ze was gestorven :'( Een bijzonder , dapper , lief jong meisje was niet meer .Maar gelukkig heeft Seb hier niets meer van mee gekregen

Het manneke had het niet gemakkelijk de eerste tijd . Gevoelig als ie is . En teveel op z'n gevoelige schoudertjes gehad . En een gereserveerde Sheltie .

Maar nu , een jaar verder gaat het al veel beter
We zijn er nog niet helemaal , maar je kunt het lieve Seb .
Je bent inmiddels al aardig ontdooid
Het gekke Sheltie moment zien we dagelijks
Je hebt echt je gekke streken ontwikkelt
Voetballen met pompoenen , eten jatten , maar diekans krijg je niet meer :biggrin2:
Boeken en tijdschriften pakken en door de kamer gooien .
Je eigen routes bepalen , goed zo vent !
Beter en dieper slapen , vreten als een bootwerker . De deur moet vooraf open , anders beuk je door de deur heen . Eten . Oh en wat vind je het lekker . Eerst kvv , de overgang was best lastig . Veel wisselende ontlasting en / of diarree
Maar het is goed gekomen , je bent verzot op barf
Met Thara samen gaat het super . Ook heb je vaardigheden afgekeken , waar je mee omgaat ...
Fazanten najagen is heel leuk . Dus ,: waar veel fazanten zijn , daar kan je niet meer los
Of samen een haas najagen
Je hebt ook de rust om eindeloos te snuffelen
Of buiten voertjes zoeken , binnen met het snuffelkleed , of met de voerbal
De fietskar is leuk , de tuut is leuk , nationale borsteldag is blehe
En voordat we gaan slapen krijgen We een flinke lebber , zo schattig . En weer eens wat sheltie haar rondom je mond :biggrin2:
En je komt als jonge hond weer volop aan je trekken . Lekker lang wandelen . We hopen nog lang van je te mogen genieten lieve Seb . En we blijven voor je zorgen . Dat hebben we S . Beloofd
Met de ouders hebben we nog steeds contact . Ze zijn erg begaan en geïnteresseerd
Bijlagen
20231116_135156~3.jpg
20231116_135156~3.jpg (7.54 MiB) 333 keer bekeken
FB_IMG_1699119816323.jpg
FB_IMG_1699119816323.jpg (136.58 KiB) 333 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (196.19 KiB) 333 keer bekeken
#3469145
doranto schreef: ma 04 mar 2024, 20:49 Hij ziet er prachtig en heel gelukkig uit! Dat jullie nog maar lang van elkaar mogen genieten! :-*
Hij is stukken relaxter geworden
Stond 24 / 7 " aan "
Kan inmiddels uren luieren en vooral diep slapen
En elke drie maanden naar de trimsalon , helaas gecastreerd
#3469158
pike schreef: ma 04 mar 2024, 22:12 Wat? Alweer een heel jaar? Jemig wat gaat dat toch hard allemaal. Seb had werkelijk geen beter plekje kunnen krijgen. :-*
Ja hé? Meneer is hier bij ons een volwassen reu geworden :biggrin2:
En ja , hij gedijt hier heel erg goed , rustige omgeving .
#3469184
Lieve Seb heeft al heel wat op zijn schoudertjes gehad en is nu met zijn billen in de roomboter gevallen.

Heeft hij al geprobeerd je hersens te kussen via je neus of via je oor?
Zo niet, dan komt dat nog ;D

Mijn shelties waren daar kampioen in ::)
#3469209
Grappig, ik heb juist weer het gevoel dat hij al eeuwen bij jullie is ipv pas een jaar! Hij lijkt het zo naar zijn zin te hebben, en je schrijft altijd op zo'n manier over hem, alsof hij er altijd al is geweest.

Kraagmans heeft het goed getroffen! En het blijft fijn dat zijn vorige vrouwtje is gestorven in de wetenschap dat hij goed terecht is gekomen.

Nog vele mooie jaren gewenst met elkaar! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door