Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3466652
Ik wilde nog Isostar aanraden maar zo te lezen is dat niet meer nodig. Ben zelf ooit vrij lang vreselijk ziek geweest van Campylobacter en mocht zelfs toen ik flauwgevallen was niet bij de huisarts komen. Ik heb toen een andere huisarts gebeld, waar we later ook patiënt zijn geworden, en zijn vrouw gaf me de tip om Isostar te drinken. Het gaf me weer wat kracht.
#3466658
Noem me eigenwijs, maar tenzij je dochter als hoofdklacht heeft aangegeven dat ze niet kon poepen denk ik niet dat de obstructie de oorzaak was, maar eerder het gevolg van een paar dagen niet kunnen eten en drinken. Het lichaam onttrekt dan zoveel mogelijk vocht uit de darminhoud ten behoeve van het op peil houden van de bloeddruk en daarmee de doorbloeding van vitale organen. Die darminhoud dikt in en passeert dan langzamer.

Na inname van de ORS en kleine slokjes ander vocht kon ze weer poepen.

Ik denk echt dat ze een maag-darm infectie heeft doorgemaakt, mede gezien het veelvuldige braken en omdat het zo plotseling begon. Tenzij ze natuurlijk al een week niet gepoept had voordat haar klachten begonnen…

Uiteindelijk doet het er niet toe, mits het niet vaker gaat voorkomen, wat ik niet hoop. Belangrijkste is dat ze weer goed herstelt.
#3466659
MillyMol schreef: wo 03 jan 2024, 10:43 Noem me eigenwijs, maar tenzij je dochter als hoofdklacht heeft aangegeven dat ze niet kon poepen denk ik niet dat de obstructie de oorzaak was, maar eerder het gevolg van een paar dagen niet kunnen eten en drinken. Het lichaam onttrekt dan zoveel mogelijk vocht uit de darminhoud ten behoeve van het op peil houden van de bloeddruk en daarmee de doorbloeding van vitale organen. Die darminhoud dikt in en passeert dan langzamer.

Na inname van de ORS en kleine slokjes ander vocht kon ze weer poepen.

Ik denk echt dat ze een maag-darm infectie heeft doorgemaakt, mede gezien het veelvuldige braken en omdat het zo plotseling begon. Tenzij ze natuurlijk al een week niet gepoept had voordat haar klachten begonnen…

Uiteindelijk doet het er niet toe, mits het niet vaker gaat voorkomen, wat ik niet hoop. Belangrijkste is dat ze weer goed herstelt.
Kan zijn hoor. Ik ben geen arts en al zeker niet onfeilbaar :)
#3466707
MillyMol schreef: wo 03 jan 2024, 10:43 Noem me eigenwijs, maar tenzij je dochter als hoofdklacht heeft aangegeven dat ze niet kon poepen denk ik niet dat de obstructie de oorzaak was, maar eerder het gevolg van een paar dagen niet kunnen eten en drinken. Het lichaam onttrekt dan zoveel mogelijk vocht uit de darminhoud ten behoeve van het op peil houden van de bloeddruk en daarmee de doorbloeding van vitale organen. Die darminhoud dikt in en passeert dan langzamer.

Na inname van de ORS en kleine slokjes ander vocht kon ze weer poepen.

Ik denk echt dat ze een maag-darm infectie heeft doorgemaakt, mede gezien het veelvuldige braken en omdat het zo plotseling begon. Tenzij ze natuurlijk al een week niet gepoept had voordat haar klachten begonnen…

Uiteindelijk doet het er niet toe, mits het niet vaker gaat voorkomen, wat ik niet hoop. Belangrijkste is dat ze weer goed herstelt.
Heel fijn om ook andere meningen te horen hoor, dank voor eigenwijs zijn :)

Ik denk toch serieus dat het wel een verstopping was. Ze heeft een week lang overgegeven, en bijna geen diarree gehad, niet noemenswaardig, alleen de eerste dag een beetje. Ze dronk best goed voor iemand die steeds overgeeft, en het ging pas beter nadat alles er ineens (zeg maar ontploffing :-X ) uitkwam.
En als het een buikgriep was dan denk ik dat er toch serieus nog iemand in ons gezin besmet zou moeten zijn (blootgesteld zijn we meer dan genoeg laten we maar zeggen ::) ) maar wij zijn allemaal niet ziek geworden.

Hoe dan ook gaat het nu weer goed met haar gelukkig, ze eet weer en houdt het ook binnen. Ze is minder duizelig en kon zowaar in een lang gekoesterd bad vandaag :)
Nu nog een paar dagen aansterken voor ze weer naar school moet maandag…
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door