Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3468601
Wij hebben hier zo'n border collie. Al is het lang geleden dat ik hem nog gezien of gehoord heb. Misschien is hij weg.
Ze kregen die als pup en dat zag je al vrij snel verkeerd gaan. Veel te weinig beweging, uitdaging en ruimte. En dan nog zo'n ras... :-X
Laatste keer dat ik hem zag was op het losloopveldje ( 60 tal m2) en de eigenaar zat op een bankje verdiept in de telefoon. Hond moest zichzelf maar vermaken.
Door frodo quin
#3468605
pearlsofpassion schreef: vr 23 feb 2024, 21:45 Wij hebben hier zo'n border collie. Al is het lang geleden dat ik hem nog gezien of gehoord heb. Misschien is hij weg.
Ze kregen die als pup en dat zag je al vrij snel verkeerd gaan. Veel te weinig beweging, uitdaging en ruimte. En dan nog zo'n ras... :-X
Laatste keer dat ik hem zag was op het losloopveldje ( 60 tal m2) en de eigenaar zat op een bankje verdiept in de telefoon. Hond moest zichzelf maar vermaken.
En boj een ras als een border zou je al helemaal verwachten dat iemand daar toch echt enkel aan begint als ze er ook echt uren op een dag mee bezig willen zijn.

In Gent had ik dat nj niet. Daar vonden ze het wel heel normaal dat Emma zoveel buiten kwam, maar als de optie "we doen ze even in de tuin" wegvalt, denk je ook wel beter na over een hond in huis halen. Zowel van buurtbewoners hier als van familie en sommige kennissen krijg ik heel vaak een geschokte reactie als ik antwoord op de vraag hoe vaak ik met Emma wat doe. Elke dag?! Wat, meer dan 1 keer per dag?!

En op dat ik Quin erbij nam was de reactie, ah zodat je niet zo veel meer met Emma moet doen. Blijkbaar is het een algemeen idee dat die elkaar dan wel bezig houden zodat jij nauwelijks meer wat moet gaan doen. Ehm neen, dat gaat over sociale behoefte invullen, niet voor het gemak, want voor mij is het wel een stuk intensiever.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het allemaal zo geweldig doe, want dat is niet zo. Ik doe mijn best, maar ik ben absoluut niet perfect. Wel dat veel mensen weinig belang hechten aan de behoeften van hun dieren en dat voor velen een hond of ander huisdier iets is wat dankbaar moet zijn dat ze bij hen mogen wonen en niet teveel eisen moet stellen, maar hun plaats kennen. Gelukkig ook een pak anderen, maar ik denk wel dat doordat er weinig naar de behoefte van dieren wordt gekeken er een verkeerd beeld heerst van wat deze behoeften zijn.
Door hannabelgje
#3468609
De fokker waar Bob vandaan gaat komen gaat iedere dag fietsen met de corgi's. Ze hebben gewoon beweging nodig. En uitdaging. En zij heeft toch een gigantische tuin waar ze in kunnen klieren.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Siberienne
#3468610
Een tuin is op een gegeven moment toch ook saai voor veel honden? Ik denk dat erfhonden er nog wel eens tevreden mee kunnen zijn, die worden misschien juist onrustig van steeds een nieuwe gebied moeten bewaken. Ik had een collega met 2 boerboels, die vonden het prima op hun grote eigen erf. Maar huskies moet je ook niet eindeloos op een stuk grond stoppen, die willen ook de wereld ontdekken.

Terug om topic: veel plezier met jullie eerste bezoekje Hannah, ze worden leuk die pupsels. Ben benieuwd hoe Zoë het vind maar jullie vinden vast een goede manier 😊
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3468612
frodo quin schreef: za 24 feb 2024, 07:31 En boj een ras als een border zou je al helemaal verwachten dat iemand daar toch echt enkel aan begint als ze er ook echt uren op een dag mee bezig willen zijn.

In Gent had ik dat nj niet. Daar vonden ze het wel heel normaal dat Emma zoveel buiten kwam, maar als de optie "we doen ze even in de tuin" wegvalt, denk je ook wel beter na over een hond in huis halen. Zowel van buurtbewoners hier als van familie en sommige kennissen krijg ik heel vaak een geschokte reactie als ik antwoord op de vraag hoe vaak ik met Emma wat doe. Elke dag?! Wat, meer dan 1 keer per dag?!

En op dat ik Quin erbij nam was de reactie, ah zodat je niet zo veel meer met Emma moet doen. Blijkbaar is het een algemeen idee dat die elkaar dan wel bezig houden zodat jij nauwelijks meer wat moet gaan doen. Ehm neen, dat gaat over sociale behoefte invullen, niet voor het gemak, want voor mij is het wel een stuk intensiever.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het allemaal zo geweldig doe, want dat is niet zo. Ik doe mijn best, maar ik ben absoluut niet perfect. Wel dat veel mensen weinig belang hechten aan de behoeften van hun dieren en dat voor velen een hond of ander huisdier iets is wat dankbaar moet zijn dat ze bij hen mogen wonen en niet teveel eisen moet stellen, maar hun plaats kennen. Gelukkig ook een pak anderen, maar ik denk wel dat doordat er weinig naar de behoefte van dieren wordt gekeken er een verkeerd beeld heerst van wat deze behoeften zijn.
Ik geef je helemaal gelijk.
Dat gaat zo voor de meeste diersoorten op.
Groepsdieren alleen houden, want geen plaats voor meer. Tja, begin er dan niet aan!
Door hannabelgje
#3468806
Ze worden inmiddels wat ondernemender. Zondag waren ze 3 weken.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3468808
Ik vind die vlekjes op zijn hoofd toch zo schattig :biggrin2:
Nog maar een paar weekjes wachten :D
Door frodo quin
#3468814
Ja die vlekjes zijn heel leuk he.

Hannah, hoe was het bij de potentiële oppas van Bob? Lijkt dat wat te worden?
Door hannabelgje
#3468816
frodo quin schreef:Ja die vlekjes zijn heel leuk he.

Hannah, hoe was het bij de potentiële oppas van Bob? Lijkt dat wat te worden?
Ik denk het wel. Hele leuke vrouw. Niet van de harde aanpak, daar houd ik niet van. Ze hebben zelf een dwergkees teefje waar ze een maatje voor willen. Dus we gaan het gewoon proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door frodo quin
#3468833
hannabelgje schreef: wo 28 feb 2024, 16:59 Ik denk het wel. Hele leuke vrouw. Niet van de harde aanpak, daar houd ik niet van. Ze hebben zelf een dwergkees teefje waar ze een maatje voor willen. Dus we gaan het gewoon proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Klinkt goed!
Door hannabelgje
#3468836
Gisteravond gefacetimed met de puppies. Ow wat zijn ze leuk! Frank is ook helemaal verkocht. Nog 7 nachtjes slapen en dan gaan we ze in het echt zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door smulpaap
#3468905
hannabelgje schreef: do 29 feb 2024, 07:45 Gisteravond gefacetimed met de puppies. Ow wat zijn ze leuk! Frank is ook helemaal verkocht. Nog 7 nachtjes slapen en dan gaan we ze in het echt zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Wat leuk Hanna . De foto's zij n ook ontzettend leuk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door