Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3470120
Bob in huis tegelijk met de kinderen is een uitdaging. Dan gaat hij maar door en door en wordt dan natuurlijk stikvervelend.
Ik vraag me af hoe mensen met kleine kinderen dit doen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door smulpaap
#3470123
hannabelgje schreef: za 06 apr 2024, 10:39 Bob in huis tegelijk met de kinderen is een uitdaging. Dan gaat hij maar door en door en wordt dan natuurlijk stikvervelend.
Ik vraag me af hoe mensen met kleine kinderen dit doen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
In dit geval kleinkinderen. Tijdig begrenzen , ev in de bench met iets te knabbelen . Of zonodig even apart met Bob in een andere kamer
Door frodo quin
#3470129
smulpaap schreef: za 06 apr 2024, 11:09 In dit geval kleinkinderen. Tijdig begrenzen , ev in de bench met iets te knabbelen . Of zonodig even apart met Bob in een andere kamer
Ik zou de kids ook in de bench steken.

Hannah, hoe oud zijn ze? Als ze ouder zijn dan een jaar of twee zouden ze voldoende taal moeten kunnen begrijpen wanneer je zegt dat het genoeg is en bob moet rusten. Idem als ze bob on overdrive dreigen te krijgen.
Soms wat moeilijk om het zich effectief te laten, maar dan ga je politie moeten spelen.

Sterkte ermee. 3 pups in huis is niet simpel.
Door hannabelgje
#3470131
Ze zijn 10 en 14 en bijzonder luidruchtig. Vooral die van 14. Dan slaapt hij net en dan is er weer mega herrie. Of ze maken hem druk, drukker en nog drukker. En dan klagen als hij gaat bijten. Ik ben altijd al de strenge stiefmoeder want van mij mogen ze niet alles en moeten ze ook nog hun eigen rotzooi opruimen achter hun billen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3470132
hannabelgje schreef: za 06 apr 2024, 14:41 Ze zijn 10 en 14 en bijzonder luidruchtig. Vooral die van 14. Dan slaapt hij net en dan is er weer mega herrie. Of ze maken hem druk, drukker en nog drukker. En dan klagen als hij gaat bijten. Ik ben altijd al de strenge stiefmoeder want van mij mogen ze niet alles en moeten ze ook nog hun eigen rotzooi opruimen achter hun billen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Klinkt toch echt alsof niet Bob het probleem is maar de Kids.
Hond en kinderen is inderdaad ook kinderen opvoeden wat ze wel en niet mogen doen. Ze zijn oud genoeg om het te begrijpen. ( alleen helaas ook al oud genoeg om de leeftijd te hebben om dat niet te willen ;) )
Ik denk toch dat het goed praten wordt en tevens regels opstellen. Uiteraard samen met hun pa erbij anders komt het weer van de boze stiefmoeder he ;D ;)
Door Anne in Zweden
#3470133
hannabelgje schreef: za 06 apr 2024, 14:41 Ze zijn 10 en 14 en bijzonder luidruchtig. Vooral die van 14. Dan slaapt hij net en dan is er weer mega herrie. Of ze maken hem druk, drukker en nog drukker. En dan klagen als hij gaat bijten. Ik ben altijd al de strenge stiefmoeder want van mij mogen ze niet alles en moeten ze ook nog hun eigen rotzooi opruimen achter hun billen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik denk dat er niets anders op zit dan om je pup te beschermen tegen de twee druktemakers. En in dit geval betekent dat: pup in de bench, eventueel met een knabbel en eventueel met een doek over de bench, zodat hij slaap valt. Dan is duidelijk te zien dat ze Bob met rust moeten laten en is er geen discussie meer nodig. Pup in bench = pup met rust laten. Ze zijn oud genoeg om dat te begrijpen.

Ik weet dat dat makkelijker kan klinken dan het is. Wij hebben vrienden met kinderen in die leeftijd, en tot een van de kids kan ik gewoon niet doordringen als ik zeg dat hij niet constant de honden in een wurggreep moet nemen of niet boven op hen mag gaan liggen, en dat hij ze met rust moet laten als ze in hun mand liggen of liggen te slapen. Echt, ik kan het een kwartier uitleggen maar zodra ik me omdraai doet hij het toch weer. Omdat het niet mijn kinderen zijn kan ik hem niet met zijn hoofd vooruit in de kachel stoppen, en dus doe ik gewoon de honden in de camper (we bezoeken ze altijd met de camper) als hij voor de zoveelste keer niet luistert. Jammer voor de andere kinderen en de honden, maar anders laat hij ze gewoon niet met rust.

Kan manlief niet tegen zijn kinderen zeggen hoe ze zich moeten gedragen?
Door frodo quin
#3470136
hannabelgje schreef: za 06 apr 2024, 14:41 Ze zijn 10 en 14 en bijzonder luidruchtig. Vooral die van 14. Dan slaapt hij net en dan is er weer mega herrie. Of ze maken hem druk, drukker en nog drukker. En dan klagen als hij gaat bijten. Ik ben altijd al de strenge stiefmoeder want van mij mogen ze niet alles en moeten ze ook nog hun eigen rotzooi opruimen achter hun billen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Op die leeftijd zou dat toch echt wel moeten lukken. Dat zijn geen kleine kinderen meer. Bepaalde mentale "aandoeningen" uitgezonderd. Niet dat het dan niet kan, maar dan is het wel extra moeilijk voor het kind.

Zou het eerst met hun papa bespreken zijn zijn kinderen en hij moet daar toch het voortouw in nemen vind ik.

Persoonlijk vind ik een bench geen oplossing, zeker omdat je maar eens moet proberen tot rust te komen in dat kabaal. Geraakt hij alsnog overprikkelt van. Niet dat ik vind dat je het niet mag gebruiken, maar als de kinderen kabaal maken houdt dat het niet tegen.

Trouwens niet enkel voor Bob, maar ook voor Zoë en de katten lijkt mij zo vaak zo lang een hoop kabaal in huis niet zo fijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3470138
Gewoon er met z'n 4en over praten en duidelijke afspraken maken waar iedereen het mee eens is. Op die manier is iedereen meer geneigd om zich er ook aan te proberen houden.
Dat wil ook wel zeggen dat je niet zomaar iets oplegt, maar ook open luistert naar wat de kinderen zelf willen. Daar leg je dan de noden van Bob en je eigen wensen naast en kijk of je tot afspraken kan komen waar iedereen krijgt wat hij wil.
Waarschijnlijk lukt zo'n gesprek niet van de eerste keer als de kids dat niet gewend zijn. Leg ze op voorhand uit wat de bedoeling is ( dat iedereen de kans krijgt om z'n zeg te doen) en blijf rustig. Als het niet van de eerste keer lukt, probeer het 2 dagen of een week later nog eens.

Er is niets fout mee om de afspraken op te schrijven en ergens omhoog te hangen.

In tussentijd zal jij misschien als het echt nodig is, met Bob even naar een kamer moeten die je dicht kan doen, zodat hij toch kan slapen.
Door smulpaap
#3470144
pearlsofpassion schreef: zo 07 apr 2024, 07:48 Gewoon er met z'n 4en over praten en duidelijke afspraken maken waar iedereen het mee eens is. Op die manier is iedereen meer geneigd om zich er ook aan te proberen houden.
Dat wil ook wel zeggen dat je niet zomaar iets oplegt, maar ook open luistert naar wat de kinderen zelf willen. Daar leg je dan de noden van Bob en je eigen wensen naast en kijk of je tot afspraken kan komen waar iedereen krijgt wat hij wil.
Waarschijnlijk lukt zo'n gesprek niet van de eerste keer als de kids dat niet gewend zijn. Leg ze op voorhand uit wat de bedoeling is ( dat iedereen de kans krijgt om z'n zeg te doen) en blijf rustig. Als het niet van de eerste keer lukt, probeer het 2 dagen of een week later nog eens.

Er is niets fout mee om de afspraken op te schrijven en ergens omhoog te hangen.

In tussentijd zal jij misschien als het echt nodig is, met Bob even naar een kamer moeten die je dicht kan doen, zodat hij toch kan slapen.
Hier ben ik het geheel mee eens
Ik wist niet dat de Kids al 12 en 14 zijn
Door hannabelgje
#3470148
Nadeel is dat de kinderen helemaal geen honden gewend zijn. Alleen Zoë maarja die slaapt heel de dag. Dus dat is niet echt representatief als een hond met normaal gedrag.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3470154
Hier ook 2 tieners in huis, maar die zijn al lang honden gewend natuurlijk en die zijn ook niet druk.

Ik zou het denk ik aan ze uitleggen aan de hand van een stress-emmertje. Die zullen ze misschien van zichzelf ook wel herkennen als ze erg druk zijn?

Dus dat bij een hond zijn emmertje vol kan raken door spelen, nieuwe dingen ontdekken, en veel geluiden om zich heen. En dat hij daarna dan een tijdje rust en stilte moet hebben om te slapen, waardoor zijn emmertje weer leger wordt zodat hij daarna weer kan spelen en ontdekken en tegen geluiden kan. En dat als het emmertje vol is, een hond “vervelend” wordt en gaat bijten en zo. (Werk ook precies zo bij pubers trouwens :biggrin2: )

Kunnen ze niet een uurtje YouTube filmpjes kijken of zo, als Bob even moet slapen? Of dat ze iets anders (rustigs) mogen doen wat ze heel leuk vinden?
Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe jullie de opvoeding verder aanpakken, maar dit is hoe het hier redelijk werkt met de pubers ;)
Uitleggen, overleggen, afspraken maken, en belonen als het goed gaat.

Hoop dat er snel een beetje rust in de tent komt. En zo niet, inderdaad met pupmans even ergens anders gaan zitten :-*
Door Siberienne
#3470155
Misschien kan je proberen ze erbij te betrekken wat het betekent een puppy op te voeden? Hoe ze kunnen zien wat hij wel niet / leuk vindt, en ze laten helpen met trainen? Ik weet dat de dochter van vrienden van ons dat helemaal geweldig vond - en dus haar zusje ook ging opvoeden…. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door