Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3468669
Ik ben benieuwd :biggrin2:
Vanmiddag mag wijdbeens voor het eerst ribbetjes eten
De ree ribben zijn mooi bevleesd en zacht

Hij heeft best een lange tijd nodig gehad om te wennen aan rauw vlees
Eerst vele weken KVV , toen over op BARF
Het gaat nu hartstikke goed , de sjeik is zeer bedreven en is zeer ongeduldig als het etenstijd is . Wel eet hij heel beheerst , gaat er languit bij liggen
We gebruiken vandaag nog maar even hetzelfde "tafelkleed "
Ben benieuwd hoe meneer z'n kraag er uit ziet na de maaltijd :biggrin2:
Zo ziet het tafelkleed eruit na het eten van een kwartel , dat valt nog mee
Bijlagen
IMG-20240225-WA0000.jpg
IMG-20240225-WA0000.jpg (288.54 KiB) 298 keer bekeken
#3468670
:D Hopelijk bevallen de ribjes. Ik vond het altijd heel mooi spul om te voeren. Ties is nu een week aan de barf en net als zijn voorganger eet hij buiten. Hij gaat helemaal uit zijn dak voor zijn "nieuwe" eten. Er is voor hem duidelijk een verschil tussen kvv en barf. Na de eerste dagen met kippennekjes is hij nu ook aan de kwartellijfjes en dat zijn echt super vleesbotjes voor hem. Zo'n lijfje is net zo ongeveer de hoeveelheid bot die hij moet krijgen in een maaltijd dus hij krijgt telkens een hele en hij zit dat heerlijk op te peuzelen.
#3468675
smulpaap schreef: zo 25 feb 2024, 12:11 Ik had al een tijd geen ree ribben meer gekocht
Maar het is nog steeds heel mooi spul
( van Floris )

En ja . Leuk hè? Als een hond zo geniet van eten
En daarna heerlijk voldaan
Als het op is stormt hij weer de keuken in: méér méér ;D ;D
#3468686
pike schreef: zo 25 feb 2024, 19:08 Dat smaakt hem goed :D Maar wat een flink stuk! Hoeveel eet mijnheer? In mijn herinnering sneed ik ze altijd in twee stukken.
Meneer eet zo'n 350 gram per dag ,
160 gram vleesbot per dag
Maar een boogje ribben lijkt altijd veel
Ik kwam laatst nog een oude foto tegen van Tessa met een boogje ribben , als je die foto ziet denk je jeetje wat veel .
Maar het zijn nog steeds prachtige ribjes
#3468688
pike schreef: zo 25 feb 2024, 21:17 Ik weet echt niet meer wat ze indertijd wogen. Zal wel niet veel anders zijn geweest dan nu. Ik hoop ze straks voor Ties ook te kunnen bestellen.
Ik had nu een 5 kg doos . Ik meen zo'n 350 gram per rib ?
Sommigen iets minder ?
Ik weet het niet meer :biggrin2: ze liggen op maat geknipt in de vriezer :biggrin2:
#3468689
smulpaap schreef: zo 25 feb 2024, 21:53 Ik had nu een 5 kg doos . Ik meen zo'n 350 gram per rib ?
Sommigen iets minder ?
Ik weet het niet meer :biggrin2: ze liggen op maat geknipt in de vriezer :biggrin2:
Ik heb niet meer zoveel vriesruimte als vroeger, en vooral met bot is dat passen en meten als ik 5 kg moet bestellen. Heb laatst ook al 5 kg konijnkarkas gekocht, die liggen nu voor een deel in de mensenvriezer ::) In porties verpakt nemen ze veel mee ruimte in dan die doos. Maar ik denk dat als Ties zijn spijsvertering goed overweg kan met de konijnkarkassen, dat ik dan ook de reeribjes ga bestellen. Dan is het gedaan met de mensenvriezer :biggrin2:
#3468691
pike schreef: zo 25 feb 2024, 22:28 Ik heb niet meer zoveel vriesruimte als vroeger, en vooral met bot is dat passen en meten als ik 5 kg moet bestellen. Heb laatst ook al 5 kg konijnkarkas gekocht, die liggen nu voor een deel in de mensenvriezer ::) In porties verpakt nemen ze veel mee ruimte in dan die doos. Maar ik denk dat als Ties zijn spijsvertering goed overweg kan met de konijnkarkassen, dat ik dan ook de reeribjes ga bestellen. Dan is het gedaan met de mensenvriezer :biggrin2:
Ik moet het ook doen met maar 1 vrieskast in mijn poppenhuis :biggrin2:
De 5 kg konijnkarkas kon ik direct kwijt in de vriezer ,de 5 kilo ribben niet . En ja , het is passen en meten . Maar het lukt . Ik koop eigenlijk liefst per kilo .
#3468692
smulpaap schreef: zo 25 feb 2024, 22:56 Ik moet het ook doen met maar 1 vrieskast in mijn poppenhuis :biggrin2:
De 5 kg konijnkarkas kon ik direct kwijt in de vriezer ,de 5 kilo ribben niet . En ja , het is passen en meten . Maar het lukt . Ik koop eigenlijk liefst per kilo .
Ik koop tegenwoordig ook liefts per kilo. Met een hondje gaat het ook niet zo hard als met drie vreetschuurtjes en tja de vriesruimte is er niet meer. Ik heb (nog) geen poppenhuis :biggrin2: maar de oude vriezers zijn de deur uitgegaan na dat Duc ons verlaten heeft. Ze slurpten inmiddels behoorlijk stroom. En nu is er éen nieuwe kast voor de hond en een kleintje voor ons. In die kast kan gemakkelijk voor een maand eten maar als het met 5 kilo tegelijk erin moet, en je wilt ook wat afwisseling, dan is dat toch een heel gepuzzel. Maar die konijnkarkassen waren niet per kg te krijgen, en momenteel de reeribjes ook niet zag ik. Nou ja we komen er wel weer uit.
#3468696
pike schreef: zo 25 feb 2024, 23:15 Ik koop tegenwoordig ook liefts per kilo. Met een hondje gaat het ook niet zo hard als met drie vreetschuurtjes en tja de vriesruimte is er niet meer. Ik heb (nog) geen poppenhuis :biggrin2: maar de oude vriezers zijn de deur uitgegaan na dat Duc ons verlaten heeft. Ze slurpten inmiddels behoorlijk stroom. En nu is er éen nieuwe kast voor de hond en een kleintje voor ons. In die kast kan gemakkelijk voor een maand eten maar als het met 5 kilo tegelijk erin moet, en je wilt ook wat afwisseling, dan is dat toch een heel gepuzzel. Maar die konijnkarkassen waren niet per kg te krijgen, en momenteel de reeribjes ook niet zag ik. Nou ja we komen er wel weer uit.
Oh ja hoor . Ik prop er ook heel wat in weg
Spier en orgaan portioneer ik . Dat worden lekkere platte pakketjes . Groentemix bovenin
Dus drie lades over voor vleesbot
En ik heb na de verhuizing ook een nieuwe vrieskast gekocht , energiezuinig
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door