Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3467327
Ronald schreef: za 20 jan 2024, 14:25 Wat leuk, Theo! Gefeliciteerd!

En voor de aagjes:

419252447_1440693323327261_580347849147243100_n.jpg
Hartelijk dank!

Ik dacht eerst dat jij het was met de pup op de arm. ;D Maar gezien de afstand ga ik er maar van uit dat Theo tegenwoordig een baard heeft. :biggrin2:

Schattig pupje, Theo!
Door Lizzy
#3467330
TMG1961 schreef: za 20 jan 2024, 21:03 Ze heeft een eigen wil en zoals zo ongeveer iedere pup zijn handen, broeken, truien het beste om in te happen en als je ook maar iets terug trekt dan gromt ze zo hard als ze kan.
Volgens mij denkt ze dat ik de pakwerker ben ;D
Hahahaha, wat een lekker ding! Nou succes he Theo ;D ;D ;D ;D
Door TMG1961
#3467539
Het gaat goed met Runa, ze weegt inmiddels al ruim 6,5 kg. Op de heide loopt ze los tussen de momenten dat ze gedragen wordt. Geen enkel probleem met los lopen. Echter wandelen aan de riem is echt een ramp. Als ik thuis wegga loopt ze geen meter aan de riem. Ik kan ze gek doen als ik wil ze weigert gewoon te lopen. Ga ik nu bv met de auto naar de stad dan geen enkel probleem en loopt ze in de stad voorbeeldig aan de riem. Van de 8 keer dat we naar buiten gaan om een klein stukje te lopen loopt ze alleen tijden eerste keer even mee maar zodra ze gepoept heeft is het over en loopt ze niet meer.

Geen idee hoe ik haar zover krijg gelijk vanuit huis mee te lopen aan de riem zonder dat ik als een idioot gekke dingen sta te doen die voor geen meter helpen en ook zonder haar eerst een meter of 200 te moeten dragen voordat ze ook maar enigszins wil lopen. Ze begint langzaam aan best zwaar te worden om constant gedragen te worden. Pixie vertoonde een milde vorm van dit gedrag en ook voor slecht een halve week. Runa is inmiddels al bijna 2 weken bezig.
Door Siberienne
#3467540
Heb je weleens geprobeerd om achteruit te lopen en haar als het ware met je hand uit te nodigen om mee te lopen? Ik herinner me dat er een mevrouw bij ons op puppycursus was die hetzelfde probleem had met haar pup.

En dan zodra ze mee begint te lopen kan je weer de goede kant op draaien. Niet dat je de hele wandeling achteruit moet. Da’s ook zowat.
Door TMG1961
#3467542
Siberienne schreef: zo 28 jan 2024, 16:20 Heb je weleens geprobeerd om achteruit te lopen en haar als het ware met je hand uit te nodigen om mee te lopen? Ik herinner me dat er een mevrouw bij ons op puppycursus was die hetzelfde probleem had met haar pup.

En dan zodra ze mee begint te lopen kan je weer de goede kant op draaien. Niet dat je de hele wandeling achteruit moet. Da’s ook zowat.
Ja dat heb ik al vaker geprobeerd. Helaas zonder resultaat. 's ochtends loop ik met kennis die ook een bouvier heeft van 2,5 jaar en als zij dan Runa neemt en ik met haar hond voor loop dan loopt Runa als een kievit achter me aan. Op de heide los ook geen probleem, in de stad ook niet, alleen de eerste 300 meter zet mevrouw de rem er op.
Door TMG1961
#3467543
doranto schreef: zo 28 jan 2024, 16:24 Misschien is een rolriem nog een optie? Dat je de afstand wat groter kunt maken?
Rolriem vindt ik persoonlijk ondingen. De gewone riem die ik heb is best lang, dus kan wat afstand tot haar houden als ze weer eens weigert te lopen. Ik ga morgen kijken voor een passend tuigje, eentje waar ze ook nog even in kan groeien. Daarna is het afhankelijk hoe ze aan de riem loopt als puber.
Door Siberienne
#3467545
TMG1961 schreef: zo 28 jan 2024, 16:44 Ja dat heb ik al vaker geprobeerd. Helaas zonder resultaat. 's ochtends loop ik met kennis die ook een bouvier heeft van 2,5 jaar en als zij dan Runa neemt en ik met haar hond voor loop dan loopt Runa als een kievit achter me aan. Op de heide los ook geen probleem, in de stad ook niet, alleen de eerste 300 meter zet mevrouw de rem er op.
Ohw ja, lastig hoor, met de juiste prikkel lukt het dus wel maar alleen met jou op stap vanuit huis dat vertrouwt mevrouw eigenwijs nog niet 😬
Door frodo quin
#3467546
Lastig!

Quin was ook drama aan de lijn en lijn loslaten en zonder haar verder was ook niets, want ze kwam mij niet achteraan. Ook los kon ze dat soms hebben. Het langst dat ik er mee heb staan wachten, lokken,... Was twee uur aan een stuk en dan waren we letterlijk 1 lantaarnpaal verder geraakt. Ik ben toen uiteindelijk ook mijn geduld verloren wat naast niet leuk natuurlijk ook niet behulpzaam is.

Uiteindelijk is er voor zorgen dat ze al lang niet had gegeten en echt honger had en snoep voorhouden de oplossing geweest, maar dan mocht ze niet enkele uren er voor gegeten hebben en soms was het alsnog om zeep. Intussen gaat het ook prima zonder snoep en soms moet ze even dealen met haar depressie, maar dan loopt ze toen tellen later wel gewoon mee. Ik hoef haar de laatste tijd ook niet meer elke keer te vangen en tot de gang dragen. Ook voor in de tuin te gaan gaat het beter.
Door frodo quin
#3467547
Ow en een dikke jas aan als het grijs, nat of winderig iswas ook een belangrijke, maar ik vermoed dat dat bij Runa niet de reden is, al is de ene pup de andere niet en zegt ras echt niet alles.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3467549
Kan het zijn dat ze ergens van geschrokken is op dat stukje? Of dat ze het gewoon heel spannend vindt door iets wat er een keer gebeurd is?
Omdat ze op andere plekken wel meeloopt, denk ik dat het misschien zoiets is.

Wat doet ze als je niet probeert haar te lokken of haar mee te laten lopen? Blijft ze ook niet mee willen als je bijvoorbeeld 5-10 minuten blijft wachten tot ze komt? Misschien heeft ze voor dit stukje wat meer tijd nodig, en went ze er dan aan dat het ook okee is?
Door TMG1961
#3467593
Kim_S schreef: zo 28 jan 2024, 18:55 Kan het zijn dat ze ergens van geschrokken is op dat stukje? Of dat ze het gewoon heel spannend vindt door iets wat er een keer gebeurd is?
Omdat ze op andere plekken wel meeloopt, denk ik dat het misschien zoiets is.

Wat doet ze als je niet probeert haar te lokken of haar mee te laten lopen? Blijft ze ook niet mee willen als je bijvoorbeeld 5-10 minuten blijft wachten tot ze komt? Misschien heeft ze voor dit stukje wat meer tijd nodig, en went ze er dan aan dat het ook okee is?
Ze blijft gewoon staan en gaat in de achteruit. gekke is, als ik 's avonds hetzelfde stuk vanuit huis loop dan loopt ze gewoon mee, overdag vertikt ze het. Ik zal eens kijken wat ze doet als ik gewoon blijf staan. Kan zijn dat ik er tijdje sta, geen idee. Vanochtend liep ze goed mee, slechts 2 keer blijven staan, maar dat komt omdat er een andere hond bij is, dan loopt ze wel goed door.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door