Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3468761
Ik weet dat ze niet slapen. Maar ze doen toch ook niet zoveel, dacht ik. Zijn niet zo actief.
Rondlopen is toch vooral overdag? Of heb ik dat verkeerd voor?
Ale, tenzij opgejaagd natuurlijk. Want dat is de reden waarom ze niet slapen. Omdat in het wild er altijd een jager kan opduiken waar ze van moeten gaan lopen. Maar vrijwillig. En nu op een veilige plaats. Gaan ze dan 's nachts net zoveel op pad als overdag?
#3468763
pearlsofpassion schreef: di 27 feb 2024, 13:25 Ik weet dat ze niet slapen. Maar ze doen toch ook niet zoveel, dacht ik. Zijn niet zo actief.
Rondlopen is toch vooral overdag? Of heb ik dat verkeerd voor?
Ale, tenzij opgejaagd natuurlijk. Want dat is de reden waarom ze niet slapen. Omdat in het wild er altijd een jager kan opduiken waar ze van moeten gaan lopen. Maar vrijwillig. En nu op een veilige plaats. Gaan ze dan 's nachts net zoveel op pad als overdag?
Ja. Echt. Ze hebben geen dag nacht ritme. Ze doen snachts gewoon hetzelfde als overdag.
#3468764
Een paard loopt niet zomaar rond. Een paard graast. En dat grazen doen ze al stappend. Hapje-stapje-hapje-stapje. Paarden stappen vooral. Galop is vooral voor de vlucht. En ook 's nachts grazen ze, en net als overdag doen ze af en toe staand een hazeslaapje of gaan ze even liggen voor een diepere slaap. Ze kennen geen dag- en nachtritme zoals de mens.
#3468772
Ah ok, dat het hetzelfde is, wist ik niet.

Maar de paarden die ik ken ( met paar hectaren ruimte en in kudde) die lopen toch echt wel rond. Beetje dollen met elkaar, gewoon wandelen naar de drinkplaats of eens rennen omdat ze er zin in hebben. Toch wel wat meer dan enkel grazen.

Maar goed, ik heb de strekking begrepen.
#3468793
pearlsofpassion schreef: di 27 feb 2024, 19:08 Ah ok, dat het hetzelfde is, wist ik niet.

Maar de paarden die ik ken ( met paar hectaren ruimte en in kudde) die lopen toch echt wel rond. Beetje dollen met elkaar, gewoon wandelen naar de drinkplaats of eens rennen omdat ze er zin in hebben. Toch wel wat meer dan enkel grazen.

Maar goed, ik heb de strekking begrepen.
Doen ze inderdaad ook hoor. En zeker jonge paarden spelen ook wel graag. Maar dat zijn dus wat momenten op een dag. Een paard staat van nature nooit stil en loopt altijd rond om te eten en drinken. Het overgrote deel van beweging is dus hapje stapje zoals Pike zegt.

En dag of nacht maakt dus niet uit voor hun gedrag. Ze doen gewoon door.
#3468874
zurca schreef: ma 26 feb 2024, 22:08 Wolven zijn inmiddels al wat jaren gevestigd in NL. Er zijn instanties die benaderd kunnen worden om echte wolfwerende hekken te plaatsen en daar is subsidie voor.
Als je als veehouder begaan bent met je dieren dan bescherm je ze..
Of je zorgt voor goede omheining of je zet je vee op stal in de avond en nacht.
Ik kan me daar echt kwaad over maken, het lijkt voor best wat veehouders makkelijker om steen en been te klagen over de wolf dan er daadwerkelijk wat aan te doen.
Er zullen ook best mensen zijn waar er buiten hun schuld om wat mis is gegaan en dat is meer dan triest maar als ik zie hier op de Veluwe, wij zitten vlak bij Speuld, hoe men zijn schaapjes erbij hebben staan.... :-X :-X :-X
Helemaal mee eens!
#3468961
me and my boys schreef: Helemaal mee eens!
+1
Hier ook twee shetlanders en je bent zelf verantwoordelijk voor je dieren anders moet je er niet aan beginnen. Verderop in de straat staan schapen ineen open weiland "achter" een 50cm hoog stroomdraadje. Daar stap je zo overheen, laat staan een wolf Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door