Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3466527
De vraag is ook, wat geeft ze over?

Is het zo dat ze niets kan binnenhouden? Dus telkens ze iets eet, komt dat er weer uit maar het stopt als ze niet eet of drinkt?

Of blijft ze ook als ze niets gegeten heeft gal overgeven? Gal is gelig, trekt draden (lijkt beetje op eiwit weet je wel), heeft een specifieke geur en het overgeven komt dan van heel erg diep, als je maag leeg was. Dan voelt het soms of je doodgaat, zo diep kan dat voelen.
Dat komt dan typisch elk halfuur of uur terug.
Dat komt dan omdat er steeds gal vrijkomt, maar er is geen voedsel (want dat blijft niet binnen) en het lichaam werkt dat teveel aan gal naar buiten. Dat gebeurt als je bloedsuiker te laag is. En is bij mij standaard na overgeven ::) Ik heb er dus ondertussen al behoorlijk wat ervaring mee.
Maar bij mij gaat dat dan dag en nacht door. Tot ik jet doorbroken krijg..Dus ik vermoed dat het bij jouw dochter toch minder hevig is.
Alleszinds als het gal is, is het kwestie van suiker binnen te krijgen die erin blijft, voordat er weer te veel gal is en de boel er weer uit komt. Dus net na het overgeven beginnen met kleine slokjes te drinken van idd cola of, nog beter,sportdrank ( ors). Niet te veel want dan trekt de maag het niet en komt het er meteen uit. Ik neem elke minuut of zo klein slokje. De eerste keren is de gal daar doorgaans toch nog te snel en komt de boel er weer uit. Maar er is wel een beetje suiker opgenomen. Na dat zo'n keer of 3-4 gedaan te hebben heeft mn lichaam normaal voldoende suiker opdat de galvrijgave stopt.

Alleszinds, als het niet contant gal is en enkel wat ze evt gegeten heeft, dan is dat een andere situatie en moet die maag herstellen. Als ze toch aanvallen van galovergeven zou hebben weet je dus dat er suiker in moet.
Als ze zo'n kind is dat graag een suikerklontje opzuigt is dit het goede moment. Ik ging van het idee alleen al over mn nek, maar mn zus lustte dat wel heel graag.
#3466529
Is er niet iets met haar evenwichtsorgaan dan? Daar kan je ook heel misselijk van worden...

Ik ken metoclopramide als anti braak middel. Ik zou anders om zoiets vragen, gewoon om het te doorbreken en de boel tot rust te brengen.
#3466539
Lekker hartige dingetjes eten. chipjes en zo.
Iberogast is hier het redmiddel en vezels, maar die zal ze er wel niet inkrijgen.
ORS drinken, is niet zo vies en steeds een slokje is bij elkaar ook een glas vol.
Ik was deze zomer niet zo goed te pas en heb dat spul gedronken, was wel nodig.
succes met de dame
#3466543
Het lijkt ietsjepietsje beter te gaan. Okugest erin elk uur, en ze heeft een beetje bouillon op en een bekertje appelsap. Tussendoor ook water. Zit er sinds 6 uur vanochtend allemaal nog in. Eten wil ze nog steeds niet, maar ze is niet meer zo heel erg duizelig en slap. Hopelijk zet dit nu door.
#3466544
Ik sluit me aan bij Siberienne.

Ze zullen vast wel met een stethoscoop geluisterd hebben naar buikgeluiden en een obstipatie hebben uitgesloten.

Vaak en kleine beetjes laten eten en drinken. Bouillon, ORS, slappe thee met wat honing, zoute crackers.

Koolzuurhoudende dranken en vet en kruidig voedsel, kool soorten, prei en ui zou ik even vermijden, evenals chocola en pepermunt.

Slappe venkel en kamillethee zijn wel goed.

Ik hoop dat je dochter snel herstelt! Zo zielig altijd.
#3466546
Klinkt als een voorzichtige vooruitgang Kim :-*
Ik weet van mijzelf ook dat na misselijkheid of te weinig eten ik geen zin heb in eten terwijl het lichaam het dan eigenlijk juist wel nodig heeft. Door mijzelf dan te dwingen toch kleine beetjes te eten komt daarna de zin in eten wel weer terug. Wel lastig om dat het kind duidelijk te kunnen maken omdat je eigenlijk tegengestelde doet van wat je lichaam aan lijkt te geven ::)
#3466547
Iberogast mag nog worden verkocht. Geen grote flesjes meer maar de kleinere wel.
Ik had gelezen, dat het misschien niet goed voor de lever zou zijn.
Mijn keuze is toch om het wel te gebruiken een andere oplossing zoek ik nog
Eindeloos diarree zal ook wel niet goed voor mijn lijf zijn.
Ik zou het zeker voor een ziek kind durven gebruiken. Lekker opknappen is toch goed.

Hanny
#3466549
Kim_S schreef: zo 31 dec 2023, 13:23 Het lijkt ietsjepietsje beter te gaan. Okugest erin elk uur, en ze heeft een beetje bouillon op en een bekertje appelsap. Tussendoor ook water. Zit er sinds 6 uur vanochtend allemaal nog in. Eten wil ze nog steeds niet, maar ze is niet meer zo heel erg duizelig en slap. Hopelijk zet dit nu door.
Kijk, dat klinkt al wat beter!
Sterkte en beterschap, tis niks als je kind ziek is :-\
#3466552
Hanny schreef:Iberogast mag nog worden verkocht. Geen grote flesjes meer maar de kleinere wel.
Ik had gelezen, dat het misschien niet goed voor de lever zou zijn.
Mijn keuze is toch om het wel te gebruiken een andere oplossing zoek ik nog
Eindeloos diarree zal ook wel niet goed voor mijn lijf zijn.
Ik zou het zeker voor een ziek kind durven gebruiken. Lekker opknappen is toch goed.

Hanny
Ah hier is het nergens meer in de winkels en ik vind het zo'n fijn spul.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3466557
So far so good, ze heeft nu al 12 uur niet overgegeven. Drinken gaat goed. Maar telkens als ze een hapje beschuit neemt (het enige wat ze wil eten) krijgt ze buikpijn zegt ze, maar dat trekt daarna wel weer weg. Het is dus wel super lastig om er eten in te krijgen op deze manier, maar ik denk echt dat ze er even doorheen moet (na 6 dagen niet eten). Dus maar kijken of het helpt om elk kwartier een muizenhapje te eten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door