Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3470735
Bob weegt inmiddels iets meer dan 6 kilo en eet nu braaf 3x per dag zijn bakje met vlees op. Hij heeft ook al stukgeknipte kippenvleugels gegeten. Daar is hij helemaal gek op. Hij eet nu carnibest, Bibi en barfmenu tussen de 350 en 400 gram per dag.
Zijn drolletjes zijn nu heel mooi stevig en hij poept ook veel minder vaak. Hopelijk gaat het eten van vlees ook een positief effect hebben op zijn huid en vacht want dat is echt bal. Hij blijft jeuk houden en heel veel schilfers. Nu shampoo gekregen van de dierenarts (nou ja gekregen.....) en we gaan hem nu 1x per week wassen.


Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3470767
Och schaapje toch :-*

Hier heb ik wassen nog niet durven proberen… :-[
Ik ben van plan een likmat met leverworst in te zetten als het er ooit toch van moet komen :biggrin2:
Door hannabelgje
#3470772
Hij moet nu iedere week in bad. Gelukkig wel veel schilfers weggewassen.
Op schoot in slaap gevallen. Heel vermoeiend om in bad te gaan hoor. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3470776
Wat een heerlijk mannetje is het :)

Hoe gaat het verder met hem? Is hij al een beetje gewend aan zijn nieuwe huis en mensen?
Door hannabelgje
#3470779
Hij maakt een moeilijke periode door. Hij is enorm bijterig. We proberen hem zo veel mogelijk rust te bieden. Snachts slaapt hij meestal niet door. Over het algemeen moet hij ergens in de nacht naar buiten.
Volgens de juf is het een fase en gaat het over.
Uiteraard kan hij ook lief en schattig zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3470783
hannabelgje schreef: di 23 apr 2024, 20:51 Hij maakt een moeilijke periode door. Hij is enorm bijterig. We proberen hem zo veel mogelijk rust te bieden. Snachts slaapt hij meestal niet door. Over het algemeen moet hij ergens in de nacht naar buiten.
Volgens de juf is het een fase en gaat het over.
Uiteraard kan hij ook lief en schattig zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ja, herkenbaar. Ik vond het bijten echt lastig. Niet om het bijten zelf maar omdat ik zag dat hij het dan gewoon even echt moeilijk had met zichzelf. Hij wist zich geen raad en dat uitte zich in best hard bijten.
Ik vond het het lastigste om niet te mopperen (als reflex) als hij beet, maar van mopperen werd hij alleen maar nog bijteriger dus dat heb ik toch wel snel afgeleerd ::)
Blijven afleiden, en wachten tot de bui weer over is :-X

Het is een manier om te vertellen hoe hij zich voelt dacht ik steeds maar. En het wordt echt wel weer beter (ooit) :-*
Door hannabelgje
#3470789
Anne in Zweden schreef:Och gos, die badfoto's! Je zou toch onmiddellijk met loeiende sirenes langskomen om hem te redden! ;D
Echt hè. Ik vond het zo zielig. Maarja wat moet dat moet nu eenmaal. Hopelijk wel minder jeuk daardoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3470792
Ahhh, wat een schattig ventje. Sneu dat hij in bad moet. Ik hoop dat hij gauw verlost is!
Gebruikersavatar
Door pike
#3470814
Ach gossie zo’n hoopje. Hij past wel mooi in de wastafel, dat is lekker makkelijk werken.

@Kim dat gaat jou niet lukken in de wastafel ::) :biggrin2:

Ties is tot nu toe één keer in bad geweest, nadat hij in het bos door de str… had liggen rollen. Had weinig keus. In bad gaan betekent hier in de douche zetten. Niet zo prettig voor je rug met zo’n klein ding. Hij vond het zeker niet leuk maar het werd (gelukkig) ook geen vechtpartij en liet het best braaf gebeuren.
Door frodo quin
#3470841
Puppy's zijn zwaar he. Het betert gelukkig wel. Binnen een paar maand gaat het al een stuk beter en krijg je wat meer rust.

Heeft hij nog altijd last van mijt of is er wat anders aan de hand? Wat zegt de fokker?
Door hannabelgje
#3470843
frodo quin schreef:Puppy's zijn zwaar he. Het betert gelukkig wel. Binnen een paar maand gaat het al een stuk beter en krijg je wat meer rust.

Heeft hij nog altijd last van mijt of is er wat anders aan de hand? Wat zegt de fokker?
Zeker als de kinderen er zijn is hij echt vervelend. Hij gaat maandag terug naar de dierenarts voor zijn enting. Meteen even kijken hoe het met zijn mijten en de jeuk staat. Hij heeft nog wel jeuk, maar ook nog steeds korstjes en schilfers. De wasbeurt heeft wel echt geholpen, huid en vacht ziet er stuk beter en rustiger uit nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3470857
Fijn dat de wasbeurt in ieder geval goed heeft geholpen.
Hebben tips van hier nog kunnen bijdragen aan het probleem wanneer de kinderen er zijn?
Gebruikersavatar
Door pike
#3470858
Door jeuk kan een pup ook bijterig worden.
Met de kinderen erbij is het misschien toch allemaal te veel voor hem. Als hij moe wordt en overprikkeld raakt wordt hij vervelend. Hij is ook nog erg jong hè.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door