Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3466483
Nou weet ik nog niet hoe het morgen zal gaan, maar vandaag ging het super. Er werd nog niet veel afgestoken, af en toe wat en natuurlijk ook net toen ik met Ties in de tuin was. Dus "feestje! feestje!" en snoepjes in het rond gooien. Nou daar had hij meer oren naar dan naar het geknal. :D Dus expres gewacht op de volgende knal om het feestje te herhalen. Nu zojuist een knal en hij springt op waar is de snoep waar is de snoep ;D ;D ;D ;D Als dat morgen ook zo gaat wordt ik kaalgeplukt ::) Er ligt een gevulde kong klaar in de vriezer hopelijk is dat voldoende om de jaarwisseling door te komen. Zou geweldig zijn als we er zo eenvoudig doorkomen. Maar morgenavond is het wel even wat heftiger dan nu en het geflits en gesis hebben we nog niet gehad en evenmin de geur. Duimduimduim.
Door Lizzy
#3466486
Dit klinkt in ieder geval al hartstikke goed!! Ik hoop dat hij morgennacht om 00:00 uur denkt dat zijn droom uit gaat komen ;D (met heul veul snoep).
Gebruikersavatar
Door pike
#3466490
Ik hoop het ook voor hem maar zal niet te vroeg juichen. Het echte knalwerk begint hier pas morgenavond. Voorafgaand is het wat dat betreft toch vrij rustig en is het niet moeilijk er op in te spelen. Morgenmiddag gaat eerst de achterbuurman carbid schieten in het weiland. Dat wordt ook weer feestjes bouwen ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3466491
Geweldig toch als je er zo in slaagt een goede basis te leggen voor de rest van z'n leven. Scheelt alweer een hoop stress.
En ach, wat meer snoep. Zo is het feest voor iedereen. :cool:
Door frodo quin
#3466498
Met de jaarwisseling is het wel ineens veel en lang, maar al een heel goed teken dat hij nu zo reageert. En beter nu overdadig belonen en een sterke positieve associatie.

Die knallen dagen op voorhand is erg rot voor alle bange dieren, maar goed om te oefenen met dieren die niet bang zijn.
Door El_Kato
#3466537
Bij Dex hebben we het ook zo gedaan. Met een volle zak snoep op pad en zodra er een knal klonk een handje strooien. Vlak voor 00.00 geef ik ze een heel lekkere kluif, snuffelaar of goed gevulde kong oid. Dat werkt erg goed hier.

Dat het dit jaar goed gaat zegt trouwens nog niets over opvolgende jaren. Dus volgend jaar weer optijd actief beginnen en dan heb je wel grote kans dat hij er vrij relaxed doorheen komt :)

Onze oude reu Manu, is ergens onderweg doodsbang geworden. Oa doordat er een keer tijdens het eten buiten een lawinepijl afgestoken werd. Toen aten ze nog buiten en wij waren niet zo alert of hadden het niet helemaal door. Hebben denk ik ook niet goed gereageerd want het is toen langzaam steeds erger geworden tot ook grote angst voor onweer en later zelfs regen - als het onweert dan regent het nl ook vaak :-X

Rana geeft er helemaal niets om. Weet eigenlijk niet meer hoe we het bij haar gedaan hebben. Ze is nu wat dovig ook dus hoort het ook niet zo meer maar in ruil voor wat koek en snoep mag van haar de hele wereld ontploffen :P
Door Hanny
#3466538
Wij doen helemaal niets, bij geknal. Hier wordt te pas en te onpas geknald. Ga niet midden in de zomer mijn bed uit, om wat lekkers te geven. Ik haat het geknal. We waren altijd weg met oudjaarsdag, dit jaar niet door omstandigheden. Het knalt en buldert hier al heftig. Nog weinig bommen. Honden slapen rustig en vanavond gaan ze mee naar boven. Het zal na 12 uur nog wel lang doorgaan en dan liggen wij in bed.. Ze moeten er nog een paar keer uit, voorzichtig zijn en meer kunnen we niet doen.
Iets lekkers voor 12 uur zal voor hier niet werken. Veel, of heel veel geknal zal geen verschil maken.
Op naar het nieuwe jaar.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3466540
Hier vinden ze het niet leuk, maar geen doodsangst. Maar we zijn vanochtend weg geweest met ze. En voor de rest mogen ze vandaag alleen nog in de tuin.

Wel een goed begin dat Ties nog zo reageert. Beidt geen garantie maar stukken beter dan meteen bang he .

Boh en als ik de berichten zie hoe politie en hulpverlening over particulier vuurwerk denkt :-X jeetje het wordt de hoogste tijd voor verandering! Omg wat een ellende
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3466548
Fijn dat Ties er zo goed mee omgaat tot nu toe :)

Hier gaven Jop en Iza er de afgelopen dagen nog niets om maar vandaag zijn ze duidelijk meer gespannen. Zeker Iza loopt meer laag over de grond en is meer op haar hoede. Jop zoekt meer de mandjes in de gang boven op.
Door - pien -
#3466550
Sterkte voor Ties, je doet wat je kan!

Een zo-goed-als-dove-hond (Joepie) is in dit geval een zegen, en Brammes, ja, hij is super relaxt maar hij reageert wel een beetje op het geknal tot nu toe, ik hou een snuffelspel bij de hand en ik heb wat br#kjes/koekies om te strooien mocht hij het erg vervelend vinden, en ik zet een kattenbak voor Streep boven, zodat hij niet naar buiten hoeft en daar vreselijk kan schrikken.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3466551
Vorig jaar ging er een enorme 'bom' af in een zijstraat waar ik net voorbij was met Miel. Zo hard dat van een deelscooter aan het eind van de straat z'n alarm afging. Ik schrok me driedubbel de tandjes. Zo erg dat ik het hele stuk worst waar ik voor afleiding mee liep liet vallen ::) feestje ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3466553
So far so good. Hij is met vlag en wimpel voor de carbidschiettest geslaagd. Het gil- en knettervuurwerk (nog niet veel gehoord trouwens) vind hij een stuk spannender, maar ook daar winnen de snoepjes het (nog) snel van de angst en gaan het staartje en de oortjes er weer op. Heb nu uit voorzorg de luchtroosters dicht tegen het lawaai en de kruitgeur en de muziek ook wat harder. Alle lamellen gesloten. Voor middernacht ligt er een kong. Ik hoop dat het voldoende is. En waarschijnlijk blijf ik bij hem in de kamer slapen.

Ik heb 2 honden gehad die werkelijk panisch waren van vuurwerk. Dat is echt heel heel triest. In Purmerend was het altijd oorlog in de straat. Daardoor had ik honden die niet eens meer een plas in eigen tuin durfden te doen. En in huis niet wisten waar ze het moesten zoeken. Dus ik probeer dit met Ties echt te voorkomen. En nee, wat hij nu doet is zeker geen garantie voor de komende jaren. Het zal altijd een ding blijven. Maar het grote voordeel van waar ik nu woon is dat er door het jaar heen niet geknald wordt. En als hij er nu iets positiefs bij ondervind, en er niet een of andere idioot hem de stuipen op het lijf jaagt door vuurwerk in zijn richting te gooien heb ik wel vertrouwen in dat het ook in de toekomst goed blijft gaan. En we gaan daarom dus ook de straat niet op, ik wil het risico niet lopen. Alleen 's ochtends in alle vroegte rijden we naar het bos voor een ommetje. Dan slaapt het vuurwerk afstekende deel van de bevolking nog. Alleen een paar hondenmensen kom je dan tegen. En voor de rest van de dag blijft hij lekker thuis.

Hij ligt nu lekker te slapen en kijkt niet op als het knalt. Heeft een uur geleden nog op zijn gemakje een plas en een poep in de tuin gedaan. Ik tegen ervoor. Om 6 uur wordt het stil want dan gaan ze hier in het durp allemaal aan tafel ::) dan kunnen wij weer even rustig naar buiten.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466555
Super hoor! Zo fijn als hij op deze manier rustig kan wennen.

Hier zitten we natuurlijk ook met een pup en zijn eerste oud en nieuw. Ik ben ontzettend blij dat ze hier de rest van het jaar niet knallen, alleen vanmiddag wel wat in het dorp en de hele dag doffe dreunen van het carbid net over de grens in NL. Bruun kijkt wel op als hij knallen hoort, maar vindt het niet eng, en de snoepjes winnen het hier ook nog steeds.

Voor vannacht staan hier 2 “vuurwerk-dozen” klaar, kartonnen dozen gevuld met kranten-proppen en wc rolletjes. Daar heb ik voor allebei dan snoepjes in verspreid en een paar kleine knaagjes, èn een overheerlijk stuk runderkophuid. Ik hoop dat ze daar dan een uurtje mee zoet zijn, en dan is het ergste wel weer klaar hier.
Bij Atz werkt het fantastisch, die is altijd de gelukkigste hond op aarde met oud en nieuw als die doos tevoorschijn komt ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3466558
Hier is het de hele dag al oorlog..... Wel net over de grens dus nog iets op afstand, km of 5? Maar ligt niks tussen in wat boompjes en weilanden. Er ontploffen echt heuse bommen.
Maar tot nu toe vinden ze het af en toe alleen maar stom meer niet. We zijn ook alleen maar vanmorgen weggegaan met ze daarna niet meer, kunnen ze ook niet meer stress opbouwen.

Super dat het zo lekker gaat met jullie pups!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door