Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3467986
Eindelijk , na bijna 8 jaar kon het monster een haas najagen . Wat een feest , voor haar dan ::)
Sinds we in Drenthe wonen loopt ze in 97 procent van de routes aan de lijn
Maar we dachten dat er een gebied was waar ze los kon . Dat is bijna twee jaar goed gegaan
Tot vandaag . Beide honden liepen los , ze speelden onderweg . Totdat miss Hunter een haas zag . Weg , wijdbeens er ook achteraan
Na 3 minuten waren beiden uit zicht . Maar aan de kilometers lange dijk komt ook een einde , en daar is een autoweg :-X
Na anderhalf uur " zat de jacht er op " en zagen we eerst een zwart monster aan komen , Seb . Maar nog geen Thara . Maar toen Seb eenmaal wat dichterbij kwam zagen we Thara ook . Grijze haren hebben we al . Hartkleppen weer getest pff
Dit is de laatste keer geweest dat miss killer los mag . Afgelopen . Maar blij dat beiden weer heelhuids thuis zijn en in coma liggen . Miss Hunter ligt wel hevig te dromen :biggrin2:

Afgelopen week heeft ze het tweede konijn vermoord . Weer hier in het dorp , beestje zat verborgen onder een struik . Gelukkig , net als de eerste keer direct dood .
#3467990
Een wild konijn zal ze aan de lijn niet te pakken krijgen. En een tam konijn hoort niet los onder een bereikbare struik te zitten. Om deze reden...
Dat kweekt dan weer met de wilde populatie waardoor deze sterk verzwakt qua levensreddende instincten en kwaliteiten.
Ik vind het toch van het zotte dat Thara daarvoor een muilkorf aan zou moeten. Hoe vreselijk ook als het gebeurt.
Als zij het niet doet, doet een andere hond of dier het wel.


Dat ze achter die haas aangingen, kan ik me nog niet voorstellen joh. Zomaar weg.
Ik zou echt gek worden. Dus begrijp ik helemaal dat het de laatste keer was dat ze los ging. Jammer he. Maar helaas, kans gehad.
Door Lizzy
#3467995
OMG!!!!!!!!!!! Wat zul jij giga angsten hebben uit gestaan :o :o . Anderhalf uur :o :o . Vreselijk!

Gelukkig zijn ze terug gekomen, levend en wel maar bij mij gingen ze inderdaad ook niet meer van de riem. Onbetrouwbaar schorriemorrie :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3467997
OEF! Je ergste nachtmerrie, dat je honden de benen nemen, en er een weg in de buurt is :-X
Fijn dat ze weer heelhuids terug kwamen!

Hier laat ik ze nooit (meer) los lopen, of het moet een goed omheind gebied zijn. Atz is er in zijn eerste jaar ineens tussenuit gesjeesd in het bos, en daar heb ik ook een hele tijd naar moeten zoeken. En Bruun zijn oren zijn nog in ontwikkeling laten we maar zeggen ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3468014
Ojee anderhalf uur :nono2:
Wat een stress.
En nee ze zal de smaak nu wel te pakken hebben die zal moeilijk nog los kunnen.

Ik blij dat ze hier wel los kunnen en totaal niet zo een volhardend karakter hebben om echt iets na te gaan jagen.
Als ze echt wildlucht hebben staan ze eerst met hun neus op een bepaalde manier in de lucht en kan ik ze nog met gemak aanlijnen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3468018
Oeps, dat zijn de leuke dingen voor de hondenbezitter :-X :-X Gelukkig heb je ze beide heelhuids weer terug.
pearlsofpassion schreef: za 10 feb 2024, 23:53 Dat ze achter die haas aangingen, kan ik me nog niet voorstellen joh. Zomaar weg.
Ik zou echt gek worden. Dus begrijp ik helemaal dat het de laatste keer was dat ze los ging. Jammer he. Maar helaas, kans gehad.
Oh nee???? :biggrin2: Nou ik wel helaas. Levendig ::) Maar niet vanuit zicht. Pike stootte ze gewoon op in het veld. 1,5 uur weg. En ree. Die rook hij terwijl hij in de branding liep. Hij keek nog even om met een blik van "Ben zo terug baasje" vlak voor hij al luidgevend in het riet verdween. Drie uur later. :-X
#3468022
We hebben vannacht slecht geslapen . Viel als een blok in slaap , maar na 1,5 uur wakker
De hele film kwam weer voorbij
Ik was net effe in slaap , op de bank . Ik scheen de honden te roepen . Jeroen maakte me wakker
Echt , op het moment blijf ik kalm . Maar die nasleep . GVD ! Wat kunnen die monsters je een stress bezorgen . Ik had echt niet gedacht ze nog levend terug te zien :-X :'(
Ook wijdbeens komt niet meer los . Meneer krijgt ook de smaak te pakken . Reeën?hij reageert soms eerder dan Thara . Fazanten en hij wordt gek . En dan is meneer ook onbereikbaar
Vanochtend hadden ze zoiets van we hoeven toch niet te wandelen hé :biggrin2: Geheel af en moe . Vanmiddag een uurtje gelopen en nu ligt het weer in coma . Morgen naar de trimsalon , dus verder rust vandaag .
Maar er verdwijnen hier best veel honden . Ik ben lid van de FB groep , voor het geval dat ...
En ja , wat de konijnen betreft . Men is hier erg gemakkelijk . Ik snap dat ook niet , veel honden lopen ook los in het dorp En grijpen zo'n beestje ook . Kippen idem . Ze lopen in vele straatjes gewoon rond te scharrelen .
Ik zag laatst ook weer een vermoorde kip in het gras .
#3468023
pike schreef: zo 11 feb 2024, 16:11 Oeps, dat zijn de leuke dingen voor de hondenbezitter :-X :-X Gelukkig heb je ze beide heelhuids weer terug.



Oh nee???? :biggrin2: Nou ik wel helaas. Levendig ::) Maar niet vanuit zicht. Pike stootte ze gewoon op in het veld. 1,5 uur weg. En ree. Die rook hij terwijl hij in de branding liep. Hij keek nog even om met een blik van "Ben zo terug baasje" vlak voor hij al luidgevend in het riet verdween. Drie uur later. :-X
Gelukkig zijn mijn monsters niet in het riet verdwenen . Dat was ook mijn angst .
Het is enorm drassig . Zakken ze er in , kunnen er niet meer uit . Onderkoeling ....
En wat duurt anderhalf uur dan lang :-X
Door zurca
#3468036
Je zou ze eigenhandig de nek omdraaien als ze je zo laten schrikken.....staan ze dan weer heelhuids voor je kan je ze alleen maar plat knuffelen ;)

Pffff wat een schrik zeg! Komen wij er nog goed mee weg, Pippa in combi met een haas kostte ons 20 lange minuten van ons leven.
Gelukkig zijn ze beide weer goed en wel terug gekomen :-*
#3468044
Leuk he jagers ;) Zo herkenbaar die stress, het hele scenario wat als. Af en toe vraag ik me nog weleens af hoe het allemaal goed gegaan is bij ons met 3 staande jagers alle 3 los,ook ih buitenland in extreem wildrijk gebied. Iets met wijsheid komt met de jaren...Nu zijn die van ons godzijdank nooit langer dan 15-30 min weggeweest maar je sterft 30 doden. Ik was er wel heel erg op gespitst dat ze nooit meer dan 20m van me vandaan mocht dan was het alweer; hier, koekje braaf of veel (bal)spel.
Het geeft wel enorm veel gemoedsrust dat ze nu allemaal bij ons een GPS omhebben van tractive. Nooit maar dan ook nooit meer zonder.
Door Lizzy
#3468046
Hazen zijn gewoon onweerstaanbaar.... In de regel leren ze door haas ook echt direct dat jagen fantastisch is. Linga kreeg een keer een haas in het vizier, ging er al keffend achter aan en Godzijdank rende de haas niet richting de kant van de 80 m weg :-X . Ik heb Linga toen ( :-[ :-[ :-[ :-[ ) een stroomband omgeknoopt. Dat zou ik dus echt serieus noooooit meer doen. Ze heeft daardoor echt mentale schade opgelopen. Maar jagen deed ze niet meer :-X . Ik zou mijn hond nu ook de really reliable recall (van Leslie Nelson) aan leren. En als dat niet 100% reliable zou zijn: dan maar aan de lijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door